Autoritatea contractantă doreşte încheierea unui contract pentru servicii de management de proiect sisteme informatice, servicii de consultanţă tehnică şi analiză de afaceri, dezvoltare software, management configuraţii, furnizare hardware, testare, trening si diseminare în vederea implementării proiectului OSHIG (Open Source Healthcare Insurance Gateway) şi conectarea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate la reţeaua Eur...
Autoritatea contractantă doreşte încheierea unui contract pentru servicii de management de proiect sisteme informatice, servicii de consultanţă tehnică şi analiză de afaceri, dezvoltare software, management configuraţii, furnizare hardware, testare, trening si diseminare în vederea implementării proiectului OSHIG (Open Source Healthcare Insurance Gateway) şi conectarea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate la reţeaua Europeană EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information).
Obiectivul proiectului îl reprezintă asigurarea schimbului de informaţii intre platforma informatica a asigurărilor de sănătate (PIAS) gestionata de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) si celelalte state membre ale UE prin conectarea PIAS la sistemul EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information) construit si gestionat de Comisia Europeana.
Achiziţia curentă vizează asigurarea activităţilor necesare implementării OSHIG:
• Activitatea 1: Managementul proiectului;
• Activitatea 2: Analiza de business a proiectului
• Activitatea 3: Definirea Arhitecturii;
• Activitatea 4: CNAS PIAS Cross-Border Layer of Web Services ( servicii web de nivel transfrontalier) SOAP (PIAS WS);
• Activitatea 5: Platforma tehnică a OSHIG (OSHIG TP);
• Activitatea 6: Punerea în aplicare a serviciilor naţionale de acces (NAS);
• Activitatea 7: Hardware, software de comunicaţii şi infrastructură;
• Activitatea 8: Testarea OSHIG şi verificarea respectării Standardelor EESSI;
• Activitatea 9: Lansarea şi Implementarea Proiectului;
• Activitatea 10: Formare, diseminare şi drepturile de proprietate intelectuală;
Platforma OSHIG va interconecta PIAS a CNAS cu sistemele informatice din domeniul securităţii sociale ale celorlalte State membre prin implementarea schimbului electronic de date in sistemul EESSI, în vederea eficientizării schimbului de informaţii pentru rezolvarea rapidă a solicitărilor transfrontaliere din domeniul asigurărilor sociale de sănătate.
Obiectivul proiectului il reprezintă asigurarea schimbului de informaţii intre Platforma Informatica a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) gestionata de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) şi celelalte state membre ale UE prin conectarea PIAS la sistemul EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information), construit si gestionat de Comisia Europeana.
OSHIG este o extensie funcţională a Proiectului 2016-RO-IA-0036, finanţat de CEF (Mecanismul de Interconectare European) prin INEA, proiect implementat în cadrul Programului Operaţional Interoperabil pentru Instituţiile Europene de Securitate Socială din România (ESSIR).
Proiectul 2016-RO-IA-0036 are ca scop automatizarea cazurilor de utilizare Business Use Case (BUC)s de frecvenţă mică prin punerea în aplicare a unei implementări de Referinţă Independentă a unei Aplicaţii Naţionale (RINA) conectata la un punct de acces CNAS corespondent (Access Point – AP).
OSHIG se va baza pe aceste rezultate prin crearea unei platforme de interoperabilitate prin care să se conecteze CNAS la EESSI pentru BUC-uri cu frecvenţă mare şi medie prin:
- Utilizarea RINA (livrabil ESSIR), şi utilizarea informaţiilor schimbate la nivel naţional, în conformitate cu EESSI Architecture Pack - pentru BUC-urile de frecvenţă medie;
- Crearea unui Gateway Naţional (portal), prin utilizarea componentelor RINA, în special a serviciilor web RINA (BMS) şi a cerinţelor hardware corespunzătoare pentru cazurile în care nu este posibilă integrarea directă a CNAS PIAS cu serverul RINA - pentru BUC-urile de frecvenţă mare.
În plus, OSHIG va implementa serviciile de punct de acces naţional - Access Point (AP): arhivare, anti-malware (anti-virus), monitorizare, audit şi rapoarte. Pentru punerea în aplicare a AP vor fi luate în considerare toate aspectele privind specificaţiile tehnice şi funcţionale relevante pentru sectorul asigurărilor sociale de sănătate din România.
Prezenta documentaţie se întocmeşte în conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice cu modificările si completările ulterioare şi ale HG nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016, cu modificările si completările ulterioare.
Obiectul prezentei proceduri îl constituie încheierea unui contract în vederea achiziţionării serviciilor de implementare a proiectului OSHIG (Open Source Healthcare Insurance Gateway) şi de conectare a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate la reţeaua Europeana EESSI (Electronic Exchange of Social Security Information).