2. “Refacere străzi, L= 2,05 km" COMUNA POIANA CÂMPINA, JUDEŢUL PRAHOVA,
LOT 2: “Refacere străzi, L= 2,05 km" COMUNA POIANA CÂMPINA, JUDEŢUL PRAHOVAPe drumul sătesc 126, strada Gutâiului, se constată apariţia de făgaşe, denivelări ale platformei drumului, tasări ale platformei pe zone restrânse. Lungimea lui este de circa 350,00 metri. Profilul longitudinal prezită declivităţi de maxim 7%. Curbele au raze cupri...
2. “Refacere străzi, L= 2,05 km" COMUNA POIANA CÂMPINA, JUDEŢUL PRAHOVA,
LOT 2: “Refacere străzi, L= 2,05 km" COMUNA POIANA CÂMPINA, JUDEŢUL PRAHOVAPe drumul sătesc 126, strada Gutâiului, se constată apariţia de făgaşe, denivelări ale platformei drumului, tasări ale platformei pe zone restrânse. Lungimea lui este de circa 350,00 metri. Profilul longitudinal prezită declivităţi de maxim 7%. Curbele au raze cuprinse între 20 şi 50,00 metri. Pe acest drum există o zonă de circa 30 metri, tasată ca urmare a unor infiltraţii de apă din conducta de distribuţie de apă. Lăţimea medie pe acest drum este de circa 5,50 metri, fiind singura cale de acces către cele 5 gospodării (circa 50 persoane).In profil transversal drumul este în profil mixt şi în debleu, fiind flancat de proprietăţi pe o latură şi de firul unei viroage pe cealaltă parte.Drumul sătesc nr 129, strada Codrului - apariţia de făgaşe, denivelări ale platformei drumului, tasări ale platformei pe zone restrânse. Lungimea lui este de circa 1000,00 metri. Profilul longitudinal prezită declivităţi de maxim 8,00%. Curbele au raze cuprinse între 20 şi 50,00 metri. Se distinge o zonă ce prezintă o iminentă destabilizare a taluzelui de (debleu, afectând echilibru stâlpului electric.Lăţimea medie pe acest drum este de aroximativ 4,75 metri. In profil transversal drumul este în profil mixt şi în debleu, fiind flancat de proprietăţi pe o latură şi de firul unei viroage pe cealaltă parte.Pe drumul de exploatare, strada Orizontului, se constată apariţia de făgaşe, denivelări ale platformei drumului, tasări ale platformei pe zone restrânse. Lungimea lui este de circa 700,00 metri. Profilul longitudinal prezită declivităţi de maxim 6,5%. Curbele au raze cuprinse între 20 si 50,00 metri.Lăţimea medie pe acest drum este de circa 5,50 metri, fiind singura cale de acces către cele 10 gospodării(circa 40 persoane). In profil transversal drumul este în profil mixt şi în debleu, fiind flancat de proprietăţi pe o latură şi de firul unei viroage pe cealaltă parte.Structura rutieră existentăIn urma examinării vizuale se constată că drumurile studiate sunt în prezent din pământ, punctual slab pietruit. Structura rutieră este degradată pe zonele din pământ avânddefecţiuni specifice drumurilor nemodernizate: gropi, făgaşe, praf. Stratul de pietruire nu a fost compactat si sub trafic, stratul superficial de balast şi piertiş a fost înglobat în terasamentul, în patul drumului şi restul a fost depozitat în cordoane în afara zonei de rulare a autovechiculelor.Străzile nu prezintă trotuare sau acostamente sau acolo unde există, sunt neîntreţinute.Pentru evacuarea apelor pluviale există şanţuri sau rigole, pe sectoare discontinui şi cele existente sunt colmatate şi degradate.Apa pluvială se scurge gravitaţional pe partea carosabilă. în această situaţie, nu sunt asigurate condiţiile necesare scurgerii apelor de suprafaţă. Se distinge lipsa şanţurilor, iar in alte parti se văd şanţuri de pământ făcute ca lucrări de întreţinere, dar degradate, cu vegetaţie crescută.Prin refacerea sttrăzilor din prezenta expertiză se vor asigura cerinţele pentru îndeplinirea condiţiilor de siguranţă şi confort ale traficului rutier.Având în vedere că străzile expertizate sunt mărginite de o parte şi de alta de proprietăţi, se va căuta pe cât posibil să se păstreze traseul existent astfel încât elementele geometrice ale traseului în plan să rămână nemodificate. Se vor corecta curbele care au raze mici astfel încât să se asigure o viteză de proiectare de 25 km/h.In profil longitudinal se va aşeza linia roşie astfel încât să se asigure scurgerea apelor şi să se respecte valorile minime şi maxime ale declivităţilor admisibile.Pentru sectoarele de drum ce au valori ce depăşesc declivitatea maximă admisibilă se vor lua măsuri pentru sporirea rugozităţii suprafeţei.Profilul transversalStrăzile din prezenta expertiză vor fi prevăzute cu o bandă de circulaţie şi cu platforme de încrucişare, în profil transversal, având următoarele elemente, corespunzătoare drumurilor de clasa tehnica V – drumuri de exploatare de categorie III, conform STAS 2900-89 (strazi secundare in localitati rurale).-Parte carosabila: 4.00 m;-Acostamente: 2x0.50 m;-Platforma: 5.00 m;Pe strada Orizontului, unde există degradarea părţii carosabile a drumului, se vor lua măsuri de consolidare a zonei, prin amplasarea unui zid de protecţie din beton sau din gabioane si refacerea platformei drumului.’Pe strada Codrului, stâlpii electrici care prezintă devieri de la verticală, se vor îndrepta, şi se va consolida fundaţia. Fundaţia a fost erodată ca urmare a acţiunii apelor pluviale, în perioada de precipitaţii abundente.Prin refacerea străzilor,structura rutieră proiectată va corespunde cerinţelor unor drumuri de exploatare de categorie III, conform STAS 2900 (străzi secundare în localităţi rurale).S-au analizat mai multe variante de structuri rutiere, corespunzătoare clasei de trafic uşor (0.2 ... 0.7 m.o.s.) conform CD155-2002 si s-a stabilit urmatoarea solutie:Pietruire: - min. 20 cm piatra sparta conform STAS 6400, SR EN 13242;-Min. 30 cm balast conform STAS 6400, SR EN 13242;Pe tronsoanele din pământ (dacă există) se va asigura la nivelul terenului de fundaţie (patului drumului) o capacitate portantă minimă recomandată, caracterizată prin valoarea modului de elasticitate dinamic echivalent, de 80 MPa sau prin valoarea coeficientului patului K0 de 50 MPa. In cazul în care pământul din patul drumului nu poate răspunde acestei cerinţe, se va prevedea un strat de formă (STAS 12253-84) de minim 10 cm (grosimea stratului de formă se va dimensiona în funcţie de capacitatea portantă la nivelul patului drumului) din pământ tratat cu var sau cu alţi lianţi rutieri sau stabilizat cu enzime, sau un strat de formă având o altă soluţie stabilită pe baza unui studiu geotehnic care să asigure capacitatea portantă menţionată anterior.Se poate aplica oricare soluţie, în funcţie de posibilităţile locale şi de cerinţele beneficiarului. Soluţia aleasă se va verifica la traficul actual şi de perspectivă precum şi la îngheţ de către proiectant. Se recomandă în prima etapă, soluţia III conform cerinţei beneficiarului.Se va avea în vedere asigurarea accesului la proprietăţi.Acostamentele se pot realiza din material granular sau pot fi consolidate (cu aceeaşi structura rutiera ca şi partea carosabilă).Pentru colectarea apelor de suprafaţă din zona drumurilor studiate se vor proiecta rigole / şanţuri neprotejate sau protejate şi rigole carosabile în funcţie de declivităţi şi de spaţiul existent intre proprietăţi, ţinând seama de prevederile STAS 10796/2 - "Construcţii necesare pentru colectarea şi evacuarea apelor. Rigole, şanţuri şi casiuri".De asemenea, pentru asigurarea scurgerii apelor din zona drumului se vor realiza podeţe noi în punctele de minim ale terenului în sens longitudinal, în funcţie de situaţia din teren, dacă este cazul, se vor amplasa podeţe pentru descărcarea şanţurilor. După caz, pentru asigurarea accesului la proprietăţi şi pe drumurile laterale intersectate, în vederea asigurării continuităţii şanţurilor, se vor prevedea podeţe tubulare sau rigole carosabile, după caz.Va fi asigurat accesul la proprietăţi pe toata durata execuţiei lucrărilor..