Având în vedere că la nivelul unităţii Sistemul informatic nefiind în proprietate este o problemă în viitor, se conturează necesitatea unui nou Sistem Informatic Integrat, sistem ce va asigura completa funcţionalitatea în ceea ce priveşte trasabilitatea activităţilor în cadrul serviciilor, atât în ceea ce priveşte fluxurile interne cât şi în ceea ce priveşte serviciile publice (atât cele online cât şi cele realizate în mo...
Având în vedere că la nivelul unităţii Sistemul informatic nefiind în proprietate este o problemă în viitor, se conturează necesitatea unui nou Sistem Informatic Integrat, sistem ce va asigura completa funcţionalitatea în ceea ce priveşte trasabilitatea activităţilor în cadrul serviciilor, atât în ceea ce priveşte fluxurile interne cât şi în ceea ce priveşte serviciile publice (atât cele online cât şi cele realizate în modul actual).
Se observă faptul că infrastructura software este DESCENTRALIZATĂ, cu anumite servicii folosind propriile softuri dedicate pentru activităţile lor specifice. Această abordare încă fragmentată conduce la o lipsă de integrare şi interoperabilitate între departamentele şi serviciile din cadrul unităţii.
Astfel, considerăm că este necesară implementarea unui nou Sistemul Informatic Integrat, care să permită o gestionare eficientă a tuturor activităţilor desfăşurate în cadrul serviciului. Acest sistem va asigura o urmărire completă şi coerentă a fluxurilor de lucru interne şi a serviciilor publice, atât cele disponibile online, cât şi cele desfăşurate în modul tradiţional.
Prin implementarea Sistemului Informatic Integrat, va asigura o trasabilitate riguroasă a fiecărei acţiuni şi evenimente, de la declanşarea lor până la obţinerea rezultatului final. În cazul în care rezultatele nu sunt atinse, sistemul va oferi o explicaţie detaliată a cauzelor şi va evidenţia automat excepţiile, precum depăşirea termenelor sau alocarea excesivă a resurselor umane.
Prin urmare, acest Sistem Informatic Integrat va sprijini eficientizarea şi calitatea serviciilor, facilitând comunicarea şi colaborarea între departamente şi contribuind la o gestionare mai bună a activităţilor desfăşurate în cadrul unităţii.
În cadrul contractului se vor asigura următoarele obligaţii/activităţi:
- dezvoltarea sistemului informatic integrat cu minimul de module impus prin prezentul şi care sunt descrise succint într-un capitol distinct al prezentului
- asigurarea unui curs de formare/de utilizare a sistemului informatic integrat în condiţiile prezentate într-o secţiune distinctă a prezentului caiet de sarcini.
Ulterior implementării/dezvoltării propriu-zise a sistemului informatic integrat şi implicit ulterior recepţiei acestuia de către achizitor, prestatorul va fi obligat prin contract să asigure garanţie şi suport/user suport necesar achizitorului, inclusiv modificarea platformei existente în sensul optimizării modulelor în condiţiile detaliate în capitolele ce urmează.
Sistemul integrat ce va face obiectul viitorului contract de servicii trebuie să respecte următoarele cerinţe generale:
- Sistemul rezultat trebuie să fie un sistem integrat, unitar;
- Este obligatorie respectarea tuturor cerinţelor legale în domeniile de activitate vizate;
- Sistemul trebuie să prezinte un grad ridicat de adaptabilitate la specificul instituţiei, oferind posibilitatea de a parametriza soluţia rapid şi cu efort minim;
- Sistemul trebuie să fie scalabil, în sensul de a face faţă creşterii numărului de utilizatori şi a volumului de date fără perturbarea funcţionării şi a performanţei;
- Sistemul trebuie să fie configurabil, capabil să facă faţă unor potenţiale modificări ale structurii organizatorice, în funcţie de nevoile instituţiei;
- Licenţierea sistemului informatic va asigura un drept de utilizare perpetuu şi nu va impune limite privind numărul de utilizatori ce vor accesa sistemul în mod autentificat sau neautentificat.
Criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate-preţ, factorii de evaluare utilizaţi sunt detaliati in cadrul Documentatiei prezentei proceduri