In vederea indeplinirii obiectivului general si a celor specifice, precum si prin prisma complexitatii investitiei, asigurarea implementarii optime a proiectului in conformitate cu prevederile contractului de finantare, este necesarä achizitia de servicii de consultanta Ia implementarea proiectului si managementul executiei necesare proiectului ,,Reabilitarea sistemului de termoficare urbana la nivelul Municipiului Botosani...
In vederea indeplinirii obiectivului general si a celor specifice, precum si prin prisma complexitatii investitiei, asigurarea implementarii optime a proiectului in conformitate cu prevederile contractului de finantare, este necesarä achizitia de servicii de consultanta Ia implementarea proiectului si managementul executiei necesare proiectului ,,Reabilitarea sistemului de termoficare urbana la nivelul Municipiului Botosani pentru perioada 2009-2028 in scopul conformarii la legislatia de mediu si cresterii eficientei energetice - etapa a II-a“, cod MySMIS 2014+ 144392.
Serviciile de consultanţă vor permite asigurarea:
- suplimentarii personalului existent al achizitorului, cu calificări interdisciplinare necesare proiectului;
- expertizei în domenii specifice proiectului;
- obiectivităţii şi capacităţii de a da opinii/îndrumări/soluţii/recomandări imparţiale;
- cunoştinţelor de specialitate/expertizei necesare implementării conforme a proiectului şi contractului de lucrări.
Obiectul contractului de achizitie îl constituie implementarea cu succes a proiectului prin activităţi de management de proiect tehnic şi financiar plus:
- managementul riscurilor;
- managementul documentelor;
- managementul timpului;
- managementul costurilor;
- managementul contractelor.
Consultantul trebuie să identifice cele mai bune modalităţi de atingere a obiectivelor proiectului, în condiţiile respectării restricţiilor impuse de utilizarea unei finanţări nerambursabile, să acorde consultanţă de specialitate autorităţii contractante pe parcursul derulării obiectivelor de investiţii în vederea asigurării managementului proiectului si managementul execuţiei lucrărilor în conformitate cu cerinţele contractului de finanţare.
Activităţi generale:
- pregătirea şi agreerea cu echipa de proiect a Municipiului Botoşani şi Modern Calor SA a planului detaliat de management al implementării proiectului şi execuţiei investiţiei;
- asigurarea unui management eficient al proiectului;
- asigurarea implementării proiectului conform termenelor prevăzute şi obligaţiilor de raportare tehnică şi financiară din contractul de finanţare;
- acordarea de consultanţă tehnică şi financiară echipei interne a beneficiarilor (prin furnizarea de documente justificative şi informaţii necesare) pentru întocmirea tuturor documentelor solicitate de procedurile de implementare, astfel încât beneficiarii să respecte toate obligaţiile ce le revin conform contractului de finanţare;
- informarea echipei interne a beneficiarilor cu privire la toate modificările şi completările aduse procedurilor de implementare, precum şi cu actele normative/reglementări tehnice ce au legătură directă cu implementarea proiectului (implicit a lucrărilor de construcţii);
- asistenţă acordată echipei interne a beneficiarilor în urmărirea execuţiei corecte a lucrărilor din cadrul proiectului (în conformitate cu Proiectul Tehnic de execuţie, Anexa nr. 2 a HG nr. 1/ 2018 şi cu reglementările tehnice în vigoare);
- asistenţă în derularea şi îndeplinirea contractelor de achiziţie publică, din cadrul proiectului;
- evaluarea încadrării activităţilor în graficul de timp propus, calculul indicatorilor specifici managementului de proiect definiţi in caietul de sarcini;
- evaluarea impactului (în termeni de eficacitate) – atingerea indicatorilor propuşi prin proiect;
- participă împreuna cu echipa internă a beneficiarilor la evaluarea şi managementul riscurilor apărute pe parcursul proiectului;
- elaborarea unui plan detaliat de implementare şi monitorizare a contractului de finanţare şi a contractelor încheiate sau ce se vor încheia cu privire la proiect;
- elaborarea Manualului privind procedurile de management tehnic şi financiar de proiect.
Activităţi specifice:
Consultantul va urmări realizarea proiectului şi implementarea acestuia în conformitate cu cerinţele contractului de finanţare, a contractului de proiectare şi execuţie, cu prevederile caietelor de sarcini şi ale proiectului tehnic, ale ofertei tehnico-financiare şi ale dispoziţiilor de şantier modificatoare, în vederea realizării indicatorilor de performanţă aprobaţi.
În cazul apariţiei unor situaţii neprevăzute, ce pot constitui riscuri pentru finalizarea lucrărilor conform proiectului aprobat, Consultantul va anunţa de îndată Achizitorul, va proceda la identificarea soluţiilor optime pentru evitarea lor şi va aplica aceste soluţii cu acceptul Achizitorului.
În realizarea serviciilor solicitate, activitatea Consultantului va fi condusă de următoarele principii:
- consultantul acţionează în interesul Achizitorului pe durata prestării serviciilor/lucrărilor, în condiţiile şi cu limitele descrise în documentaţia aferentă prezentei proceduri de atribuire;
- consultantul acţionează în sensul realizării obiectivelor prezentate în acest caiet de sarcini, precum şi pentru asigurarea profesionalismului resurselor umane implicate.
Specificaţiile tehnice care indică o anumită origine, sursă, producţie, producător, un procedeu special, un produs special, un standard, un normativ, o marcă de fabrică sau de comerţ, un brevet de invenţie, o licenţă de fabricaţie, o anumită autorizare, atestare, certificare, sunt menţionate doar pentru identificarea cu uşurinţă a tipului acestora şi nu au ca efect favorizarea sau eliminarea anumitor operatori economici sau anumitor produse/servicii sau lucrări. Aceste specificaţii vor fi considerate ca având menţiunea ,,sau echivalent".