Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea şi implementarea, la nivel multi-regional, a unor servicii care să vizeze creşterea gradului de incluziune socială a elevilor aflaţi în situaţii de risc, respectiv a celor cu CES în trei judeţe: Covasna, Harghita, Vrancea, prin promovarea educaţiei incluzive, în acord cu documentele naţionale şi europene în domeniu.Acţiunile vor viza grupul ţintă atât în mod direct, prin ac...
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea şi implementarea, la nivel multi-regional, a unor servicii care să vizeze creşterea gradului de incluziune socială a elevilor aflaţi în situaţii de risc, respectiv a celor cu CES în trei judeţe: Covasna, Harghita, Vrancea, prin promovarea educaţiei incluzive, în acord cu documentele naţionale şi europene în domeniu.Acţiunile vor viza grupul ţintă atât în mod direct, prin activităţi adresate acestuia dar şi indirect, prin programe de instruire a personalului didactic şi prin sprijinul oferit părinţilor copiilor/tinerilor din grupul ţintă. Totodată sunt propuse activităţi ce au drept scop integrarea copiilor în cadrul comunităţilor locale prin participări în acţiuni comune cu membrii acesteia, conducând astfel la creşterea incluziunii sociale şi la promovarea principiului desegregării grupului ţintă.Obiectivele specifice ale proiectului la îndeplinirea cărora contribuie dezvoltarea programului de educaţie parentală:• Creşterea nivelului de educaţie al părinţilor elevilor, prin cuprinderea a 500 de părinţi în activităţi de informare şi consiliere;• Dezvoltarea competenţelor profesionale în educaţia incluzivă şi interculturală, a 48 cadre didactice din şcolile din medii dezavantajate;• Creşterea gradului de informare şi conştientizare a cel puţin 12 comunităţi dezavantajate din judeţele Covasna, Harghita şi Vrancea, cu privire la importanţa prevenirii abandonului şcolar şi accesibilizării serviciilor educaţionale la orice vârstă.