Drumul naţional DN 57 are o circulaţie deosebită întrucât se desfăşoară pe malul Dunării, străbate Parcul Naţional Porţile de Fier şi Zona Cazane , fiind o atracţie turistică tot timpul anului.
Drumul este de clasă tehnică IV. Drumul nu a fost reabilitat până în prezent dar au fost executate mici reparaţii la partea carosabilă şi lucrări de colectare şi evacuare a apelor.
In anul 2019 a fost încheiat contractul de...
Drumul naţional DN 57 are o circulaţie deosebită întrucât se desfăşoară pe malul Dunării, străbate Parcul Naţional Porţile de Fier şi Zona Cazane , fiind o atracţie turistică tot timpul anului.
Drumul este de clasă tehnică IV. Drumul nu a fost reabilitat până în prezent dar au fost executate mici reparaţii la partea carosabilă şi lucrări de colectare şi evacuare a apelor.
In anul 2019 a fost încheiat contractul de servicii având ca obiect elaborare servicii de actualizare documentaţie faza D.A.L.I. prin DRDP Timişoara. Documentaţia a fost avizată în CTE – DRDP Timisoara/CNAIR /MTIC şi s-a obţinut Ordinul MTIC nr.1612/03.08.2020 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi acestui obiectiv ; în anul 2023 actualizarea valorii devizului general pentru acest obiectiv s-a realizat ţinând cont de evoluţia indicelui ICC (Indicele de Cost în Construcţii) pentru Lucrări de reparaţii capitale , raportat la perioada curentă şi perioada de referinţă (perioada aprobarii prin Ordinul MTIC din 2020) , obţinându-se în acest sens Ordinul M.T.I. nr. 2314/21.12.2023.
În prezent , în zona de referinţă aferentă DN 57 km 15+700 stg. , platforma drumului are lăţimea de 7,50 m , din care parte carosabilă de 6,00 m . La km 15+700 stg. drumul este afectat de o alunecare de teren ca urmare a calamităţilor naturale din anul 2014 . În urma precipitaţiilor abundente taluzul de rambleu a fost destabilizat pe o lungime de circa 30 m , producându-se o ruptură aproape verticală , a cărei înălţime variază între 2 m şi 4,5 m .
Zona a fost restricţionată la o singură bandă de circulaţie, circulaţia desfăşurându-se alternativ. Soluţia tehnică constă în consolidarea corpului drumului, refacerea structurii rutiere, a elementelor pentru scurgerea apelor şi siguranţa circulaţiei.
Expertiza tehnică la acest obiectiv a fost întocmită în mai 2015 de expert tehnic atestat ing. Chiroiu Mihail. Prestatorul va asigura legătura cu expertul tehnic cu privire la menţinerea recomandărilor din expertiza tehnică. În conformitate cu Hotararea nr.925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor – Art.20: ,,Proiectul întocmit pe baza raportului de expertiză tehnică trebuie însuşit de către autorul acestuia, din punct de vedere al respectării soluţiilor şi a măsurilor propuse".
Pentru realizarea obiectivului de investiţii "Consolidare corp drum DN 57 km 15+700 stânga." şi punerea acestuia în funcţiune sunt planificate la nivel de Autoritate Contractantă derularea activităţilor şi iniţiativelor urmatoare:
- elaborarea documentaţiilor tehnico-economice Faza Proiect tehnic inclusiv D.T.A.C. pentru realizarea obiectivului de investiţii, inclusiv verificarea proiectului tehnic de catre specialişti verificatori de proiecte atestaţi pe domenii/subdomenii de construcţii şi specialităţi pentru instalaţii, durata estimată 30 zile;
- obţinerea autorizaţiilor, avizelor, acordurilor etc. necesare pentru execuţia lucrărilor;
- elaborarea detaliilor de execuţie – durata estimata 30 zile – ordinul de începere se va emite concomitent cu ordinul de începere pentru execuţie lucrări;
- execuţia lucrărilor – durata de execuţie lucrări este de 4 luni;
- asistenţa tehnică - durata estimată 4 luni pe durata execuţiei lucrărilor şi minim 36 luni pe perioada de garanţie de bună execuţie, dupa caz.
Conform Caiet de sarcini nr. 9189/03.04.2024 intocmit de Directia Implementare Proiecte prin Serv. Investitii RK si Calamitati.
Durata contractului 41 luni, din care:
- 1 luna pentru PTH+CS+DTAC;
- 1 luna pentru DDE (ordinul de începere se va emite concomitent cu ordinul de începere pentru execuţie lucrări);
- 4 luni pentru execuţia lucrărilor;
- 4 luni pentru asistenţa tehnică (se va asigura pe toata perioada de execuţiei lucrărilor)
- 36 luni pentru asistenţa tehnică pe perioada de garanţie de bună execuţie de 36 luni.
Conform art. 6.1 din modelul de contract.
Valoarea estimata a achizitie este de 1.102.986,24 lei fara TVA, din care:
-cheltuieli amenajari pt protectia mediului si aducerea terenului la starea initiala (cap. 1.3): 28.304,35 lei;
-cheltuieli proiectare: 90.905,29 lei (inclusiv asistenta tehnica) (cap.3.5.5+3.5.6+3.8.1.1+3.8.1.2)
-cheltuieli pentru lucrarea de baza (cap. 4): 974.036,23 lei fara TVA
-organizare santier (cap. 5.1.1): 9.740,37 lei fara TVA
Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute nu este inclusa in valoarea estimata a procedurii.
In valoarea estimată a contractului nu au fost incluse sume provizionate. La nivelul devizului general al obiectivului nu s-au prevazut astfel de sume.
Conform Referatului de necesitate nr. 9342/04.04.2024 si Notei privind determinarea valorii estimate nr. IRKC/0229/29.01.2024, intocmite de Directia Implementare Proiecte prin Serv. Investitii RK si Calamitati.