Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) a demarat o procedura de achizitie pentru atribuirea unui acord cadru de "Servicii de control prin teledetecţie a cererilor de sprijin depuse de către fermieri pentru anii de cerere 2020 si 2021"-Lot 1 si Lot 2.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) este instituţia publică din România care gestionează plăţile pentru o serie de scheme de sprijin f...
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) a demarat o procedura de achizitie pentru atribuirea unui acord cadru de "Servicii de control prin teledetecţie a cererilor de sprijin depuse de către fermieri pentru anii de cerere 2020 si 2021"-Lot 1 si Lot 2.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) este instituţia publică din România care gestionează plăţile pentru o serie de scheme de sprijin finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) şi Fondul European pentru Dezvoltare Rurală (FEADR) legate de sprijinul pe suprafaţă.
O condiţie esenţială pentru acordarea subvenţiilor legate de plăţile directe pe suprafaţă este crearea unui sistem care să asigure administrarea şi controlul riguros al cererilor de plată ale fermierilor, iar verificarea corectitudinii solicitărilor de plată se realizează prin compararea datelor declarate de fermieri cu o serie de date de referinţă stocate în bazele de date ale sistemului informatic propriu. Suma plăţilor directe acordate unui fermier depinde în mod direct de suprafaţa de teren utilizată de acesta.
Statele membre ale Uniunii Europene, în cooperare cu Comisia Europeană, utilizează teledetecţia pentru a controla cel puţin o parte din suprafeţele agricole subvenţionate din fonduri europene, fiecare stat membru fiind responsabil de desfăşurarea acestei activităţi pe teritoriul său.
În conformitate cu Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1306/2013, Regulamentul de punere în aplicare (CE) nr. 809/2014, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat cu documentul de lucru DSCG/2014/32 pentru verificările pe teren (OTSC) şi măsurarea suprafeţei în conformitate cu art. 24, 25, 26, 27, 30, 31, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 din Regulamentul (UE) nr. 809/2014 şi Specificaţiile Tehnice Comune CTS pentru efectuarea controalelor pe teren emise de DG AGRI - JRC, APIA a decis să folosească, pe lângă controlul prin măsurători clasice pe teren, controlul prin teledetecţie pentru controlul cererilor de sprijin depuse de către fermieri.
Astfel numărul maxim estimat de fermieri ce vor putea fi controlaţi prin teledetecţie este de cca. 95.000, suprafaţa propusă pentru controlul prin teledetecţie aferentă anului de cerere 2020/2021 este de aproximativ 29400 km2, zona de control fiind structurată pe 35 zone separate (site-uri) amplasate pe întreg teritoriul României şi divizate în 2 loturi, după cum urmează:
LOT I: AB_20; AG_20; BH_20; BN_20;; CJ_20; CS_20; DJ_20; HD_20; MH_20; MM_20; MS_20; OT_20; SB_20; SJ_20; SM_20; TM_20; TR_20; VL_20
LOT II: BC_20; BR_20;BT_20; BV_20; CL_20; CT_20; CV_20; GL_20; GR_20; HR_20; IL_20; IS_20; PH_20; SV_20; TL_20;; VN_20; VS_20
Descrierea detaliata a serviciilor care se solicita a fi realizate, precum şi cerinţele tehnice ale serviciilor, sunt prezentate în Specificaţiile tehnice pentru Servicii de control prin teledetecţie a cererilor de sprijin depuse de către fermieri pentru anii de cerere 2020 şi 2021.
Durata acordului-cadru: Durata în luni: 24 de luni.
Acordul cadru se va încheia cu un singur operator economic pentru fiecare lot in parte.
Calendarul estimativ de aplicare a procedurii de atribuire a acordului-cadru: Se estimeaza ca Acordul-cadru se va aplica în perioada: iulie 2020 - iulie 2022.
Estimam ca se vor atribui câte 2 de contracte subsecvente pe an, pentru fiecare lot in parte
Descrierea detaliata a serviciilor care se solicita a fi realizate, precum şi cerinţele tehnice ale serviciilor, sunt prezentate în Specificaţiile tehnice
pentru Servicii de control prin teledetecţie a cererilor de sprijin depuse de către fermieri pentru anii de cerere 2020 şi 2021.
Operatorii economici pot solicita clarificări cu un număr de 16 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor. Autoritatea contractantă va elabora şi posta în SICAP răspunsul la toate solicitările de clarificări depuse în termenul de mai sus, în a 11-a zi înainte de data limită de depunere a ofertelor .