Obiectivul principal al contractului este proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru investiţia "REABILITARE DRUM COMUNAL DC 33 ŞI MODERNIZARE STRĂZI ÎN COMUNA DIECI, JUDEŢUL ARAD", cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor comunitare.DC 33 - porneşte de la intersecţia cu DJ 708 din localitatea Revetiş, traseul desfăşurându-se în mare parte în extravilan, străbătând localităţile Revetiş şi Roşia, tronsonul ...
Obiectivul principal al contractului este proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru investiţia "REABILITARE DRUM COMUNAL DC 33 ŞI MODERNIZARE STRĂZI ÎN COMUNA DIECI, JUDEŢUL ARAD", cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor comunitare.DC 33 - porneşte de la intersecţia cu DJ 708 din localitatea Revetiş, traseul desfăşurându-se în mare parte în extravilan, străbătând localităţile Revetiş şi Roşia, tronsonul studiat finalizându-se la km 3+941,00.
Lungimea este de 8.294.37 m
La nivelul DALI s-a stabilit următoarea soluţie pentru amenajarea drumului:
Structură rutieră profil transversal tip 1 (se aplică în urma frezării mixturii asfaltice existente):
-6,0 cm beton asfaltic B.A. 16 conform AND 605/2016;
-15,0 piatră spartă împănată conform SR EN 13242;
Structură rutieră existentă
Structură rutieră profil transversal tip 2 (se aplică în urma frezării mixturii asfaltice existente):
-6,0 cm beton asfaltic B.A. 16 conform AND 605/2016;
-15,0 piatră spartă împănată
-20,0 cm balast conform SR EN 132
-Structură rutieră existentă
Structură rutieră profil transversal tip 3 :
-6,0 cm beton asfaltic B.A. 16
-15,0 piatră spartă împănată
-20,0 cm balast conform SR EN 13242;
-5,0 cm strat de formă din balast nisipos conform SR EN 13108-1.
Dispozitive de colectare şi evacuare a apelor
Datorită secţiunii transversale insuficiente şi a pantei în profil longitudinal mică, este necesară reprofilarea şanţurilor existente şi suplimentarea acestora pe tronsoanele unde este necesară.
În profil transversal scurgerea apelor este asigurată de panta transversală unică de 2,5 % a pârţii carosabile şi cea de 4 % a acostamentelor.
Pentru asigurarea continuităţii scurgerii apelor în profil longitudinal au fost proiectate şanţuri (h=40 cm) neprotejate având o lung totală de 13761 m şi şanţuri (h=40 cm) cu secţiunea protejată având o lung de 284 m.
Proiectarea dispozitivelor de scurgere a apelor de suprafaţă s-a realizat în conf cu situaţia existentă ( şanţuri protejate şi neprotejate conform STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79 şi STAS 10796/3-88), respectiv decolmatarea şi reprofilarea dispozitivelor existente, astfel încât apele să fie colectate rapid de pe platformă şi evacuate lateral, eventual spre emisarii din zonă, prin locuri care permit acest lucru;
În zona intersecţiilor cu străzile laterale se va asigura continuitatea scurgerii apelor de suprafaţă prin şanţurile proiectate, prevăzându-se podeţe tubulare de dimensiuni adecvate sau dirijând apele în lungul drumurilor cu care se intersectează
Din punct de vedere al siguranţei circulaţiei rutine carosabile s-au amplasat indicatoare de circulaţie. Semnalizarea orizontală şi verticală se va executa conform S 1848-7/2004 şi respectiv SR 1848-1/2011.
Semnalizare rutiera
- Verticala - indicatoare de circulaţie
- Orizontala - marcaje rutiere, conf planuri de semnalizare rutiera
- Borne kilometrice şi hectometrice.
Drumuri laterale
Se vor amenaja un nr de 3 drumuri laterale pe o lăţime de 3.72 m şi o lung de 15 m cu următoarea structură rutieră:
- 6,0 cm beton asfaltic B.A. 16 conform AND 605/2016;
- 15,0 piatră spartă împănată conform SR EN 13242;
- 20,0 cm balast conform SR EN 13242;
- 15,0 cm strat de formă din balast nisipos conf SR EN 13108-1.
Accese la proprietăţi- 238 de poziţii, amenajate într-o soluţie cu îmbrăcăminte rutieră modernă din asfalt, pe o lăţime de min. 3,72 m şi o lungime de 4,00 m, cu racordarea corespunzătoare a îmbrăcămintei la partea carosabilă (cu arce de cerc) şi cu construirea (refacerea) unitară a tuturor podeţelor care asigură continuitatea scurgerii prin dispozitivele proiectate.
Staţii de încrucişare: 12 staţii de încrucişare cu o lăţime de 2.5 m, lung de 15 m şi pene de racordare cu lung 10 m conf Normativ AND 582-02. vor fi amenajate prin realizarea unei structuri de rezistenţă având stratificaţia de mai jos:
-6,0 cm beton asfaltic B.A. 16 conform AND 605/2016;
-15,0 piatră spartă împănată conform SR EN 13242;
- 20,0 cm strat de formă din balast nisipos