Realizarea obiectivului de investiţii "RENOVARE ENERGETICĂ MODERATĂ A CLĂDIRII SPITALULUI CLINIC JUDEŢEAN DE URGENŢĂ ARAD" are în vedere creşterea calităţii actului medical, cu efecte pozitive finale asupra identificării şi tratării afecţiunilor pacienţilor din judeţul Arad.În cadrul acestui proiect de renovare moderată energetică, se vor realiza şi lucrări de compartimentare sau recompartimentare, funcţie de situaţie, incl...
Realizarea obiectivului de investiţii "RENOVARE ENERGETICĂ MODERATĂ A CLĂDIRII SPITALULUI CLINIC JUDEŢEAN DE URGENŢĂ ARAD" are în vedere creşterea calităţii actului medical, cu efecte pozitive finale asupra identificării şi tratării afecţiunilor pacienţilor din judeţul Arad.În cadrul acestui proiect de renovare moderată energetică, se vor realiza şi lucrări de compartimentare sau recompartimentare, funcţie de situaţie, inclusiv recompartimentarea demisolului în scopul organizării zonei de vestiare pentru angajaţi, în corelare cu fluxurile medicale necesare. Se vor crea grupuri sanitare la nivelul fiecărui salon, precum şi la nivelul secţiilor – pentru vizitatori, cu acces şi utilizare facilă, inclusiv pentru persoanele cu dizabilităţi. În scopul implementării tuturor nevoilor, se vor reabilita toate instalaţiile interioare: electrice, sanitare şi termice. Totodată se vor realiza proiecte distincte pentru instalaţiile de avertizare şi semnalizare la incendiu (clădirea C6), precum şi pentru instalaţiile de stingere cu hidranţi, conform normative şi reglementări specifice, se vor prevedea inclusiv sursele de energie pentru consumatorii vitali – grup electrogen.Se va analiza necesarul privind rezerva de apă potabilă necesară pentru întreg amplasamentul, nu doar pentru cele două corpuri de clădire, se va ţine cont şi de o rezervă, ca volum de apă, pentru dezvoltările viitoare. Având în vedere specificul obiectivului, se va analiza tratarea eficientă a apelor reziduale pentru toate corpurile de clădire existente pe amplasament. În realizarea calculului pentru Staţia de Epurare conform norme specifice NTPA-002, se va ţine cont de capacitatea necesară pentru corpurile funcţionale de pe amplasament, precum şi de o rezervă privind capacitatea de dezvoltare.Se va analiza foarte riguros starea fizică a acoperişului, a burlanelor şi se vor propune soluţii de remediere sau reabilitare totală, funcţie de rezultatul studiilor efectuate.Se va analiza posibilitatea înlocuirii soluţiei de alimentare cu energie termică existentă cu soluţii alternative tip pompe de căldură, sau alte soluţii similare.Din punct de vedere arhitectural, se va analiza reabilitarea faţadelor, înlocuirea tâmplăriei: uşi şi ferestre. Pentru înlocuirea uşilor se va ţine cont de gabaritul necesar pentru manevrarea paturilor de spitalizare. În fundamentarea soluţiilor se va ţine cont de încadrarea corpului C7 – monument istoric.Cele două corpuri de clădire vor beneficia de o igienizare completă, la toate nivelele, inclusiv demisol. Acest aspect include inclusiv montarea de covor PVC medical antibacterian, conform reglementărilor specifice. De asemenea, vor fi prevăzute 3 staţii de încărcare rapidă pentru vehicule electrice aferente clădirilor publice (cu putere peste 22kW), cu două puncte de încărcare/staţie. Etapele contractului:ETAPA I -TEMA DE PROIECTARECompletare şi însuşire Tema de Proiectare elaborată de Judeţul Arad, având nr. 13049/30.05.2022-conform art.4 din HG nr.907/2016, privind etapele de elaborare, conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare. Conţinutul-cadru va respecta Anexa nr.2 a aceluiaşi act normativ. Proiectantul desemnat câţtigător, împreună cu echipa sa de proiectare, va analiza cerinţele Autorităţii Contrcactante şi ale Beneficiarului final, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad, şi va propune soluţii fezabile, bazate şi pe experienţa sa anterioară în acest domeniu. Tema de proiectare se va preda prin Proces Verbal de predare-primire. Aprobarea acesteia de către părţi, condiţionează trecerea la etapa următoare de proiectare.ETAPA II D.A.L.I.a)Elaborare documentaţii necesare obţinerii Certificatului de Urbanism şi a avizelor solicitate prin acesta.Se va întocmi documentaţia pentru obţinerea Certificatului de Urbanism, documentaţiile necesare obţinerii avizelor/acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi se va obţine, în numele Autorităţii Contractante, respectivele avize, acorduri şi autorizaţii. Taxele pentru emitere acestor avize/acorduri/autorizaţii vor fi emise în numele beneficiarului şi suportate de către acesta, în baza documentelor justificative.b)Elaborare studii necesare (studiu istoric, studio topografic, alte studii necesare, după caz, solicitate de către avizatori). c)Elaborare D.A.L.I. (Documentaţie de avizare a Lucrărilor de Investiţii)Se va întocmi cu respectarea conţinutului cadru al HG 907/2016-Anexa nr.5, cu respectarea cerinţelor şi recomandărilor expertizei tehnice, auditului energetic, studiilor dr teren, altor studii necesare pentru realizarea investiţiei. Etapa III -P.T. Cuprinde următoarele faze de proiectare şi activităţia)Proiectul pentru Autorizarea executării lucrărilor de construire (D.T.A.C.)Se solicită întocmirea Documentaţiei Tehnice de Autorizare a Lucrărilor de Construire (DTAC), documentaţie ce se va întocmi ce respectarea prevederilor Legii nr.50/1991 republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Documentaţia va fi verificată de verificatori de proiecte atestaţi, în conformitate cu prevederile art.7, din HG 742/2018, privind modificarea HG 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor. Verificatorii de proiecte trebuie să fie independenţi faţă de specialiştii elaboratori ai proiectelor şi să îndeplinească cerinţele impuse de art.13 alin (1) din Lege 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Se vor întocmi şi documentaţiile necesare obţinerii avizelor/acordurilor solicitate prin Certificatul de urbanism la faza DTAC, în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi se va obţine, în numele Autorităţii Contractante, respectivele avize, acorduri şi autorizaţii. Documentele de plată a taxelor pentru eliberarea acestor avize/acorduri/autorizaţii vor fi emise în numele beneficiarului şi suportate de către acesta, în baza documentelor justificative. b) Proiectul de Organizare a Execuţiei lucrărilor (D.T.O.E.)DTAC şi DTOE se vor întocmi cu respectarea conţinutului cadru al HG 907/2016-Anexa nr. 9, a prevederilor Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, actualizată şi a Ordinului MDRL nr.839/2009 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu completările şi modificările ulterioare, având în vedere avizele şi acordurile obţinute, solicitate prin Certificatul de Urbanism. Proiectul va dezvolta, detalia şi, după caz, optimiza, prin propuneri tehnice, soluţia abordată în cadrul DALI.c)Elaborarea scenariului de Securitate la incendiu şi a documentaţiei necesare obţinerii Avizului de Securitate la Incendiu-pentru clădirea C6Se va întocmi Scenariul de Securitate la incendiu care este parte integrantă a documentaţiei tehnice a construcţiilor, instalaţiilor sau amenajărilor şi sintetizează regulile şi măsurile de apărare împotriva incendiilor, stabilite prin documentaţiile tehnice de proiectare/execuţie elaborate. Scenariul de Securitate la incendiu şi documentaţia pentru obţinerea avizului de Securitate la incendiu vor fi elaborate conform metodologiei aprobate prin O.M.A.I. 129/25,08,2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea autorizării de securitate la incendiu şi protecţie civilă. d)Obţinerea Autorizaţiei de Construire (AC)Documentaţia Tehnică de Autorizare a Lucrărilor de Construire (DTAC) va fi depusă de către Contractant la Primăria Arad, în vederea obţinerii Autorizaţiei de Construire, Taxa necesară pentru emiterea Autorizaţiei de Construire (taxa de timbru architectural) va fi suportată de către beneficiar, în baza documentelor justificative.e)Elaborare Proiect Tehnic de Execuţie (P.T.) şi Detalii de Execuţie (D.E.)Proiectul tehnic se va întocmi conform conţinutului-cadru prevăzut în Anexa nr.10 a HG 907/2016 şi va conţine şi documentaţia privind exploatarea, întreţinerea, repararea, urmărirea comportării în timp şi postutilizarea construcţiei. Documentaţia va fi verificată de verificatori de proiecte atestaţi, în conformitate cu prevederile art.7, din HG 742/2018, privind modificarea HG nr.925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor. Verificatorii de proiecte trebuie să fie independenţi faţă de specialiştii elaboratori ai proiectelor şi să îndeplinească cerinţele impuse de art. 13 alin. (1) din Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.ETAPA IV-ASISTENŢA TEHNICĂa)Asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada derulării procedurii de achiziţie a lucrărilorPentru această activitate de expert extern cooptat se vor întocmi răspunsuri la solicitările potenţialilor ofertanţi în vederea realizării implementării proiectului, această activitate fiind realizată de către proiectant cu titlu gratuit.b)Asintenţa tehnică din partea proiectantului pe perioada derulării procedurii de achiziţie a lucrărilorPrestarea serviciilor de asistenţă tehnică pe parcursul execuţiei lucrărilor este condiţionată de semnarea contractului de lucrări şi va demara odată cu execuţia lucrărilor. Acordarea asistenţei tehnice se va derula atât în timpul execuţiei, cât şi pe perioada de garanţie, până la recepţia finală a lucrărilor.