Având în vedere obligaţia autorităţii contractante prevăzută în Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, de a deţine şi actualiza periodic Planul de amenajare a teritoriului judeţean, s-a identificat ca modalitate efectivă de satisfacere a necesităţii la nivel de autoritate contractantă, achiziţia de servicii de actualizare a Planului de Amenajare a Terito...
Având în vedere obligaţia autorităţii contractante prevăzută în Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, de a deţine şi actualiza periodic Planul de amenajare a teritoriului judeţean, s-a identificat ca modalitate efectivă de satisfacere a necesităţii la nivel de autoritate contractantă, achiziţia de servicii de actualizare a Planului de Amenajare a Teritoriului Judeţean Gorj, deţinut, printr-o procedură de achiziţie stabilită în conformitate cu prevederile legale.
Prin actualizarea Planului de Amenajare a Teritoriului Judeţului Gorj autoritatea judeţeană va asigura indivizilor şi colectivităţilor locale dreptul de folosire echitabilă şi responsabilitatea pentru o utilizare eficientă a teritoriului, armonizarea la nivelul întregului teritoriu a politicilor economice, sociale, ecologice şi culturale, stabilite la nivel naţional şi local pentru asigurarea echilibrului în dezvoltarea diferitelor zone ale judeţului, urmărindu-se creşterea coeziunii şi eficienţei relaţiilor economice şi sociale dintre acestea.
Planul de Amenajare a Teritoriului Judeţului Gorj se corelează cu Planul de amenajare a teritoriului naţional (PATN), cu Planul de amenajare a teritoriului zonal (PATZ), cu programele guvernamentale sectoriale, precum şi cu alte programe de dezvoltare. Prevederile PATJ-ului devin obligatorii pentru celelalte planuri de amenajare a teritoriului şi de urbanism care le detaliază (PUG-uri, PUZ-uri, PUD-uri).
Prestatorul trebuie să presteze serviciile conform Caietului de sarcini şi să elaboreze:
- în Etapa I - Studiile de fundamentare cu caracter analitic si prospectiv;
- în Etapa a II-a - Partea 1 a PATJ- Analiza situaţiei existente şi identificarea elementelor care condiţionează dezvoltarea pe cele 4 domenii ţintă şi Partea a 2-a PATJ- Diagnostic prospectiv şi general. Evaluarea decalajului dintre situaţia actuală şi cea anticipată şi dorită pentru orizontul stabilit;
- în Etapa a III-a - Partea a 3-a PATJ- Strategia de dezvoltare teritorială a judeţului cu direcţiile şi priorităţile de dezvoltare pe termen scurt, mediu şi lung şi Partea a 4- a PATJ: Programul de măsuri ;
- în Etapa a IV-a -Documentaţii pentru obţinerea avizelor şi acordurilor;
- în Etapa a V-a - Documentaţia finală a PATJ Gorj (cu toate observaţiile incluse din avizele/ acordurile obţinute) şi integrarea PATJ în GIS.