Consultantul trebuie să identifice cele mai bune modalităţi de atingere a obiectivelor proiectului, în condiţiile respectării restricţiilor impuse de utilizarea unei finanţări PNRR, să acorde consultanţa de specialitate autorităţii contractante pe parcursul derulării obiectivului de investiţii în vederea asigurării managementului tehnic al proiectului în conformitate cu cerinţele contractului de finanţare.
Obiectivul gener...
Consultantul trebuie să identifice cele mai bune modalităţi de atingere a obiectivelor proiectului, în condiţiile respectării restricţiilor impuse de utilizarea unei finanţări PNRR, să acorde consultanţa de specialitate autorităţii contractante pe parcursul derulării obiectivului de investiţii în vederea asigurării managementului tehnic al proiectului în conformitate cu cerinţele contractului de finanţare.
Obiectivul general al contractului de servicii este furnizarea de servicii de management tehnic (servicii de consultanţă, supervizare, supraveghere, dirigenţie de şantier si receptie lucrari) atât în timpul perioadei execuţie, cât şi în timpul perioadei de garanţie a lucrărilor, în vederea corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura că se execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, cantitatea, calitatea şi costul executiei, cu respectarea normativelor, standardelor şi a legislaţiei în vigoare.
Obiectivele contractului de management tehnic sunt:
A. Management tehnic si consultanta acordata UIP-ului pe parcursul implementarii proiectului
• Acordarea de sprijin managerial profesional, calificat si eficient Autoritatii Contractante in managementul tehnic al proiectului pentru implementarea cu succes a acestuia, in conformitate cu prevederile Contractului de Finantare ;
• Asigurarea condiţiilor optime pentru gestionarea prin sisteme de management moderne şi eficiente a contractelor de proiectare si execuţie care sunt sub incidenţa acestui proiect;
• Monitorizarea activitatilor din proiect pentru asigurarea conditiilor de certificare a corectitudinii, legalitatii si oportunitatii diferitelor operatiuni in implementarea proiectului;
• Urmarirea implementarii proiectului, a resurselor alocate, a activitatilor desfasurate, a progresului fizic si financiar, a rezultatelor obtinute si a indicatorilor de realizare;
• lntocmirea documentelor solicitate in cadrul procesului de implementare a proiectului;
• Elaborarea rapoartelor de progres tehnice si financiare, intermediare si finale.
• Organizarea si arhivarea documentelor.
B. Supervizarea contractului de lucrări din cadrul proiectului, pentru a asigura respectarea de catre contractori a condiţiilor şi termenilor contractuali care guvernează execuţia contractelor de lucrări, a cadrului legislativ în vigoare aplicabil acestor contracte şi a bunelor practici inginereşti în domeniu.
• Supervizarea lucrarilor de executie a investitiilor care fac obiectul proiectului mentionat, conform prevederilor contractelor de lucrari încheiate intre Entitatea Contractanta si Antreprenor, astfel incat sa se asigure finalizarea lucrarilor in conditiile de calitate impuse prin documentatia de proiectare si in limitele de timp si buget aprobate de Entitatea Contractantă/Achizitor. Verificarea progresului in executie si a calităţii lucrărilor executate, conform HG1/2018, Anexa 1.
• Indeplinirea funcţiei de diriginte de şantier cu respectarea tuturor atribuţiilor stabilite prin legislaţia aplicabilă în vigoare pentru toate contractele de lucrări din cadrul proiectului.
• Asistenţă tehnică pe intreaga durata de derulare a contractului de servicii privind implementarea lucrarilor si in Perioada de Notificare a Defectiunilor/Perioada de Garantie, pentru receptia lucrarilor la terminare si receptia finala, inclusiv desemnare de membrii in comisia de receptie.
Serviciul de management de contractelor, inglobeaza activitati de:
• asigurarea respectarii termenilor si conditiilor contractuale;
• verificare calitativa si cantitativa pe durata punerii in executie si la finalul acesteia;
• management al riscurilor;
• management al revendicarillor si disputelor;
• medierea relatiei dintre parti;
• managementul calitatii;
• asigurarea respectarii cadrului SSM si de mediu.