Prestatorul are obligaţia de a asigura achizitorului servicii ce cad în sarcina diriginţilor de şantier potrivit legislaţiei aplicabile în domeniu, în raport cu specificul obiectivului investiţional pentru care se vor asigura serviciile.
Prestatorul supervizează prin personal calificat şi autorizat în condiţiile legii, derularea lucrărilor de executie si asigură prezenţa personalului (diriginţi de şantier) necesar în veder...
Prestatorul are obligaţia de a asigura achizitorului servicii ce cad în sarcina diriginţilor de şantier potrivit legislaţiei aplicabile în domeniu, în raport cu specificul obiectivului investiţional pentru care se vor asigura serviciile.
Prestatorul supervizează prin personal calificat şi autorizat în condiţiile legii, derularea lucrărilor de executie si asigură prezenţa personalului (diriginţi de şantier) necesar în vederea derulării serviciilor în bune condiţii şi în conformitate cu prevederile legale în domeniu, pe toată durata execuţiei lucrarilor obiectivului investiţional pentru care se asigură asistenţă tehnică
Prestatorul are următoarele sarcini:
a) Monitorizarea şi supravegherea lucrărilor:
- respectă prevederile contractului în baza căruia se realizează investiţia pentru care urmează să se asigure dirigenţia de şantier;
- urmăreşte realizarea lucrărilor în conformitate cu prevederile contractului, ale reglementărilor tehnice în vigoare şi oferta înaintată de executantul lucrărilor;
- verifică respectarea tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în contract;
- interzice utilizarea de lucrători neautorizaţi pentru meseriile la care reglementările tehnice au prevederi în acest sens;
- urmăreşte realizarea lucrărilor, din punct de vedere tehnic, pe tot parcursul execuţiei acestora, admiţând la plată numai lucrările corespunzătoare din punct de vedere calitativ şi cantitativ;
- verifică respectarea prevederilor legale cu privire la cerinţele stabilite de Legea nr.10/1995 privind calitatea în construcţii, în cazul efectuării de modificări ale documentaţiei sau adoptării de noi soluţii care schimbă condiţiile iniţiale;
- urmăreşte respectarea de către contractantul care asigură realizarea investiţiei a măsurilor dispuse de organele abilitate;
- efectuează în numele achizitorului activitatea de verificare şi decontare a lucrărilor executate; verifică situaţiile de plată aferente cantităţilor de lucrări real executate din ofertă, cu raportare la contract, atât cele aferente lucrărilor, cât şi cele aferente serviciilor de supervizare;
- analizează, avizează şi prezintă spre aprobare achizitorului toate modificările apărute pe parcursul executării lucrărilor pentru care se prestează serviciile de asistenţă tehnică (dirigenţie de şantier);
- asigură imagini foto atât cu starea iniţială a investiţiei, cât şi pe parcursul execuţiei acesteia, inclusiv la finalizarea investiţiei;
- în cadrul recepţiei la terminarea lucrărilor participă la recepţia lucrărilor, asigură secretariatul recepţiei şi întocmeşte actele de recepţie;
- urmăreşte rezolvarea problemelor constatate de comisia de recepţie şi întocmeşte documentele de aducere la îndeplinire a măsurilor impuse de comisia de recepţie;
- după recepţia la terminarea lucrărilor, urmăreşte rezolvarea remedierilor cuprinse în anexa procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, inclusiv încadrarea în termenul de cel mult 90 zile de la acceptarea acesteia;
- respectă, în ceea ce priveşte obiectivele/acţiunile pentru care se asigură dirigenţia de şantier, toate clauzele contractului aferente investiţiei pentru care asigură dirigenţia de şantier.
b) Emiterea dispoziţiilor de şantier
- notifică achizitorul în cazul în care în timpul execuţiei au apărut situaţii neprevăzute, în vederea emiterii Dispoziţiilor de şantier;
- se asigură că orice modificare adusă obiectivelor cuprinse în Listele de cantităţi va fi făcută în condiţiile prezentului contract Executantului;
- urmăreşte punerea în practică de către executantul care asigură realizarea investiţiei a dispoziţiilor de şantier.
c) Realizarea sistemului de comunicare şi raportare
- asigură legătura eficientă între toate părţile implicate în realizarea investiţiei pentru care se asigură dirigenţia de şantier, acest lucru presupunând întâlniri ale acestuia cu una, sau cu ambele părţi menţionate, resectiv: Achizitorul şi Contractantul care asigură realizarea investiţiei.
d) Activitatea de decontare
-verificarea situaţiilor lunare de plată;
-verificarea notelor de comandă suplimentare, a notelor de renunţare şi a aplicării dispoziţiilor de şantier;
-înaintarea către achizitor, spre certificare şi plată, a situaţiilor lunare ale contractului care asigură realizarea investiţiei;
-verificarea situaţiei finale şi înaintarea acesteia, spre certificare şi plată către achizitor.
e) Recepţii la terminarea lucrărilor/ obiectivului investiţional
-asigurarea secretariatului recepţiei şi întocmirea documentelor de recepţie;
-urmărirea soluţionării obiecţiilor cuprinse în anexele la procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi a realizării recomandărilor comisiei de recepţie;
- predarea către achizitor a actelor de recepţie si cartea tehnica a construcţiei după efectuarea recepţiei finale.