Servicii de dezvoltare software, integrare, instruire şi consultanţă privind sistemul informatic de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri (SIMTIC) şi pentru elaborarea procedurii de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri si servicii: realizarea de servicii de analiză, design, dezvoltare, integrare, testare, implementare, întreţinere corectivă, adaptivă şi evolutivă a sistemului, instruire în...
Servicii de dezvoltare software, integrare, instruire şi consultanţă privind sistemul informatic de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri (SIMTIC) şi pentru elaborarea procedurii de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri si servicii: realizarea de servicii de analiză, design, dezvoltare, integrare, testare, implementare, întreţinere corectivă, adaptivă şi evolutivă a sistemului, instruire în utilizarea software şi consulanţă privind elaborarea procedurii de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri. Achizitia desfasurata in cadrul proiectului işi propune să răspundă la nevoia identificată prin implementarea unei proceduri specifice de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri şi a unui sistem informatic dedicat, care să crească volumul datelor culese în prezent în punctele de trecere a frontierei de stat comune cu statele membre U.E. şi totodată să reducă interacţiunea dintre reprezentanţii mediului de afaceri şi organele de control ANAF, conducând la eficientizarea activităţii în domeniul controlului tranzacţiilor intracomunitare.
Proiectul va aduce elemente noi, inclusiv o abordare nouă, originală, şi va răspunde la nevoile identificate în domeniul tranzacţiilor intracomunitare de bunuri, respectiv lipsa accesului în timp real la date complete, cu un grad ridicat de acurateţe, prin dezvoltarea şi implementarea unui sistem informatic operaţional care să permită gestionarea datelor culese prin modulul informatic pus la dispoziţia mediului de afaceri. Sistemul informatic dezvoltat prin proiect trebuie să fie un sistem compatibil, interoperabil, interschimbabil şi interconectabil, să aibă proprietatea de a gestiona, prelucra şi analiza datele introduse. De asemenea, este necesară securizarea corespunzatoare atât a datelor introduse în sistem, cât şi a informaţiilor obţinute în urma prelucrarii şi a analizei, având în vedere importanţa acestor informaţii pentru organele fiscale cu atribuţii de control.
Caracterul inovativ al proiectului va consta în accesarea sistemului informatic dedicat de către toţi operatorii economici ce desfăşoară tranzacţii intracomunitare pentru a introduce în sistem informaţii referitoare la tranzacţiile efectuate, urmând ca verificarea conformităţii datelor furnizate să fie realizată în punctele de trecere a frontierei de stat cu ajutorul camerelor de luat vederi.
Proiectul urmăreste reducerea timpilor de aşteptare în punctele de trecere a frontierei de stat comune cu statele membre UE şi, implicit, reducerea disconfortului creat transportatorilor bunurilor intracomunitare prin aplicarea actualei metode de monitorizare, ce presupune oprirea mijloacelor de transport marfă, scanarea şi înregistrarea documentelor de transport într-o aplicaţie informatică dedicată.
Implementarea proiectului vizează întreg teritoriul naţional, beneficiarii datelor culese prin intermediul proiectului fiind şi factorii de decizie din structurile ANAF care vor dispune mai rapid de informaţii corecte şi complete care să-i sprijine la fundamentarea deciziilor.
Simplificarea procedurilor administrative aplicabile transportatorilor de bunuri intracomunitare va conduce la reducerea birocraţiei, creşterea gradului de satisfacţie al cetaţenilor şi îmbunatăţirea imaginii publice a ANAF.
Rezultatele asumate prin contractul de finanţare, şi care fac obiectul prezentei achizitii, sunt:
Rezultat 1. Procedură de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri, îmbunătăţită.
Rezultat 2. Sistem informatic operaţional care să permită gestionarea datelor culese prin aplicaţia informatică destinată monitorizării tranzacţiilor intracomunitare de bunuri
Rezultat 4. Cunoştinţe şi abilităţi ale personalului din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală - Direcţia Generală Antifraudă Fiscală îmbunătăţite, prin derularea unor sesiuni de instruire organizate în domeniul tranzacţiilor intracomunitare.