Prin proiect se propune amenajarea unor drumuri de exploatatie agricola de pe raza comunei Sarmasag, jud. Salaj in lungime de 12050 m, realizarea investitiei fiind necesara si oportuna. Drumurile propuse spre amenajarea preiau traficul de pe o lungime de 12243ml de drum judetean si national si deservesc o suprafata de 1738,42 ha de teren agricol si peste 15 agenti economici agricoli si non-agricoli precum si doua obiective ...
Prin proiect se propune amenajarea unor drumuri de exploatatie agricola de pe raza comunei Sarmasag, jud. Salaj in lungime de 12050 m, realizarea investitiei fiind necesara si oportuna. Drumurile propuse spre amenajarea preiau traficul de pe o lungime de 12243ml de drum judetean si national si deservesc o suprafata de 1738,42 ha de teren agricol si peste 15 agenti economici agricoli si non-agricoli precum si doua obiective turistice aflate pe lista monumentelor istorice. Prin investitia propusa, proiectul va contribui la cresterea potentialului economic al zonei si implicit a nivelului de trai al locuitorilor comunei.
La nivelul UAT-ului Comuna Sarmasag, infrastructura rutiera - drumuri Agricole este insuficient dezvoltata. Ca atare, tinând cont de standardele de dezvoltare a calitatii vietii în mediul rural în procesul sau de transformare, se impune reabilitarea elementelor de infrastructura la nivelul UAT-ului.
Drumurile propuse a fi modernizate prin proiect asigura accesul la diverse obiective de interes social, cultural si economic existente sau in curs de realizare.
Drumurile de exploatatie sunt drumuri de pamant, fapt ce ingreuneaza circulatia in perioada ploioasa.Apele pluviale se afla in zona drumului datorita lipsei de panta a rigolelor de scurgere, colmatarii lor sau a lipsei totale de rigole. Podetele cat si rigolele de scurgere sunt acoperite de vegetatie, colmatand scurgerea apelor din amonte in aval. Santurile laterale nu au panta si sectiunea necesara scurgerii apelor din zona drumului.
Traseul drumurilor este intr-o zona deluroasa cu paraie dese.
Existenta podetelor tubulare colmatate si insuficiente ca numar, conduc la stagnarea apei in santuri si pe acostamentul drumului, influientand sensibil capacitatea portanta a structurii rutiere, ce se contstata de altfel prin degradarile constatate: gropi, fagase, faiantari.
Pentru acest obiectiv a fost elaborat Studiul de Fezabilitate de catre o firma specializata, care cuprinde informatii cu privire la solutiile tehnice adoptate pentru lucrari si cantitatile estimate de lucrari care se doresc a fi executate, in vederea atingerii obiectivului propus prin realizarea investitiei, ce va face pate din documentatia de aribuire.
Valoarea estimata a contractului de proiectare si executie: 4.618.357,31 lei din care:
Servicii de proiectare:
Cap. 3.5.4. Doc. Tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/acordurilor/autorizatiilor: 5.691,35 lei
Cap. 3.5.6. Proiect tehnic si Detalii de executie: 131.148,50 lei
Cap. 3.8.1. Asistenţa tehnică din partea proiectantului: 5.443,90 lei
Subtotal servicii de proiectare: 142.283,75 lei
Termen maxim de realizare a serviciilor de proiectare: 3luni.
Executie lucrari de constructii:
Cap 4.1. Constructii si instalatii: 4.448.656,10 lei
Cap. 5.1. Organizare de santier: 27.417,46 lei
Subtotal executie lucrari: 4.476.073,56 lei
Termen maxim de executie a lucrarilor: 12 luni.