Prestatorul acţionează în interesul Autorităţii Contractante pe durata prestării Serviciilor, în condiţiile şi cu limitele descrise în documentaţia aferentă prezentei proceduri de atribuire şi ale legislaţiei specifice.
De asemenea, Prestatorul acţionează în sensul realizării obiectivelor Contractului în ceea ce priveşte optimizarea folosirii resurselor necesare îndeplinirii obiectivelor Contractului precum şi în ceea ce pr...
Prestatorul acţionează în interesul Autorităţii Contractante pe durata prestării Serviciilor, în condiţiile şi cu limitele descrise în documentaţia aferentă prezentei proceduri de atribuire şi ale legislaţiei specifice.
De asemenea, Prestatorul acţionează în sensul realizării obiectivelor Contractului în ceea ce priveşte optimizarea folosirii resurselor necesare îndeplinirii obiectivelor Contractului precum şi în ceea ce priveşte asigurarea profesionalismului resurselor implicate.
Totodată, Prestatorul este responsabil pentru întocmirea Proiectului Tehnic pentru toate specialităţile. Întocmirea Proiectului Tehnic se va realiza în conformitate cu legislaţia naţională, acesta urmând a fi verificat de către verificatori tehnici de calitate atestaţi, conform reglementarilor legale în vigoare, asiguraţi de Achizitor.
În responsabilitatea Prestatorului se vor regăsi următoarele activităţi:
A. Elaborarea Proiectului tehnic
Elaborarea Proiectului Tehnic se va realiza în următoarele etape:
a) proiect pentru autorizarea executării lucrărilor - D.T.A.C. (P.A.C.), inclusiv pentru panoul temporar/ placa permanentă conform Manualului de Identitate Vizuală a PR;
b) proiect pentru organizarea execuţiei lucrărilor - D.T.O.E. (P.O.E.);
c) proiect tehnic de execuţie (inclusiv detaliile de execuţie) - P.Th. + D.E.
Elaborarea Proiectului Tehnic şi a întregii documentaţii tehnice se va face pe baza DALI, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 907/ 2016, a clauzelor Contractului, a cerinţelor din Caietul de sarcini, a actelor normative în vigoare, a normelor generale de proiectare şi a normativelor specifice proiectării, a instrucţiunilor tehnice de proiectare şi execuţie a elementelor de construcţii şi instalaţii şi a instrucţiunilor AM PR şi ANAP.
În acest sens, documentaţia tehnică va fi elaborată astfel încât să îndeplinească toate cerinţele legale în vigoare la data predării documentaţiei şi să cuprindă:
a) documentaţiile pentru obţinerea avizelor şi acordurilor solicitate prin Certificatul de urbanism (inclusiv documentaţiile: Scenariul de securitate la incendiu; Proiectul sistemului de alarmare împotriva efracţiei) precum şi a altor acorduri/ avize necesare realizării investiţiei, după caz;
b) ridicarea topografică necesară pentru întocmirea planului de situaţie privind amplasarea obiectivelor investiţiei, vizat de OCPI Vâlcea, în vederea obţinerii autorizaţiei de construire;
c) orice documentaţie solicitată, după caz, de către instituţiile abilitate, în vederea obţinerii de avize/ acorduri;
d) documentaţia tehnică pentru obţinerea autorizaţiei de construire D.T.A.C. (P.A.C.) + D.T.O.E. (P.O.E.);
e) Proiectul Tehnic şi Detaliile de Execuţie (P.Th. + D.E.);
f) planul de securitate şi sănătate în muncă pentru şantier.
Proiectantul va susţine proiectul tehnic în faţa verificatorilor tehnici de calitate atestaţi conform legii. Verificarea tehnică de calitate a documentaţiilor pentru avize şi acorduri, a proiectului tehnic, a caietelor de sarcini şi a detaliilor de execuţie şi întocmirea unui Referat privind verificarea de calitate, se vor efectua de către verificatori tehnici de calitate atestaţi pentru specialităţile şi cerinţele în cauză.
Proiectul Tehnic elaborat va include orice lucrare care este necesară pentru a satisface cerinţele Achizitorului, precum şi toate lucrările care sunt necesare pentru asigurarea rezistenţei, stabilităţii şi siguranţei în exploatare a lucrărilor (inclusiv dacă nu sunt menţionate în Caietul de Sarcini/ Contract), în vederea atingerii indicatorilor fizici şi de performanţă ai Contractului.
Proiectul pentru obţinerea autorizaţiei de construire va fi întocmit în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/ 1991 şi ale Ordinului MDRL nr. 839/ 2009.
Proiectul pentru obţinerea autorizaţiei de construire se va preda în 2 exemplare originale pe suport hârtie şi 1 exemplar în format electronic (fişierele dwg etc.).
B. Asigurarea asistenţei tehnice pe durata execuţiei lucrărilor şi până la recepţia la terminarea lucrărilor.
Asistenţa tehnică se va asigura pentru Proiectul Tehnic elaborat pe durata execuţiei lucrărilor (inclusiv la recepţia la terminarea lucrărilor).
Pe perioada derulării serviciilor de asistenţă tehnică, responsabilităţile proiectantului sunt cele descrise în caietul de sarcini. Orice modificare care intervine pe parcurs în legislaţia şi regulamentele în materie (apariţia unor standarde noi, abrogarea şi înlocuirea unor standarde existente, etc.), se aplică în conformitate cu prevederile legale. În astfel de situaţii, Proiectantul este obligat să realizeze modificările care se impun.
Proiectantul va elabora proiectul tehnic de execuţie actualizat la data finalizării lucrărilor (as built) în conformitate cu prevederile H.G. nr. 273/ 1994, cu modif. şi compl. ulterioare, care va fi predat Achizitorului înainte de efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, ca parte a cărţii tehnice a construcţiei.
Activităţile se vor realiza de Proiectant, conform prevederilor Legii nr. 50/ 1991, Legii nr. 10/ 1995, H.G. nr. 907/ 2016 şi Ordinului MDRL nr. 839/ 2009 şi vor include cel puţin activităţile defalcate în Tabelul nr. 4 din Caietul de sarcini.
Toate activităţile trebuie realizate cu respectarea legislaţiei şi a reglementărilor tehnice în vigoare, aplicabile specificului obiectivului de investiţii.
Orice modificare care intervine pe parcurs în legislaţia şi regulamentele în materie (apariţia unor standarde noi, abrogarea şi înlocuirea unor standarde existente, etc.), se aplică în conformitate cu prevederile legale. În astfel de situaţii, Proiectantul este obligat să realizeze modificările care se impun.