Procesul de elaborare a planului cuprinde trei etape Etapa A – strategică, Etapa B – operaţională şi Etapa C – de monitorizare, care includ realizarea anexelor menţionate în caietul de sarcini.
Planul de mobilitate utilizează măsuri organizaţionale, operaţionale şi de infrastructură pentru atingerea obiectivelor, luând în considerare următoarele arii de intervenţie:
-Analizarea creării unor artere ocolitoare în localităţi ...
Procesul de elaborare a planului cuprinde trei etape Etapa A – strategică, Etapa B – operaţională şi Etapa C – de monitorizare, care includ realizarea anexelor menţionate în caietul de sarcini.
Planul de mobilitate utilizează măsuri organizaţionale, operaţionale şi de infrastructură pentru atingerea obiectivelor, luând în considerare următoarele arii de intervenţie:
-Analizarea creării unor artere ocolitoare în localităţi şi/sau reorganizarea arterelor de circulaţie în raport cu cerinţele de trafic şi cu cerinţele transportului public;
-Organizarea staţionării şi a infrastructurii de staţionare;
-Promovarea şi crearea reţelelor de infrastructuri de servicii pentru biciclişti şi trafic nemotorizat;
-Valorificarea, utilizarea infrastructurii de transport abandonate (trasee feroviare, zone logistice, etc.);
-Creşterea atractivităţii şi calităţii mediului urban şi a peisajului urban, pentru beneficiul cetăţenilor, economiei şi societăţii în ansamblu.
-Dezvoltarea de politici şi infrastructură pentru a susţine siguranţa pietonilor;
-Îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi livrare a mărfurilor, organizarea transportului de mărfuri;
-Utilizarea sistemelor de transport inteligent pentru infrastructura de transport, de parcare şi pentru transport public;
-Studierea traseelor turistice;
-Dezvoltarea durabilă şi eficientă a transporturilor şi a infrastructurii de frontieră şi armonizarea activităţilor autorităţilor şi instituţiilor de transport prin elaborarea şi implementarea comună a planului de mobilitate;
-Îmbunătăţirea serviciilor de transport public pentru populaţie şi companii de transport din regiunile de frontieră ale Ungariei, Slovacia, România şi Ucraina prin dezvoltarea reţelelor de transport.
Ţinta principală a acestui plan este îmbunătăţirea accesibilităţii localităţilor şi a legăturilor dintre acestea, diversificarea şi utilizarea sustenabilă a infrastructurii/mijloacelor de transport (aerian, feroviar, auto, pietonal, etc.) din punct de vedere social, economic şi de mediu, precum şi buna integrare a diferitelor tipuri de mobilitate şi transport.