În prezent, portul Chilia Veche operează foarte puţine transporturi comerciale de marfă, fiind dedicat în special, traficului de pasageri.
Portul Chilia Veche dispune de doua fronturi de acostare ce insumeaza impreuna 310 m.l. de cheu pereat. Dana de pasageri , situata la Km 45, in dreptul mijlocului localitatii, are lungimea de 210 m.l. din care 70 m.l. dana propriu-zisa si 140 m.l. zona de platforma si racord aval....
În prezent, portul Chilia Veche operează foarte puţine transporturi comerciale de marfă, fiind dedicat în special, traficului de pasageri.
Portul Chilia Veche dispune de doua fronturi de acostare ce insumeaza impreuna 310 m.l. de cheu pereat. Dana de pasageri , situata la Km 45, in dreptul mijlocului localitatii, are lungimea de 210 m.l. din care 70 m.l. dana propriu-zisa si 140 m.l. zona de platforma si racord aval. Dana este amenajata cu pereu din zidarie de piatra bruta, rezemat pe grinda de sprijin protejata cu prism de anrocamente. Coronamentul este de tip "spargeval" adica prezinta o concavitate in partea de sus.
Dana comerciala este situata aproximativ 1000 m.l. aval de dana de pasageri, la marginea localitatii. Dana este construita cu pereu din zidarie de piatra bruta si are o lungime de 100 m.l.Coronamentul este din beton armat sub forma unei grinzi continui.
Nu mai există facilităţi pentru operare şi depozitare de cereale iar cele pentru transportul de pasageri este drastic limitat la ambarcatiuni mici, ineficiente , mai ales de interes local.
Portul este rupt de viata economica a tarii din cauza izolarii geografice si a lipsei de infrastructura.
Principalele probleme identificate la nivelul Portului Chilia Veche sunt:
• lipsa unei infrastructuri portuare funcţionale;
• lipsa infrastructurii pentru operarea şi staţionarea ambarcaţiunilor de agrement şi a celor de croazieră;
• starea avansată de degradare a cheurilor şi condiţiile necorespunzătoare pentru operaţiunile de operare ;
• condiţiile de navigaţie inadecvate din zona portului - colmatare acvatoriului danelor, mai ales în perioadele când debitul scade;
• lipsa facilităţilor adecvate pentru transportul şi manipularea cerealelor, a containerelor ;
• capacitatea redusă de operare, în termeni de tone/an;
• calitatea precară a serviciilor şi a infrastructurii pentru transport pasageri în Delta Dunării;
• lipsa unor legături de transport rutier adecvat, modern, intre Tulcea si Chilia Veche;
Reabilitarea şi modernizarea portului va aduce beneficii subtanţiale pentru îmbunătăţirea conectivităţii şi dezvoltarea socio-economică a comunei Chilia Veche şi a întregii Delte. Acestea se vor traduce în oportunităţi sporite de ocupare pentru forţa de muncă locală, în atragerea de noi operatori navali şi de investitori în domenii conexe, în creşterea volumului de mărfuri tranzitate şi de schimburi comerciale cu tara, în susţinerea antreprenorilor locali (de ex din domeniul agricol), în creşterea numărului de turişti şi vizitatori, în dezvoltarea infrastructurii de agrement şi a oportunităţilor de petrecere a timpului liber etc.
Realizarea acestor investiţii va conduce la creşterea cantităţi de mărfuri transportate si a numarului de pasageri in portul Chilia Veche.
Termenul până la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare în legătura cu documentaţia de atribuire este de 11 zile înainte de data limita de depunere a ofertelor.
Autoritatea Contractantă va răspunde solicitărilor de clarificări în a 8 a zi înainte de data limită de depunere a ofertelor (conf. Art. 173, alin 1 din Legea 99/2016).