Scurtu Mare este o comună în judeţul Teleorman, Muntenia, România, formată din satele Albeni, Drăceşti, Negrileşti, Scurtu Mare (reşedinţa), Scurtu‐ Slăveşti şi Valea Poştei.
"Evaluarea starii de degradare exprimata prin indicele de degradare (ID) are la baza investigarea defectiunilor structurii rutiere si a suprafetei acesteia si a dispozitivelor de colectare si evacuare a apelor pluviale. Struct...
Scurtu Mare este o comună în judeţul Teleorman, Muntenia, România, formată din satele Albeni, Drăceşti, Negrileşti, Scurtu Mare (reşedinţa), Scurtu‐ Slăveşti şi Valea Poştei.
"Evaluarea starii de degradare exprimata prin indicele de degradare (ID) are la baza investigarea defectiunilor structurii rutiere si a suprafetei acesteia si a dispozitivelor de colectare si evacuare a apelor pluviale. Structura strazilor se prezinta cu defecte specifice de tipul fagase , gropi, burdusiri, denivelari, cauzate de stationarea sau siroirea apelor pluviale pe partea carosabila dar si o descarcare necorespunzatoare a lor catre debusee naturale.
Santurile intalnite sunt de pamant si sunt cu un contur nedefinit , colmatate partial sau total. Podetele de aces la proprietati , in marea lor majoritate sunt executate improvizat , fie cu dale , fie cu tuburi metalice sau beton , sau in alte cazuri accesul se face direct din strada prin obstructionarea santului. In acest fel , scurgerea apelor pluviale in lungul strazilor este obstructionata , iar apele stationeaza deoportiva pe partea carosabila cat si in sant, mentinand structura drumului sub inflenta umiditatii. De cele mai multe ori , nici descarcarea in sens transversal nu este asigurata ca urmare a lipsei podetelor de descarcare.
Aprecierea cantitativa a degradarilor se efectueaza prin luarea in considerare a tuturor degradarilor intalnite pe sectoarele investigate.
Starea de degradare este apreciata prin indicele de degradare ID care se determina prin raportarea suprafetei afectate de degradari la suprafata totala a partii carosabile. Starea de viabilitata este determinata luand in considerare situatia cea mai defavorabila."
Lucrarea ce face obiectul prezentului proiect se incadreaza in categoria "C"- Constructii de importanta normală – in conformitate cu HGR nr.766/1997 "Regulament privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor" si cu "Metodologie de stabilire a categoriei de importanta a constructiilor", elaborate de INCERC, laborator SCB-BAP in aprilie 1996.
Conform OMT nr. 1295/2017 - Ordin pentru aprobarea Normelor privind incadrarea in categorii a drumurilor, sectoarele studiate se încadrează ca drum de clasa tehnica V. Obiectivele pot fi încadrate ca străzi rurale principale sau secundare, conform STAS 10144.
Nota:
A) In temeiul art.160 alin (1) din Legea 98/2016 (actualizata) termenul limita pana la care operatorii economici interesati de participarea la procedura de achizitie publica au dreptul de a solicita clarificari in legatura cu documentatia de atribuire este de 12 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.
B) Conform obligatiei prevazute la art.160 alin (2) din Legea 98/2016, actualizata, autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si concret la toate solicitarile de clarificari cu 6 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
Orice solicitare de clarificare transmisa dupa data mentionata la punctul A), va pune autoritatea contractanta in imposibilitatea de a oferi un raspuns in termenul mentionat la punctul B) si drept urmare orice solicitare de clarificare in termenele mentionate se va considera tardiva.