Entitatea contractantă intenţionează să încheie un contract sectorial având ca obiect SERVICII DE ECHILIBRARE A SISTEMULUI NATIONAL DE TRANSPORT
Dată fiind creşterea preţurilor la gazele naturale în anul 2021, precum şi previziunile aferente volumelor de gaze disponibile pentru tranzacţionare pe pieţele bursiere, există posibilitatea ca în perioada (decembrie – martie) produsele standardizate pe termen scurt disponibile pe ...
Entitatea contractantă intenţionează să încheie un contract sectorial având ca obiect SERVICII DE ECHILIBRARE A SISTEMULUI NATIONAL DE TRANSPORT
Dată fiind creşterea preţurilor la gazele naturale în anul 2021, precum şi previziunile aferente volumelor de gaze disponibile pentru tranzacţionare pe pieţele bursiere, există posibilitatea ca în perioada (decembrie – martie) produsele standardizate pe termen scurt disponibile pe platformele de tranzacţionare să nu ofere răspunsul necesar pentru a menţine reţeaua de transport în limitele sale operaţionale. În acest sens este necesară achiziţia complementară a serviciilor de echilibrare, pentru asigurarea echilibrării fizice a SNT. Conform definiţiei din Regulamentul European nr 312/2014 "Serviciu de echilibrare" se defineşte ca un serviciu furnizat unui operator de sistem de transport prin intermediul unui contract în domeniul gazului, necesar pentru a acoperi fluctuaţiile pe termen scurt ale cererii sau ofertei de gaz, care nu reprezintă un produs standardizat pe termen scurt. Considerăm necesară apelarea la serviciile de echilibrare, ca o alternativă la produsele standardizate pe termen scurt, pentru zilele în care aceste produse nu pot oferi un răspuns fiabil şi eficient în gestionarea în condiţii de siguranţă a sistemului naţional de transport. Mai precis, considerăm necesară existenţa unui contract pentru servicii de echilibrare care să poată oferi OTS flexibilitate pentru echilibrarea fizică a SNT, doar pentru situaţiile în care nu sunt disponibile produse standardizate pe termen scurt şi implicit nu este posibilă achiziţionarea acestora pe pieţele din România."
Valoarea inferioara a intervalului, detaliind valoarea estimata, si anume 477.201.179,520 lei reprezintă valoarea estimată a achiziţiei pentru cantităţile ce se vor achiziţiona în baza contractului sectorial, fără eventualele suplimentări.
Valoarea superioară a intervalului detaliind valoarea estimată, şi anume 596.501.147,44 lei reprezintă valoarea estimată cuprinzând o eventuală suplimentare a contractului sectorial cu 25% a cantităţi de servicii, printr-o clauză de revizuire stabilită în concordanţă cu dispoziţiile art. 236 din Legea nr 99/2016.
Preţul total al contractului sectorial se poate modifica, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, ca urmare a recalculării cantităţii de servicii necesare, în limita cuantumului reprezentând 25% din preţul total al Contractului, cu respectarea formulei de determinare a preţurilor unitare prevăzută în caietul de sarcini.
Evaluarea propunerilor financiare în ceea ce priveşte încadrarea în valoarea estimată a contractului se va realiza în raport cu valoarea inferioară a intervalului, respectiv valoarea de 477.201.179,520 lei.
Data limită până la care operatorii economici au dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire, este a 13-a zi dinaintea datei limita de depunere a ofertelor, conform prevederilor art. 173 Legea nr. 99/2016, modificată şi completată de OUG 107/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact în domeniul achiziţiilor publice.
Termenul-limită în care entitatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare conform prevederilor art. 172 alin. 2, coroborat cu art. 173 din Legea nr. 99/2016, modificată şi completată de OUG 107/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative cu impact în domeniul achiziţiilor publice, este: a 10-a zi dinaintea datei limita de depunere a ofertelor