În conformitate cu prevederile Contractului de finanţare nr. 2.018/cod SMIS 327402, semnat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Asistenţă Tehnică 2021 - 2027 şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici derulează proiectul “Instruire orizontală pentru personalul din sistemul de coordonare, gestionare şi c...
În conformitate cu prevederile Contractului de finanţare nr. 2.018/cod SMIS 327402, semnat între Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Asistenţă Tehnică 2021 - 2027 şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici derulează proiectul “Instruire orizontală pentru personalul din sistemul de coordonare, gestionare şi control", cod proiect 2.018, cod SMIS2021+ 327402.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea continuă a competenţelor personalului din sistemul de coordonare, gestionare şi control în vederea gestionării şi implementării proiectelor cu finanţare europeană în condiţii de eficienţă, eficacitate şi conformitate.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
• Dezvoltarea competenţelor personalului din sistemul de coordonare, gestionare şi control privind managementul riscurilor în proiectele aferente perioadei de programare 2021-2027.
• Dezvoltarea competenţelor personalului din sistemul de coordonare, gestionare si control privind managementul proiectelor aferente perioadei de programare 2021-2027.
Proiectul se adresează unui grup ţintă constituit din aproximativ 500 de persoane din cadrul structurilor de coordonare, gestionare şi control al fondurilor europene, respectiv Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene - structurile orizontale, AM PAT, AM Sănătate, AM Dezvoltare Durabilă, AM Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare, Curtea de Conturi - Autoritatea de Audit, Ministerul Finanţelor - Autoritatea de Certificare şi Plată.
Astfel, în cadrul proiectului sunt prevăzute a se implementa patru module de formare după cum urmează:
Modulul 1 Prevenirea neregulilor şi a fraudei în proiectele cu finanţare externă - incompatibilităţi/ conflicte de interese/ aplicarea corecţiilor financiare în proiectele europene finanţare în perioada de programare 2021-2027 care se adresează unui număr de aproximativ 100 de persoane (5 sesiuni de formare) din cadrul structurilor de coordonare, gestionare şi control al fondurilor europene;
Modulul 2 Managementul şi protecţia datelor cu caracter personal în cadrul proiectelor cu finanţare externă, inclusiv din perspectiva digitalizării care se adresează unui număr de aproximativ 60 de persoane (3 sesiuni de formare) din cadrul structurilor de coordonare, gestionare şi control al fondurilor europene;
Modulul 3 Managementul riscului în procesul de achiziţii publice aferente proiectelor şi programelor finanţate din fonduri europene care se adresează unui număr de aproximativ 140 de persoane (7 sesiuni de formare) din cadrul structurilor de coordonare, gestionare şi control al fondurilor europene;
Modulul 4 Cadrul de implementare a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021- 2027 – managementul, administrarea şi auditarea proiectelor, egalitate de şanse, incluziune şi dezvoltare durabilă care se adresează unui număr de aproximativ 200 de persoane (10 sesiuni de formare) din cadrul structurilor de coordonare, gestionare şi control al fondurilor europene.
Pentru realizarea activităţilor, serviciile solicitate sunt împărţite în două loturi, respectiv:
LOT I - Servicii de organizare module de formare;
LOT II - Servicii de formare profesională.