Obiectul contractului constă în achiziţia serviciilor de pază permanentă a obiectivelor, bunurilor şi valorilor, situate pe domeniul public al comunei Prejmer, de intervenţie rapidă, precum şi de protecţie a persoanelor, asigurate prin 2 posturi permanente mobile, cu câte un agent de pază şi un autoturism fiecare, şi, după caz, prin echipe de intervenţie, pe o perioadă de 24 luni.
1) Serviciile de pază permanentă se vor re...
Obiectul contractului constă în achiziţia serviciilor de pază permanentă a obiectivelor, bunurilor şi valorilor, situate pe domeniul public al comunei Prejmer, de intervenţie rapidă, precum şi de protecţie a persoanelor, asigurate prin 2 posturi permanente mobile, cu câte un agent de pază şi un autoturism fiecare, şi, după caz, prin echipe de intervenţie, pe o perioadă de 24 luni.
1) Serviciile de pază permanentă se vor realiza la următoarele obiective, bunuri şi valori situate pe domeniul public al comunei Prejmer, după cum urmează:
• La unităţile de învăţământ de pe teritoriul comunei Prejmer, respectiv, Şcoala Gimnazială Prejmer, Şcoala Gimnazială Lunca Câlnicului şi Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară ,,Ţara Bârsei" Prejmer – asigurându-se patrularea în perioadele de funcţionare a unităţilor de învăţământ, de luni până vineri şi în intervalele orare: 07:30 – 08:30 la începerea orelor de curs şi 12:00 – 14:00 la finalizarea orelor de curs, precum şi ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorilor unităţilor de învăţământ;
• La căminele culturale din Prejmer, Lunca Câlnicului şi Stupinii Prejmerului, în special în zilele de sâmbătă şi duminică, când au loc evenimentele de tip nunţi şi botezuri, precum şi cu ocazia desfăşurării unor alte evenimente – asigurându-se patrularea la un interval de timp, pe toată durata evenimentului, la fiecare obiectiv;
• Centrul comunei Prejmer (monument, parcul central, clădirea primăriei), zona de blocuri IAS Prejmer, zona de blocuri din centrul comunei, zona de blocuri din Lunca Câlnicului colonie, căminul cultural din Lunca Câlnicului şi căminul cultural din Stupinii Prejmerului – asigurându-se patrularea la fiecare 60 de minute;
• Drumurile agricole de pe raza comunei Prejmer - asigurându-se patrularea periodică pe un traseu stabilit de autoritatea contractantă;
• Păşunea comunală de pe raza comunei Prejmer - asigurându-se patrularea periodică pe un traseu stabilit de autoritatea contractantă;
• Orice alte obiective, bunuri şi valori situate pe domeniul public al comunei Prejmer – ori de câte ori este necesar, la solicitarea autorităţii contractante.
2) Serviciile de monitorizare a sistemului de alarmare şi de intervenţie rapidă, vor consta în:
• Supravegherea sistemului de alarmare existent la casieria de la sediul autorităţii contractante (Primăria Prejmer, str. Mare nr. 565), de către dispeceratul de monitorizare;
• Deplasarea echipajului de intervenţie, în cel mai mai scurt timp posibil, la sediul primăriei, în cazul activării sistemului de alarmare / acţionării butonului de panică conectat la dispeceratul de monitorizare de către personalul achizitorului, în scopul limitării pagubelor materiale survenite;
• Deplasarea echipajului de intervenţie şi înştiinţarea, după caz, a organelor competente (poliţie, salvare, pompieri etc), în cel mai scurt timp posibil, ori de câte ori este necesară suplimentarea agenţilor de pază, la solicitarea autorităţii contractante
Timpii maximali de intervenţie, calculaţi de la recepţionarea mesajului de alarmare în dispeceratul de monitorizare: 7 minute pe timp de noapte şi 8 minute pe timp de zi, cu prelungire doar în cazul unor condiţii meteo deosebite (furtuni, zăpadă) la maxim 11 minute pe timp de noapte şi 12 minute pe timp de zi.
3) Serviciile de asigurare a ordinii şi protecţiei persoanelor se vor asigura pe durata evenimentelor locale (festivaluri, târguri, concerte), şi ori de câte ori este necesar, la solicitarea autorităţii contractante;
Pentru asigurarea acestor servicii, sunt necesare 2 posturi mobile, asigurate de agenţi de pază atestaţi din cadrul unei societăţii specializate de pază şi intervenţie, dotaţi fiecare cu câte un autoturism de intervenţie, echipament de lucru, uniformă, însemne distinctive, mijloace de comunicare şi de intervenţie, asigurate de către prestator. Programul servicii de pază, intervenţie şi protecţie: 24 ore / zi, 7 zile pe săptămână (lucrătoare şi nelucrătoare, sărbători legale), timp de 2 ani (24 luni), însumând un număr total de ore de: 8.760 ore / post / an x 2 posturi = 17.520 ore / an x 2 ani = 35.040 ore.
În ceea ce priveşte resursele umane / materiale / dotările tehnice / logistice / administrative pentru prestarea serviciilor care fac obiectul contractului, acestea pot fi proprii, subcontractate sau puse la dispoziţia ofertantului prin susţinerea de către un terţ:
• Ofertantul trebuie să deţină o staţie de disceperizare necesară recepţionării semnalelor de la sistemul de alarmare existent la casieria de la sediul primăriei, în conformitate cu standardele europene sau naţionale în vigoare, precum şi personal angajat pentru asigurarea serviciului dispeceratului de monitorizare, sau să aibă contractate pentru aceste resurse / servicii de la o societate licenţiată în acest sens;
• Ofertantul trebuie să deţină echipamentele de comunicaţii şi canale de date tip voce în conexiune on-line cu echipajele mobile de intervenţie;
• Ofertantul trebuie să deţină autoturismele şi să aibă agenţi de intervenţie pază şi ordine pentru verificarea alarmelor şi intervenţia la evenimente, sau să aibă contractate pentru aceste resurse / servicii de la o societate licenţiată în acest sens;
• Personalul ofertantului trebuie să fie calificat şi atestat profesional pentru activităţile pe care le desfăşoară, conform legii;
• Dotarea fiecărui agent de pază al ofertantului cu următoarele echipamente obligatorii, asigurate de către prestator: autoturism de patrulare şi intervenţie (2 autoturisme); uniformă, însemne distinctive, cu denumirea şi sigla societăţii angajatoare; ecuson de identificare cu numele şi prenumele, precum şi cu denumirea unităţii la care sunt angajaţi; staţie de emisie-recepţie; telefon mobil; lanternă; fluier; şi, după caz, doar după avizarea de către poliţie a planului de pază, arme de foc, bastoane de cauciuc sau tip tomfe, pulverizatoare iritant-lacrimogene de capacitate mică, dispozitive cu electroşocuri omologate şi certificate de instituţii abilitate şi alte mijloace de apărare, autorizate prin lege, care pot fi utilizate în caz de legitimă apărare sau stare de necesitate, precum şi pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor, a avutului public şi privat şi oprirea acţiunilor violente ale elementelor turbulente.
Pe lângă aceste resurse şi echipamente obligatorii, ofertantul poate propune şi instala, cu acordul autorităţii contractante, şi alte echipamente opţionale, care vor menţionate în propunerea tehnică.
Serviciile de pază şi protecţie materială şi umană pe teritoriul comunei Prejmer se vor realiza prin încheierea unui contract cu o societate specializată de pază şi protecţie, având ca obiecte de activitate paza obiectivelor, bunurilor şi valorilor, în condiţii de maximă siguranţă a acestora, precum şi protecţia umană. Ofertantul trebuie să fie constituit şi să funcţioneze în baza licenţei eliberate de Inspectoratul General al Poliţiei Române, cu avizul prealabil al Serviciului Român de Informaţii, conform prevederilor Legii nr. 333 / 2003 (republicată) şi ale HG nr. 301 / 2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003. Ofertantul / subcontractantul / terţul susţinător trebuie să funcţioneze în baza regulamentului de organizare şi funcţionare a dispeceratului de monitorizare a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei, avizat de către Inspectoratul Judeţean de Poliţie competent teritorial. Ofertantul / subcontractantul / terţul susţinător trebuie să deţină o poliţă de asigurare valabilă pentru acoperirea riscului privind activitatea de monitorizare şi intervenţie. Serviciile de paza şi protecţie materială şi umană pe teritoriul comunei Prejmer se vor realiza în conformitate cu prevederile Planului de pază, întocmit de către prestator în consultare cu achizitorul, în termen de maxim 15 zile de la semnarea contractului de achiziţie, care va fi supus avizării de către Inspectoratul Judeţean de Poliţie Braşov, cu minim 24 de ore înainte de prestarea efectivă a serviciilor.
Recepţia serviciilor de pază şi protecţie se va face la finalul fiecărei luni de către autoritatea contractantă, prin aprobarea pontajelor lunare pentru personalul de pază, în termen de maxim 3 zile de la primirea acestora, pe toată perioada de 24 luni aferentă prestării serviciilor. Autoritatea contractantă va recepţiona şi plăti doar facturile lunare care conţin numărul de ore corelat cu pontajele lunare aprobate.