Prin realizarea Coridorului de mobilitate durabilă aferent Râului Bistriţa se are în vedere îmbunătăţirea atractivităţii şi accesabilităţii transportului public şi a formelor nemotorizate de transport, creşterea accesabilităţii pietonale, asigurarea unor alternative la utilizarea maşinilor private şi o mai bună integrare a elementelor naturale (cursul Râului Bistriţa, Pădurea Codrişor) în circuitul urban al Municipiului Bis...
Prin realizarea Coridorului de mobilitate durabilă aferent Râului Bistriţa se are în vedere îmbunătăţirea atractivităţii şi accesabilităţii transportului public şi a formelor nemotorizate de transport, creşterea accesabilităţii pietonale, asigurarea unor alternative la utilizarea maşinilor private şi o mai bună integrare a elementelor naturale (cursul Râului Bistriţa, Pădurea Codrişor) în circuitul urban al Municipiului Bistriţa.
Proiectul de invetiţii se înscrie în obiectivul principal al politicii de coeziune "O Europă mai verde, cu emisii scăzute de carbon", obiectivul specific "Promovarea mobilităţii urbane multi-modale".
Obiectivul general al proiectului de investiţii este reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Bistriţa prin realizarea unui coridor de mobilitate urbană durabilă (Linia Albastră) care să conecteze zonele funcţionale ale Municipiului din lungul Râului Bistriţa.
Obiectivul specific al Proiectului de investiţii este realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană pe traseul DN 17 (Unirea) – str. Aerodromului – Wonderland – str. Lacului (Ştrand MHC) – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii (D8) – str. Viorelelor – str. Codrişor – Str. Mihai Viteazu (DJ 173C) – Str. Falezei – Str. Ion Pop Reţeganu (DC8G) str. Tănase Tudoran (DC8G) – str. Zăvoaie de Jos (DC8G) – DJ 154 (localitatea Sărata) – DN 17 (localitatea Viişoara). Rolul coridorului de mobilitate urbană este de conectare a zonelor funcţionale de pe malul drept al Râului Bistriţa.
În cadrul investiţiei se vor realiza următoarele activităţi:
1.Crearea unei linii de transport public cu bandă dedicată, care să unească zonele funcţionale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistriţa Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrişor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland şi loc. com. Unirea având o lungime de aprox 18 km;
2.Realizarea unui parc&ride în zona Unirea-Wonderland;
3.Modernizarea a 2 punţi pietonale peste Râul Bistriţa care să unească zonele rezidenţiale Ştefan cel Mare şi Independenţei Sud de zonele funcţionale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum şi extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate, inclusiv crearea unei noi punţi pietonale care sa unească Parcul Municipal de zona Codrişor;
4.Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat şi racordarea acesteia la reţeaua realizată în exerciţiul 2014-2020;
5.Modernizarea a 2 poduri peste Râul Bistriţa (DJ154 Sărata şi str. Asfinţitului – str. Aerodrumului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate transportului public, infrastructurii pietonale şi cicliste, precum şi crearea unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde);
6.Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi staţii de transport public, pe traseul realizat (vor fi montate staţii de transport smart) – minim 20 de staţii;
7.Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii pietonale şi cicliste, circa 15 km.
Nr de zile pana la care se pot solicita clarificari de catre operatorii economici, inainte de data limita de depunere a ofertelor : 10 zile. AC va raspunde la toate solicitarile de clarificari si/sau informatii suplimentare primite de la operatorii economici, in legatura cu documentatia de atribuire, cu 5 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.