Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad (SCJUA) este unitate sanitară publică, cu personalitate juridică, care asigură, prin secţiile clinice şi serviciile din structură, asistenţă medico-chirurgicală complexă, curativă, preventivă, de recuperare şi paliativă a pacienţilor. SCJUA funcţionează pe principiile prevăzute de Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, participând la asigurarea stării de sănăt...
Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad (SCJUA) este unitate sanitară publică, cu personalitate juridică, care asigură, prin secţiile clinice şi serviciile din structură, asistenţă medico-chirurgicală complexă, curativă, preventivă, de recuperare şi paliativă a pacienţilor. SCJUA funcţionează pe principiile prevăzute de Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, participând la asigurarea stării de sănătate a populaţiei. Conform prevederilor OUG nr. 162/2008 - privind transferul ansamblului de atribuţii şi competenţe exercitate de către Ministerul Sănătăţii către autorităţile administraţiei publice locale, managementul asistenţei medicale din cadrul SCJUA s-a transferat de la Ministerul Sănătăţii către Consiliul Judeţean Arad.Proiectul propune construirea un singur corp de clădire nou, cu regim de înălţime D+P+7E+Et. Tehnic+HELIPORT, cu aria construită de 3045 mp, aria desfăşurată de 25165 mp şi aria utilă de 18.256 mp, gradul de rezistenţă la foc II, categoria B de importanţă, clasa II de importanţă. Distribuţia structurii medicale, pe nivele, este următoarea: demisol: spaţii tehnice şi depozitări efecte, adăposturi ALA, vestiare, secţie imagistică, farmacie, unitate igienizare, Parter – spitalizare de zi, ambulatoriu, CPU/UPU, spaţii administrative, epidemiologie, Etaj 1 – Pediatrie 1, Etaj 2 – Pediatrie 2, Etaj 3 – Chirurgie pediatrică, Etaj 4 – Ginecologie, Etaj 5 – Obstetrică, Etaj 6 – Neonatologie, Etaj 7 – Bloc operator + ATI, Etaj 8 – Spaţii tehnice, Etaj 9 retras – Heliport.Investiţia va cuprinde un total de 335 de paturi: 312 paturi (286 de paturi spitalizare continuă şi 26 paturi ATI) şi 23 paturi spitalizare de zi.O prioritate pentru Judeţul Arad, privind Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, o reprezintă asigurarea circuitelor medicale în conformitate cu standardele în vigoare, obţinerea autorizaţiilor şi avizelor de funcţionare concretizate prin oferirea unor condiţii de spitalizare moderne şi orientate către nevoile actuale. Datorită vechimii şi a stării de degradare a unor clădiri în care funcţionează secţii şi compartimente medicale, autorizaţiile sunt imposibil de obţinut. Realizarea obiectivului de investiţii "Construire Secţii Obstetrică Ginecologie şi Neonatalogie, Secţie Chirurgie Infantilă, Secţie Pediatrie din incinta Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad" are în vedere creşterea calităţii actului medical, cu efecte pozitive finale asupra identificării şi tratării afecţiunilor pacienţilor din judeţul Arad.3.1Etapele proiectuluiETAPA I - Însuşire STUDIU DE FEZABILITATEÎnsuşire STUDIU DE FEZABILITATE nr. 238/2021 elaborat de S.C. Expert Project Team S.R.L., documentaţie tehnico-economică care a fost depusă în cadrul programului "PNRR/2022/C12/MS-0212 – Infrastructură spitalicească publică nouă", măsura #377. Proiectantul desemnat câştigător, împreună cu echipa sa de proiectare, va analiza cerinţele Autorităţii Contractante şi ale Beneficiarului final – SCJUA şi va propune soluţii fezabile, bazate şi pe experienţa sa anterioară în acest domeniu. Totodată va optimiza soluţiile constructive, astfel încât execuţia lucrărilor şi recepţia la terminarea lucrărilor, să se finalizeze până cel târziu la data 30.06.2026.Soluţiile constructive şi propunerile, vor fi înaintate în scris Autorităţii Contractante. Aprobarea soluţiilor, condiţionează trecerea la etapa următoare de proiectare.ETAPA II – Documentaţii pentru avize şi acorduria.Elaborare documentaţii necesare obţinerii avizelor şi acordurilor, conform Certificatului de UbanismSe vor întocmi documentaţiile necesare obţinerii avizelor/acordurilor solicitate prin Certificatul de urbanism nr. 1908/07.11.2022, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi se vor obţine, în numele Autorităţii Contractante, respectivele avize, acorduri şi autorizaţii.Taxele pentru emiterea acestor avize/acorduri/autorizaţii vor fi emise în numele beneficiarului şi suportate de către acesta, în baza documentelor justificative.Fiind o unitate medicală se impune rigurozitate şi corelare a tuturor aspectelor şi elementelor, pentru stabilirea circuitelor şi fluxurilor medicale, întocmirea documentaţiei specifice, rezolvarea anumitor clarificări şi obţinerea Avizului DSP.O atenţie sporită se va acorda la elaborarea scenariului de securitate la incendiu şi a documentaţiei necesare obţinerii Avizului de Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilă.Se va întocmi Scenariul privind securitatea la incendiu care este parte integrantă a documentaţiei tehnice a construcţiilor, instalaţiilor sau amenajărilor şi sintetizează regulile şi măsurile de apărare împotriva incendiilor stabilite prin documentaţiile tehnice de proiectare/execuţie elaborate.Scenariul privind securitatea la incendiu şi documentaţia pentru obţinerea avizului de securitate la incendiu şi protecţie civilă vor fi elaborate conform metodologiei aprobate prin Ordinul O.M.A.I. 129/25.08.2016, actualizată, pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea, autorizarea de securitate la incendiu şi protecţie civilă.b.Elaborare studii necesare (studiu topografic, studiu geotehnic, alte studii necesare, după caz, solicitate de către avizatori). ETAPA III - Elaborare P.A.C. + P.O.E. cuprinde următoarele faze de proiectare şi activităţi:a)Elaborare documentaţie P.A.C. + P.O.E. Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (P.A.C.), proiectul de organizare a execuţiei lucrărilor (P.O.E) se va întocmi cu respectarea conţinutului - cadru al H.G. 907/2016 HOTARARE din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare si conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice – Anexa nr. 9, cu respectarea cerinţelor şi recomandărilor avizelor, acordurilor, studiilor specifice şi a studiilor de teren, precum şi orice alte informaţii necesar a fi luate în considerare pentru realizarea investiţiei. La întocmirea Documentaţiei Tehnice de Autorizare a Lucrărilor de Construire (PAC), se va ţine cont şi de prevederilor Legii nr. 50/1991 republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Documentaţia va fi verificată de verificatori de proiecte atestaţi, în conformitate cu prevederile art. 7, din HG 742/2018 privind modificarea H.G. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor. Verificatorii de proiecte trebuie să fie independenţi faţă de specialiştii elaboratori ai proiectelor şi să îndeplinească cerinţele impuse de art. 13 alin. (1) din Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.La întocmirea documentaţiei tehnico-economice în vederea autorizării lucrărilor de execuţie P.A.C. şi organizarea execuţiei lucrărilor P.O.E. se va ţine cont de prevederile tuturor normativelor specifice, precum şi a legislaţiei conexe specifice medicale, inclusiv avize şi acorduri, precum şi de cerinţe specifice prevăzute în Ghidul PNRR privind această măsură de finanţare, astfel încât la finalizarea lucrărilor de execuţie obiectivul de investiţie să fie autorizabil şi să îndeplinească toate condiţiile din punct de vedere al construcţiei şi a instalaţiilor care o deservesc, să fie un obiectiv funcţional şi autorizabil.b)Obţinerea Autorizaţiei de Construire (AC)Documentaţia Tehnică, Proiectul de Autorizare a Lucrărilor de Construire (P.A.C. şi P.O.E.) va fi depusă de către Contractant la Primăria Arad, în vederea obţinerii Autorizaţiei de Construire. Taxa necesară pentru emiterea Autorizaţiei de Construire (taxa de timbru arhitectural) va fi suportată de către beneficiar, în baza documentelor justificative.Proiectantul va face modificările/completările necesare la documentaţia elaborată, dacă acestea vor fi solicitate de avizator – Municipiul Arad, în termenul şi condiţiile solicitate.ETAPA IV – Proiect Tehnic şi Detalii de Execuţie P.T. + D.E. cuprinde următoarele faze de proiectare şi activităţi:a.Elaborare Proiect Tehnic de Execuţie ( P.T.) şi Detalii de Execuţie (D.E) Proiectul tehnic se va întocmi conform conţinutului-cadru prevăzut în Anexa nr. 10 a HG 907/2016, piese scrise şi desenate, va conţine şi documentaţia privind exploatarea, întreţinerea, repararea, urmărirea comportării în timp şi postutilizarea construcţiei. Documentaţia va fi verificată de verificatori de proiecte atestaţi, în conformitate cu prevederile art. 7, din HG 742/2018 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor. Verificatorii de proiecte trebuie să fie independenţi faţă de specialiştii elaboratori ai proiectelor şi să îndeplinească cerinţele impuse de art. 13 alin. (1) din Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Toate documentaţiile menţionate mai sus se vor întocmi în conformitate cu legislaţia, normativele şi reglementările tehnice în vigoare, aplicabile domeniului, de către personal autorizat, potrivit reglementărilor legale. La elaborarea documentaţiei tehnico-economice, piese scrise şi desenate, se vor corela cerinţele prevăzute în Standardele şi Normativele tehnice specifice fiecărei categorii de lucrări cu legislaţia specifică sectorului medical, pentru secţiile medicale integrate în prezentul proiect.b.Documentaţie economică La elaborarea documentaţiei economice, proiectantul va ţine cont de toate elementele şi soluţiile constructive pentru toate categoriile de lucrări: construcţii şi instalaţii, echipamente care deservesc instalaţiile obiectivului de investiţie şi dotările aferente. Documentaţia economică va respecta conţinutul - cadru prevăzut în H.G. 907/2016 HOTARARE din 29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare si conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii