Obiectivul de investiţii este situat pe Str. Blănari nr. 14, în zona protejată nr. 26 Lipscani.
Imobilul este înscris în Lista monumentelor istorice din anul 2015, poz. 442, cod LMI B-II-m-B-18173 şi se încadrează atât în Situl I de arhitectură al Municipiului Bucureşti, Lista monumentelor istorice poz. 188, cod LMI B-II-s-B-17910, cât şi în Ansamblul Centrul Istoric al Municipiului Bucureşti, Lista monumentelor istorice p...
Obiectivul de investiţii este situat pe Str. Blănari nr. 14, în zona protejată nr. 26 Lipscani.
Imobilul este înscris în Lista monumentelor istorice din anul 2015, poz. 442, cod LMI B-II-m-B-18173 şi se încadrează atât în Situl I de arhitectură al Municipiului Bucureşti, Lista monumentelor istorice poz. 188, cod LMI B-II-s-B-17910, cât şi în Ansamblul Centrul Istoric al Municipiului Bucureşti, Lista monumentelor istorice poz. 187, cod LMI B-II-s-A-17909.
Imobilul a fost construit în perioada 1934-1937 şi are regim de înălţime S+P+5, suprafaţă teren 846 mp, suprafaţă construită 690 mp, suprafaţă desfăşurată 4.569 mp, înălţime 23 m în punctul cel mai înalt; este proprietate mixtă, fiind împărţit în spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, 20,92% proprietate persoane fizice (două spaţii cu funcţiune culturală, Club A şi Godot Cafe-Teatru, spaţii de alimentaţie publică) şi spaţii cu destinaţia de locuinţă 79,08% (40 apartamente în care locuiesc 48 persoane, la etajele 1-5); este amplasat în apropierea unor centre şi locuri de interes general – Biserica Stavropoleos, Biserica Sf. Gheorghe, Banca Naţională a României.
Imobilul este încadrat în clasa de risc seismic RsII cu obligaţie de consolidare, având în vedere degradările majore pe alocuri la nivelul plaşeelor, pereţilor şi instalaţiilor; clădirea a suferit diverse recompartimentări interioare în zona de servicii şi culturală.
Clădirea se încadrează în clasa a II-a de importanţă-expunere, conform P 100/1/2013 şi, conform HG nr. 766/1997 cu modificările şi completările ulterioare, în categoria de importanţă B (deosebită).
Soluţia de intervenţie cuprinde activităţile precizate la Cap. 4.1.1. – Descrierea situaţiei actuale, Soluţia I de intervenţie, din caietul de sarcini, inclusiv cele rezultate ca urmare a realizării auditului energetic al clădirii.
Autoritatea contractantă urmăreşte atingerea următoarelor beneficii, dar fără a se limita la aspecte precum: proiectul va implementa măsuri de creştere a gradului de asigurare la seism a imobilului; creşterea gradului de confort va fi realizată prin lucrările de reabilitare termică propuse prin proiect; lucrările proiectate nu vor produce efecte negative asupra solului, vegetaţiei sau peisajului, nu vor fi afectate obiective de interes cultural şi istoric.
În sensul celor de mai sus, autoritatea contractantă a luat măsura proiectării în fazele DTAC, DTOE, PT, DE şi execuţiei lucrărilor de consolidare a imobilului menţionat, inclusiv achiziţia serviciilor de asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada execuţiei lucrărilor şi până la expirarea perioadei de garanţie acordată lucrării în cauză, pe baza:
- cerinţelor prevăzute în caietul de sarcini nr. 9147/25.10.2019 elaborat de Serviciul Tehnic din cadrul autorităţii contractante şi
- informaţiilor cuprinse în DALI, Proiect nr. 65/2019, elaborat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucureşti S.A., pus la dispoziţie de Achizitor şi parte integrantă din documentele achiziţiei.