Având în vedere că la nivelul unității Sistemul informatic nefiind în proprietate este o problemă în viitor, se conturează
necesitatea unui nou Sistem Informatic Integrat, sistem ce va asigura completa funcționalitatea în ceea ce privește trasabilitatea
activităților în cadrul serviciilor, atât în ceea ce privește fluxurile interne cât și în ceea ce privește serviciile publice
(atât cele online cât și ce...
Având în vedere că la nivelul unității Sistemul informatic nefiind în proprietate este o problemă în viitor, se conturează
necesitatea unui nou Sistem Informatic Integrat, sistem ce va asigura completa funcționalitatea în ceea ce privește trasabilitatea
activităților în cadrul serviciilor, atât în ceea ce privește fluxurile interne cât și în ceea ce privește serviciile publice
(atât cele online cât și cele realizate în modul actual). Se observă faptul că infrastructura software este DESCENTRALIZATĂ,
cu anumite servicii folosind propriile softuri dedicate pentru activitățile lor specifice. Această abordare încă fragmentată
conduce la o lipsă de integrare și interoperabilitate între departamentele și serviciile din cadrul unității.Astfel, considerăm
că este necesară implementarea unui nou Sistemul Informatic Integrat, care să permită o gestionare eficientă a tuturor activităților
desfășurate în cadrul serviciului. Acest sistem va asigura o urmărire completă și coerentă a fluxurilor de lucru interne și
a serviciilor publice, atât cele disponibile online, cât și cele desfășurate în modul tradițional.Prin implementarea Sistemului
Informatic Integrat, va asigura o trasabilitate riguroasă a fiecărei acțiuni și evenimente, de la declanșarea lor până la
obținerea rezultatului final. În cazul în care rezultatele nu sunt atinse, sistemul va oferi o explicație detaliată a cauzelor
și va evidenția automat excepțiile, precum depășirea termenelor sau alocarea excesivă a resurselor umane.Prin urmare, acest
Sistem Informatic Integrat va sprijini eficientizarea și calitatea serviciilor, facilitând comunicarea și colaborarea între
departamente și contribuind la o gestionare mai bună a activităților desfășurate în cadrul unității.În cadrul contractului
se vor asigura următoarele obligații/activități:- dezvoltarea sistemului informatic integrat cu minimul de module impus prin
prezentul și care sunt descrise succint într-un capitol distinct al prezentului- asigurarea unui curs de formare/de utilizare
a sistemului informatic integrat în condițiile prezentate într-o secțiune distinctă a prezentului caiet de sarcini.Ulterior
implementării/dezvoltării propriu-zise a sistemului informatic integrat și implicit ulterior recepției acestuia de către achizitor,
prestatorul va fi obligat prin contract să asigure garanție și suport/user suport necesar achizitorului, inclusiv modificarea
platformei existente în sensul optimizării modulelor în condițiile detaliate în capitolele ce urmează. Sistemul integrat ce
va face obiectul viitorului contract de servicii trebuie să respecte următoarele cerințe generale:- Sistemul rezultat trebuie
să fie un sistem integrat, unitar;- Este obligatorie respectarea tuturor cerințelor legale în domeniile de activitate vizate;-
Sistemul trebuie să prezinte un grad ridicat de adaptabilitate la specificul instituției, oferind posibilitatea de a parametriza
soluția rapid și cu efort minim;- Sistemul trebuie să fie scalabil, în sensul de a face față creșterii numărului de utilizatori
și a volumului de date fără perturbarea funcționării și a performanței;- Sistemul trebuie să fie configurabil, capabil să
facă față unor potențiale modificări ale structurii organizatorice, în funcție de nevoile instituției;- Licențierea sistemului
informatic va asigura un drept de utilizare perpetuu și nu va impune limite privind numărul de utilizatori ce vor accesa sistemul
în mod autentificat sau neautentificat. Criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate-preț, factorii de evaluare utilizați
sunt detaliati in cadrul Documentatiei prezentei proceduri