Drumul naţional principal DN 64 face legătura între Caracal – Dragăşani – Rm. Vâlcea şi Băile Olaneşti, iar în localitatea Grădinari la km 52+355 traversează un pârâu (canal) pe un pod din zidărie din piatră şi beton cu o deschidere de 5,00 m şi lungimea totală de 17,10 m.
Schema statică a podului este boltă dublu încastrată şi dală simplu rezemată.
Suprastructura podului este realizată dintr-o boltă dublu încastrată în p...
Drumul naţional principal DN 64 face legătura între Caracal – Dragăşani – Rm. Vâlcea şi Băile Olaneşti, iar în localitatea Grădinari la km 52+355 traversează un pârâu (canal) pe un pod din zidărie din piatră şi beton cu o deschidere de 5,00 m şi lungimea totală de 17,10 m.
Schema statică a podului este boltă dublu încastrată şi dală simplu rezemată.
Suprastructura podului este realizată dintr-o boltă dublu încastrată în plin cintru, realizataă din zidărie din piatră în anul 1954. În anii 1970 pentru lărgirea părţii carosabile s-a executat, peste bolta din zidărie din piatră , o dală din beton armat turnată monolit cu console de trotuar.
Infrastructura este alcătuită din două culee masive cu elevaţiile şi ziduri întoarse din zidărie din piatră, fundate direct. Culeele din zidărie din piatră au parament vertical de la nivelul terenului şi până la naşterea bolţii de aproximativ 1,40 m înălţime. Pentru rezemarea dalei din beton armat , pe elevaţiile culeelor bolţii din zidărie din piatră, au fost amenajate banchete din beton armat şi supraînălţarea zidurilor întoarse din zidărie din piatră cu ziduri din beton armat.
Racordarea cu terasamentele este realizată cu sferturi de con din pământ atât la culeea Grădinari, cât şi în aval la culeea Caracal. In amonte, la culeea Caracal, racordarea cu terasamentele este realizată cu un zid de sprijin din zidărie din piatră.
Partea carosabilă pe pod are o lăţime de 7,80 m si 2 trotuare pietonale de câte 1,60 m fiecare. Calea pe pod este realizată din îmbracăminte asfaltică , iar la marginea părţii carosabile au fost montate borduri prefabricate . Pe lisele din beton armat au fost prevăzute parapete pietonale cu stâlpi şi mână curentă din beton armat.
Podul a fost executat în anul 1954 şi reabilitat în anul 1970 şi are o durată de exploatare de 69 de ani de la data execuţiei şi aproximativ 53 de ani de la data reabilitării.
Serviciile ce fac obiectul contractului sunt:
- elaborare proiect pentru autorizarea executării/desfiinţării lucrărilor de construire;
- elaborare/definitivare Proiect Tehnic de execuţie;
- elaborare/definitivare Detalii de Execuţie;
- asigurarea Asistenţei tehnice pe perioada de execuţie a lucrărilor.
Lucrările propuse (pod nou, proiectat la Norme EUROCODE şi clasa E – A30, V80 de încărcare) vor asigura durata de exploatare de 100 de ani şi sunt următoarele:
- realizarea unei variante provizorii de circulaţie;
- demolarea podului existent ;
- realizarea unor infrastructuri cu elevaţiile din beton şi beton armat;
- realizarea unei suprastructuri alcătuită din grinzi prefabricate precomprimate solidarizate la partea superioară prin intermediul unei plăci de suprabetonare, care să permită asigurarea unei părţi carosabile pentru 2 fire de circulaţie, două la nivel cu lăţimea utilă conform normelor în vigoare, montarea de parapete direcţionale la limita părţii carosabile şi lise pentru montarea de parapete pietonale;
- montare de aparate de reazem din neopren pe infrastructuri conform normelor în vigoare;
- realizarea grinzilor de parapet de siguranţă la marginea părţii carosabile;
- aşternerea peste placa de suprabetonare a unei hidroizolaţii din materiale performante;
- realizarea unui strat de protecţie a hidriozolaţiei conform normelor în vigoare;
- montarea de parapete direcţionale tip H4b, metalic de tip zincat pe pod la marginea părţii carosabile;
- aşternerea straturilor căii pe pod conform normelor în vigoare;
- montarea de parapete pietonale metalice zincate;
- montarea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilataţie, de tip etanş;
- montarea plăcilor de racordare pentru asigurarea tranziţiei pod-rampe;
- racordarea pe o lungime de minim 10,00 m a rampelor podului;
- realizarea sistemului rutier pe rampe conform normelor în vigoare;
- montare parapete direcţionale pe rampe, metalic de tip zincat;
- realizarea racordurilor cu terasamentele;
- executarea de scări, casiuri, şanţuri la baza taluzurilor pe zona de racordare pod-rampe;
- lucrări de profilare a albiei sub pod, în amonte şi în aval;
- realizarea unui pereu sub pod, amonte şi aval de acesta pe minim 5,00 m, pentru îmbunătăţirea caracteristicilor de scurgere a debitului prin secţiunea podului. Pereul va fi mărginit în amonte şi în aval cu grinzi din beton fundate minim 1,50 m şi încastrate în maluri;
- executarea de apărări de maluri amonte şi aval de pod, pe minim 15,00 m lungime, racordate la faţa elevaţiei culeelor;
- realizarea marcajelor rutiere şi montarea indicatoarelor rutiere necesare pe pod şi rampe.
Conform Caiet de sarcini nr. 5472/27.02.2024.
Durata contractului este de: 49 de luni, dupa cum urmeaza:
- 1 luna - PTh+CS +DTAC;
- 1 luna – D.D.E (ordinul de incepere se va emite concomitent cu ordinul de incepere pentru executie lucrari)
- 12 luni - executie lucrari;
- 12 luni - asistenta tehnica (se va asigura pe toata perioada de executie lucrari);
- 36 luni – asistenta tehnica ( pe perioada de garantie- 36 luni).
conform art. 6.1 Durata contractului din model contract anexat la Documentatia de atribuire
Valoarea estimata a achizitie este de 2.457.635,62 lei fara TVA, din care:
-cheltuieli amenajari pt protectia mediului si aducerea terenului la starea initiala (cap. 1.3): 16.472,28 lei;
-cheltuieli proiectare: 78.511,10 lei (inclusiv asistenta tehnica) (cap.3.5.5+3.5.6+3.8.1)
-cheltuieli pentru lucrarea de baza (cap. 4): 2.297.105,92 lei fara TVA
-organizare santier (cap. 5.1.1): 65.546,32 lei fara TVA
Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute nu este inclusa in valoarea estimata a procedurii.
In valoarea estimată a contractului nu au fost incluse sume provizionate. La nivelul devizului general al obiectivului nu s-au prevazut astfel de sume.
Conform Referatului de necesitate nr. 8287/26.03.2024 si Notei privind determinarea valorii estimate nr IRKC/0652/12.03.2024 intocmite de Directia Implementare Proiecte - Serv. Investitii RK si Calamitati.