Obiectul achizitiei publice îl reprez. prestarea "Servicii de curăţenie a spaţiilor ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea Institutul Naţional de Statistică" Cod CPV 90919000-2", pt perioada mai – decembrie 2021 (8 luni), cu opţiun. de suplimentare, la nivelul maxim, a cantităţilor de servicii, condiţionată de existenţa resurselor financiare alocate cu această destinaţie, pt o perioadă adăugată de încă 4 l...
Obiectul achizitiei publice îl reprez. prestarea "Servicii de curăţenie a spaţiilor ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea Institutul Naţional de Statistică" Cod CPV 90919000-2", pt perioada mai – decembrie 2021 (8 luni), cu opţiun. de suplimentare, la nivelul maxim, a cantităţilor de servicii, condiţionată de existenţa resurselor financiare alocate cu această destinaţie, pt o perioadă adăugată de încă 4 luni (în intervalul ianuarie - aprilie 2022), prin prelungirea contractului iniţial, în conf. cu preve. art. 165, alin. (1) din HG nr. 395/2016 pt aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor ref. la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice.Aparatul central al INS îşi desfăşoară activitatea în clădirea "Sedii Ministere – Latura Nord" din B-dul Libertăţii nr. 16, sectorul 5, tronsoanele 7, 8 şi 9, dispuse pe 9 nivele cu suprafaţa utilă de 15.389 m.p., reprez.spaţiile ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea INS.Clădirea în care funcţionează INS, conf. planurilor cadastrale, este structurată astfel:•Subsol: Tipografie şi spaţii adiacente;Grup sanitar;Magazie;Depozite materiale;Centrală de ventilaţie;Depozit de carte;Laborator foto;Spaţiu tehnic;Holuri.•Parter 1:- Birouri;•Registratură;•Librărie;•Diseminare;• Cameră soferi;Cameră ofiţer de serviciu;•Spaţiu tehnic;•Bibliotecă;• Grupuri sanitare;• Holuri;• Sala Amfiteatru;•Sala Albastră;•Hol expoziţional; •Parter 2 (mezanin)• Birouri;• Spaţiu tehnic;•Grupuri sanitare;•Holuri.• Etaj 1:• Birouri;• Cabinete demnitari;• Sală protocol;•Sală colegiu;•Grupuri sanitare;•Spaţii tehnice;•Holuri.• Etaj 2,3,4,5: • Birouri;• Grupuri sanitare;•Spaţii tehnice;•Arhiva;• Holuri.•Etaj 6: • Birouri;• Grup sanitar;• Spaţii tehnice;• Arhiva;• Camera pentru centrala telefonică;• Sala servere;•Sala imprimante;• Holuri. Etaj 7 (terasă):• Arhivă.• Scări acces în instituţie, scări interioare:• Intrarea principală în instituţie;• Intrarea de la rampa din spatele instituţiei;• Intrarea din lateral în instituţie;• Casa scării principală : subsol÷ etaj 7;• Casa scării lateral: subsol÷ etaj 7• Lifturi: Lift de 6 persoane;• Lift de 10 persoane;• Lift de 20 persoane.Spaţii adiacente clădirii (exterioare):• Parcarea din faţa instituţiei;• Rampa acces din spatele instituţiei;• Spatiile de depozitare a gunoiului;• Curţile de lumină din spatele instituţiei; Aleile adiacente clădirii;• Spaţiile din faţa şi din spatele instituţiei, etc.SERVICII SOLICITATEOperaţiunile de curăţenie, obligatoriu de executat în spaţiile descrise mai sus, sunt, în principal, următoarele:a) CURĂŢENIE DE ÎNTREŢINERE : se desfăşoară zilnic, în toate spaţiile, astfel cum a cum au fost detaliate în cadrul cap. I al prezentului (excepţie făcând spaţiile aferente sălilor de conferinţă - Sala Amfiteatru şi Sala Albastră - şi holului expoziţional);b) CURĂŢENIE GENERALĂ: se desfăşoară o dată pe trimestru, în toate spaţiile (excepţie făcând spaţiile aferente sălilor de conferinţă - Sala Amfiteatru şi Sala Albastră - şi holului expoziţional), astfel cum au fost acestea detaliate în cadrul cap. I al prezentului, prin platforma CRM, la o dată şi într-un termen ce vor fi stabilite de comun acord, de prestator şi achizitor. c) COLECTAREA SELECTIVĂ A DEŞEURILOR – se efectuează în baza dispoziţiilor Legii nr. 132 din 30 iunie 2010 privind colectarea selectivă a deseurilor în instiţutiile publice, cu completarile si modificarile ulterioare;d) CURĂŢENIE OCAZIONALĂ: se va desfăş. la cererea achizitorului şi va consta în executatea unor operaţiuni cu caracter de similaritate, solicitate de achizitor, pt orice tip de spaţiu (ex.: spaţiile aferente sălilor de conferinţă - Sala Amfiteatru şi Sala Albastră, intrarea de onoare, hol expoziţional şi foaiere, fără, însă a se limita numai la acestea), fara costuri suplimentare.Descrierea operaţiunilorII.1. Operaţiuni zilnice – curăţenie de întreţinere:• Colectarea selectiva a deşeurilor şi depozitarea acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;• Golirea şi curăţarea coşurilor de gunoi, schimbarea sacilor menajeri şi evacuarea acestuia în locul special amenajat;•Aspirarea mochetelor si covoarelor din birouri, Sali de protocol/colegiu, holuri si scări;•Spălarea şi degresarea pardoselilor din birouri, Săli de protocol/colegiu, holuri, scări interioare şi scări de acces;• Spalarea veselei, dupa fiecare sedinta de protocol;• Stergerea şi îndepartarea prafului de pe piesele de mobilier, pervazurile ferestrelor, glafurilor de la ferestre, echipamentelor de birou (telefoane, computere etc. (astfel încât să nu deranjeze echipamentele de la locul acestora);• Ştergerea mobilierului şi anexele acestuia cu lavete anti-praf şi solutii antistatice;• Tratarea cu soluţii protectoare a mobilei din lemn;• Spalarea, dezinfectarea şi odorizarea grupurilor sanitare: spălare chiuvete, vas wc, curăţare elemente sanitare, curăţare oglindă, faianţă, spălare, dezinfectare pardoseală, aceste servicii se prestează de 3 ori pe ompletarea materialelor consumabile din grupurile sanitare şi oficii (hârtie igienică, săpun lichid, pastile de pisoar etc.);• Asigurarea serviciilor de protocol (produsele de protocol sunt asigurate de INS);• Colectarea şi transportul la locul de depozitare a gunoiului şi a resturilor menajere;• Curăţarea petelor apărute accidental pe orice suprafata;• Ştergerea de praf a suprafeţelor de uz intens întrerupătoare, mânere de usă);• Măturarea holurilor/aspirarea holurilor;• Ştergerea geamurilor şi uşilor de la intrările în clădire;• Curăţarea (măturatul) spaţiilor exterioare ale cladirii;Curăţarea spaţiului de depozitare al deseurilor;• Inlăturarea zăpezii şi a gheţii pe timp de iarnă din spaţiile exterioare perimetrale aferente clădirii şi de pe rampa de acces auto în subsol, se va presta ori de câte ori este necesar. Acest serviciu se prestează începând cu ora 6.00 a.m. şi se va finaliza până la ora 7.30, urmând a se repeta pe parcursul zilei ori de câte ori este necesar.Verificarile din partea reprezentanţilor autorităţii contractante INS, se vor face la orele: 7.30; 12.00; 15.30.• Amenajare (săpat, asanare şi semanare gazon, plantare flori, etc.) şi întreţinerea (udare şi tundere) spaţiilor verzi din spatele clădirii. Pe timp de vara se va amenaja spatiul verde şi se va uda ori de cate ori este necesar.II.2. Operaţiuni – curăţenie generală Spălarea mochetelor şi covoarelor pe loc, cu ajutorul monodiscurilor cu generator de spumă;Lustruirea prin metode specifice a suprafeţelor cu parchet, mozaic veneţian, marmură, gresie, linoleum sau altele care se pretează la operaţiuni cu substante adecvate;Ştergerea prafului şi pânzelor de păianjen de pe pereţi, tavane;Spalarea geamurilor şi a tocăriei interioare şi exterioare a uşilor si a ferestrelor; Spalarea si dezinfectarea holurilor ;Ştergerea şi aspirarea prafului de pe pereţi şi suprafeţe greu accesibile;Curaţarea de praf a caloriferelor ; Dezinfectarea mânerelor de la uşi;Curaţarea şi spălarea prin metode specifice a jaluzelelor verticale şi orizontale;curăţarea tapiţeriei cu aspiratoare cu injectie/extracţie.PT spatiile supuse inchirierii, curatenia se va executa doar la solicitarea scrisa a beneficiarului.II.3. Colectarea selectivă a deşeurilor:In conf. cu preved.art. 4 din Legea nr. 132 din 30 iunie 2010, privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice, INS, solicită servicii de organizare, peraţionalizare şi raportare a colectării selective în instituţie. Se solicită următ. activităţi :organizarea colectării selective a deşeurilor în interiorul instituţiei ;elaborarea unui plan de măsuri privind colectarea selectivă a propriilor deşeuri, pe categoriile prevăzute la art. 3 din Legea nr. 132 din 30 iunie 2010 privind colectarea selectivă a deseurilor în instiţutiile publice, care va conţine, în mod obligatoriu, următoarele informaţii:a) numele şi datele de contact ale responsabilului cu organizarea colectării selective la nivelul instituţiei publice;b) descrierea organizării colectării selective (scop, tipuri de containere, planşe cu precizarea amplasării locaţiilor);c) obligaţiile angajaţilor şi măsurile aplicabile în cazul nerespectării îndatoririlor;d) modalitatea de stocare temporară a deşeurilor colectate;e)programul de instruire a angajaţilor privind colectarea selectivă a deşeurilor;f) programul de raportare a rezultatelor colectării selective;g)detaliile contractului de predare a deşeurilor colectate selectiv.II.4. Operaţiuni la cerere – curăţenie ocazională:Se vor desfăş. la cerere şi se vor presta inclusiv diverse alte servicii cu caracter de similaritate, solicitate de INS, pt orice tip de spaţiu, în limita timpului disponibil al personalului alocat şi fără a afecta cantitatea, calitatea si rigoarea celorlalte prestaţii expres nominalizate în prezentul (ex.: spaţiile aferente sălilor - Sala Amfiteatru şi Sala Albastra, intarea de onoare, holul expoziţional şi foaierele, fără, însă a se limita numai la acestea).Serviciile de curăţenie se vor executa, în intervalul, 06.00÷14.00, 14.00÷22.00 în două schimburi. Prestatorul va asig. un număr de 7 şapte) persoane, în intervalul, 06.00÷14.00 şi 7 (şapte) persoane, în intervalul 14.00÷22.00, pt întreţinerea curăţeniei zilnice, si va numi 2 responsabili . Nu se accepta lipsa nici unui agent de curăţenie fara ca acesta sa fie inlocuit. În intervalul de timp (calculat în zile lucrătoare de prestaţie), declarat de ofertant ca fiind destinat desfăş. serviciilor descrise caietul de sarcini, personalul desemnat t efectuarea acestora, va fi pus la dispoziţie de ofertant, a. să nu fie afectate curăţenie zilnică şi numărul de persoane implicat.Materialele de curatenie aferente curateniei ocazionale, vor fi facturate doar la solicitarea beneficiarului. In cazul in care beneficiarul nu solicita curatenie ocazionala, prestatorul nu va factura materialele de curatenie, aferente acestei activitati.