Structura rutieră pietruita se prezintă cu defecte specifice de tipul denivelări, zone tasate şi gropi, care coboară nivelul de viabilitate al străzii expertizata. Ca urmare a pantelor transversale necorespunzătoare, apele pluviale rămân perioade îndelungate cantonate pe strada, umectând prin infiltraţie patul străzii, slăbindu-i capacitatea portantă.
Străzile în profil longitudinal
Linia proiectată (linia roşie) urmăreşte ...
Structura rutieră pietruita se prezintă cu defecte specifice de tipul denivelări, zone tasate şi gropi, care coboară nivelul de viabilitate al străzii expertizata. Ca urmare a pantelor transversale necorespunzătoare, apele pluviale rămân perioade îndelungate cantonate pe strada, umectând prin infiltraţie patul străzii, slăbindu-i capacitatea portantă.
Străzile în profil longitudinal
Linia proiectată (linia roşie) urmăreşte pe cât posibil alura liniei actuale a terenului cu modificări locale, cu diferenţe în ax de regulă pozitive, aproximativ egale cu grosimea straturilor rutiere rezultate din dimensionare plus corecţiile necesare, aplicate în aşa fel ca pasul de proiectare prevăzut în STAS 863/85 să fie respectat. Declivităţile longitudinale sunt cuprinse între 0,08 % şi 5,80 %, astfel:
- Strada 1.1 are declivitatea cuprinsă între 0,08% şi 5,80% .
- Strada 1.2 are declivitatea cuprinsă între 0,35% şi 3,65% .
- Strada 1.3 are declivitatea cuprinsă între 0,31% şi 1,19% .
- Strada 1.4 are declivitatea cuprinsă între 0,10% şi 2,46% .
Sistemul rutier: Se va adopta o structură rutieră adaptată în funcţie de nevoile de trafic existente pe aceste trasee, constând în:
- consolidarea marginilor pârţii carosabile,
- realizarea îmbrăcămintei din mixturi asfaltice până la cota liniei roşii pe întreaga suprafaţă carosabilă.
Strada 1.1, Strada 1.2, Strada 1.3 între km 0+133 - km 0+586, Strada 1.4 - Ranforsare integrală cu sistem rutier suplu.
4 cm strat de uzură BA16 rol 50/70 (A.N.D. 605/2016);
6 cm strat de legătură BADPC 22,4 rol 50/70 (A.N.D. 605/2016);
15 cm strat de bază din piatră spartă - STAS 6400 şi SR EN13242;
30 cm strat de fundaţie din balast (0-63 mm) - STAS 6400 şi SR EN 13242;
20 cm strat de formă din balast nisipos (30 cm blocaj de piatră - pe strada 1.2) conform STAS 6400.