Strazile care constitue obiectul prezentei documentatii sunt drumuri publice ce apartin domeniului public al comunei apartinatoare si se incadreaza la clasa tehnica IV si V, corespunzatoare unei viteze de 30-50 km/ora.
Strazile se incadreaza in clasa de trafic redus, alcatuit in principal din turisme, biciclete, dar si vehicule de marfa si utilitare, iar categoria de importanta este "C" constructii de importanta normala, c...
Strazile care constitue obiectul prezentei documentatii sunt drumuri publice ce apartin domeniului public al comunei apartinatoare si se incadreaza la clasa tehnica IV si V, corespunzatoare unei viteze de 30-50 km/ora.
Strazile se incadreaza in clasa de trafic redus, alcatuit in principal din turisme, biciclete, dar si vehicule de marfa si utilitare, iar categoria de importanta este "C" constructii de importanta normala, conform HGR 261/1994 si Ord. 31 / N/ 1995 MLPAT.
Avand in vedere ca structura rutiera actuala nu asigura o capacitate portanta corespunzatoare pe toate aceste strazi, ca solutie de modernizare pentru aceste drumuri se va realiza o structura rutiera noua la o cota care sa permita accesele la proprietati si racordul la strazile laterale.
Ambele variante contin semnalizarea si marcajele rutiere necesare desfasurarii circulatiei auto in conditii optime de siguranta si comfort. De asemenea, ambele variante asigura realizarea accesului la proprietati si totodata continuitatea scurgerii apelor, tabelul de mai sus redand lucrarile prevazute a se realiza in acest sens pe fiecare strada in parte.
Structura rutiera: Solutia A:
Astfel, structura rutiera propusa este o structura rutiera flexibila si are in componenta straturilor de fundatie un strat de nisip de 10 cm grosime, strat de fundatie inferior din balast de min 20 cm grosime si un strat superior de fundatie din piatra sparta (min. 20 cm), astfel incat grosimea totala a straturilor de fundare din materiale granulare sa asigure pe de o parte o capacitate portanta corespunzatoare si pe de alta parte sa asigure structura împotriva fenomenului de inghet, peste care se vor asterne doua straturi bituminoase dupa cum urmeaza:
Structura rutiera propusa:
- 10 cm strat anticapilar din nisip
- 20 cm strat fundatie din balast
- 20 cm strat fundatie din piatra sparta amestec optim
- 6 cm strat legatura din binder de criblura BAD 22,4
- 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BA 16.
La intersectia strazilor cu drumul national DN 61, pe un prevazuta asternerea suplimentar fata de cele de mai sus un strat de anrobat bituminos tip AB 31,5 cu grosimea de 8 cm cu rol de strat de bază.
Se vor executa podete noi, tubulare, cu diametrul de Φ500 la intersectia cu strazile laterale in vederea asigurarii scurgerii apelor prin santurile de pamant proiectate.Totodata, se vor amenaja accesele la proprietati în conformitate cu prevederile tabelului precedent si a planului de situatie.
Strazile laterale se vor amenaja pe o lungime de 10 m prin asternerea celor două straturi asfaltice prevazute si pe strada in cauza dupa asternerea straturilor de fundatie enumerate mai sus.
Se vor respecta cerintele din DALI.