Conform reglementarilor, aeroporturile si zonele invecinate deschise publicului trebuie supravegheate, in vederea identificarii oricarui comportament suspect al persoanelor si de a remedia orice vulnerabilitate care ar putea fi exploatata in vederea comiterii unui act de interventie ilicita, precum si de a descuraja persoanele de la comiterea unor astfel de acte. De asemenea, pe langa faptul ca aceste masuri trebuie sa desc...
Conform reglementarilor, aeroporturile si zonele invecinate deschise publicului trebuie supravegheate, in vederea identificarii oricarui comportament suspect al persoanelor si de a remedia orice vulnerabilitate care ar putea fi exploatata in vederea comiterii unui act de interventie ilicita, precum si de a descuraja persoanele de la comiterea unor astfel de acte. De asemenea, pe langa faptul ca aceste masuri trebuie sa descurajeze trecerea ilicita a persoanelor prin punctele de control de securitate, in cazul in care o astfel de incalcare s-a produs, trebuie sa asigure faptul ca incalcarea si repercursiunile acesteia sunt solutionate si rectificate prompt.
Intreaga zona publica a aeroportului trebuie supravegheta permanent prin sisteme TvCI si cu personal certificate, in conformitate cu capitolul 1.5. “Supravegherea, patrularea si alte controale fizice" al Regulamentului (CE) 300/2008 al Parlamentului European si al Consiliului si in Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/1998 al Comisiei, precum si legislatia nationala in domeniul securitatii aviatiei civile.
Proiectul presupune achizitionarea si montarea sau realizarea/modernizarea elementelor si subsistemelor componente unui sistem integrat de securitate aeroportuara (investitie noua), care trebuie sa include cel putin urmatoarele:
• Realizarea unui drum perimetral de securitate în lungime estimată de 8,4 km;
• Realizare unui gard perimetral de securitate – din panouri de plasă cu fundaţie continuă (în lungime estimată 12 km);
• Realizarea unui nou sistem de supraveghere video cu circuit închis pe întregul perimetru al zonei exterioare de operaţiuni aeriene (în lungime estimată de 12 km);
• Achiziţia unui Radar de sol – cu rol de monitorizarea vehiculelor şi persoanelor pe suprafaţa de mişcare;
• Modernizarea / refacerea punctelor de control acces, respectiv PCA 1, PCA 2 şi PCA 5;
• Modernizare sistemului de supraveghere video cu circuit închis a zonelor publice exterioare şi interioare şi a zonelor de operaţiuni aeriene şi a părţilor critice ale zonelor de securitate cu acces restricţionat (suprafaţă totală estimată 7 ha, din care suprafaţă interioară a terminalelor existente reprezintă 7500 mp);
• Modernizare sistem de control şi monitorizare a accesului autovehiculelor în zonele publice (3 puncte acces având fiecare flux mixt - de intrare şi de ieşire);
• Realizare substaţie PSI pentru intervenţie rapidă.
Având în vedere complexitatea şi diversitatea elementelor componente ale SISA, varietăţii studiilor de fezabilitate care sunt necesar a fi corelate, precum şi existenţa în paralel a mai multor proiecte de investiţii aflate în etapa de implementare şi monitorizare este necesară realizarea unei achiziţii de servicii de consultanţă, proiectare şi obţinere a aprobărilor şi avizelor care să cuprindă:
• Consultanţă privind întocmirea temei de proiectare pentru Studiile de fezabilitate
• Realizarea studiilor de specialitate necesare pentru realizarea proiectării, respectiv a studiilor topo-geodezice şi de mediu, precum şi identificarea situaţiilor de neconcordanţă între drepturile de proprietate asupra terenurilor de la limita zonei de operaţiuni aeriene pe care se va realiza gardul perimetral;
• Elaborarea documentaţiei şi susţinerea proiectului de Hotărâre de guvern privind exproprierea parcelelor de teren care interferează cu zona de operaţiuni aeriene (dacă este cazul);
• Elaborarea Studiilor de fezabilitate pentru sistemele de securitate, lucrările de infrastructură rutieră şi lucrările de construcţii civile,
• Obţinerea avizelor şi acordurilor solicitate prin certificatul de urbanism emis în etapa "Studiu de fezabilitate";
• Elaborarea documentaţiilor aferente şi obţinerea avizelor/aprobărilor emise de ministeriale (MTI) şi interministeriale pentru proiect (inclusiv Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici);
• Elaborarea cererii de finanţare (inclusiv încărcarea datelor în platforma electronică MySmis);
• Întocmirea documentaţiilor tehnico-economice conexe pentru depunerea cererii de finanţare;
• Consultanţă privind realizarea fişei de date şi a strategiei de achiziţie a proiectării şi execuţiei lucrărilor de construire, inclusiv soluţionarea solicitărilor de clarificări primite pe parcursul derulării procedurii de achiziţie a lucrărilor de execuţie aferente obiectivului
• Consultanţă privind evaluarea ofertelor tehnice pentru lucrările de execuţie aferente obiectivului.
Operatorii economici interesati pot transmite solicitarile de clarificari cu 9 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor in SEAP la sectiunea Solicitari de clarificare/Intrebari. Entitatea contractanta va raspunde doar la solicitarile de clarificari adresate de operatorii interesati pana la termenul limita stabilit. Termenul limita pana la care entitatea va raspunde in mod clar este in a 6-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor.