Traficul aerian de pasageri derulat in cadrul Aeroportului International Timisoara Traian Vuia a inregistrat in ultima perioada de timp o semnificativa si continua crestere generata atat de diversificarea destinatiilor pentru cursele aeriene ale operatorilor existenti, cat si de inceperea activitatilor de transport pasageri realizate de noi operatori aerieni.
In prezent, zonele “Terminalului B” destinate gestionarii fluxul...
Traficul aerian de pasageri derulat in cadrul Aeroportului International Timisoara Traian Vuia a inregistrat in ultima perioada de timp o semnificativa si continua crestere generata atat de diversificarea destinatiilor pentru cursele aeriene ale operatorilor existenti, cat si de inceperea activitatilor de transport pasageri realizate de noi operatori aerieni.
In prezent, zonele “Terminalului B” destinate gestionarii fluxului de pasageri si bagaje “Plecari curse externe” sunt semnificativ subdimensionate raportate la recomandarile standardului de calitate a serviciilor LOS (Level of Service) ”C” IATA, iar in viitor, aceasta carenta va deveni tot mai pronuntata.
In concordanta cu ritmul cresterii traficului aerian inregistrat de AIT, este necesara extinderea infrastructurii edilitare specifice (construirea unor noi terminale destinate fluxului de sosiri si plecari a curselor externe) astfel incat sa poata fi aplicate recomandarile de calitate a serviciilor destinate pasagerilor.
In acest sens, au fost demarcate demersurile preliminare vizand extinderea terminalelor de pasageri destinate curselor externe, in doua etape distincte. Prima dintre aceste doua etape consta in construirea unui nou terminal destinat sosirii curselor externe, obiectiv aflat in prezent in faza de derulare a procedurii de atribuire a contractului de lucrari. Cea de-a doua etapa, este reprezentata de realizarea unui nou terminal destinat plecarii curselor externe, constructie care urmeaza a fi fizic si functional conectata la cladirea terminalului de sosiri curse externe.
Pentru viitorul terminal curse externe a fost elaborat un studiu de fezabilitate (cuprinzand solutii tehnice generale si indicatorii tehnico-economici propusi).
Finantarea realizarii acestui obiectiv se intentioneaza a fi asigurata prin fonduri proprii si fonduri UE prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), Axa Prioritara 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectivul specific – 2.3 – Cresterea gradului de utilizare sustenabila a aeroporturilor.
In vederea efectuarii tuturor demersurilor specifice avand ca scop obtinerea cofinantarii obiectivului din fonduri nerambursabile UE (si in vederea redactarii unei cereri de finantare complete, coerenta si in deplina concordanta cu prevederile Ghidului Solicitantului POIM) este necesara si oportuna achizitionarea unor servicii de consultanta din partea unui operator economic specializat si experimentat in efectuarea acestui tip de demersuri.
Aceste servicii de consultanta vor trebui sa ofere un sprijin sustinut si eficient compartimentelor AIT implicate in obtinerea finantarii proiectului, pe intreg parcursul procesului de elaborare a cererii de finantare, pana la momentul transmiterii oficiale a acesteia catre organismele de evaluare si decizie ale Ministerului Transporturilor si UE.