Prin intrarea în vigoare a noului pachet legislativ, s-a creat, fara echivoc, posibilitatea conlucrarii autoritaţilor contractante cu experţi si consultanţi în domeniul achiziţiilor publice. În acest sens au fost definite activităţile de achiziţie auxiliare în art. 3 alin (1) lit. d) din Legea 98/2016 şi în art. 3 alin (1) lit x) ce reprezintă un furnizor de servicii de achizitie.
Achizitionarea serviciilor de consiliere/c...
Prin intrarea în vigoare a noului pachet legislativ, s-a creat, fara echivoc, posibilitatea conlucrarii autoritaţilor contractante cu experţi si consultanţi în domeniul achiziţiilor publice. În acest sens au fost definite activităţile de achiziţie auxiliare în art. 3 alin (1) lit. d) din Legea 98/2016 şi în art. 3 alin (1) lit x) ce reprezintă un furnizor de servicii de achizitie.
Achizitionarea serviciilor de consiliere/consultanţa în domeniul achizitiilor publice poate constitui o necesitate reală, urmare a unei analize obiective a resurselor umane si a resurselor profesionale de care dispun autoritatile contractante sau în funcţie de complexitatea şi gradul de noutate a prevederilor legale în materia achiziţiilor publice.
Achizitionarea serviciilor de consiliere/consultanţă în domeniul achiziţiilor publice, NU este restrictionată de niciun act normativ în vigoare.
Posibilitatea achiziţionării acestor servicii este stipulată în mod evident în prevederile art. 2 alin. (6), art.4, art. 11 alin. (1) lit. c), toate din H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice clasice.
Astfel, avand in vedere necesitatile achizitorului in materie de Achizitii Publice, solicitam ca atributiile si responsabilitatile consultantului sa fie cel putin urmatoarele:
Consultanta in vederea derularii procedurilor simplificate, si altor proceduri de atribuire, pentru achizitionarea de produse, servicii sau lucrari in temeiul Legii 98 / 2016 si a celorlalte norme legale aplicabile in materie astfel:
-Evaluarea nivelului pregatirii angajatilor in vederea stabilirii necesitatii unui curs de perfectionare in domeniul achizitiilor publice;
-Consiliere pentru intocmirea strategiei anuale de achizitie publica si in cadrul acesteia a programului anual al achizitiilor publice;
-Consiliere pentru alegerea unei proceduri de atribuire optime necesitatii create, dintre procedurile de atribuire prevazute de Legea 98 / 2016 privind achizitiile publice, Legea 100 / 2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii si realizarea calendarului procedurii.
-Consiliere pentru realizarea strategiei de contractare pentru fiecare achizite avand valoare estimata peste pragurile stabilite de legile privind achizitiile publice;
-Consiliere pentru realizarea strategiei de contractare pentru fiecare achizitie avand valoarea estimata peste pragurile stabilite de legile privind achizitiile publice
-Consiliere in vederea respectarii obligatiei de a utiliza mijloacele electronice pentru a plicarea procedurilor de atribuire si pentru realizarea achizitiilor directe astfel cum este prevazut in actele normative
-Indrumarea pentru utilizarea Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP) in vederea publicarii de anunturi / invitatii documentatii de atribuire eventuale clarificari, erate, etc cu respectarea regulilor de publicitate in vigoare;
-Indrumarea pentru elaborarea/intocmirea documentatiei de atribuire – caietul de sarcini sau documentati descriptiva, FISA de date a achizitiei, modele de formulare sau contract / acord cadru
-Consiliere pentru stabilirea criteriilor de calificare si selectie a ofertantilor si stabilirea criteriilor de atribuire si generare DUAE
-Furnizarea de modele de documente necesare a fi intocmite pe parcursul procedurilor de atribuire precum si intocmirea si redactarea acestora inclusiv a contractului de achizitie publica / acordului cadru, precum si conceperea unor clauze contractuale.
-Notificarea prevederilor legislative din domeniul achizitiilor publice, precum si a altor informatii utile cu privire la implicatia acestora asupra activitatii
-Indrumare/Consiliere pentru intocmirea punctelor de vedere la eventualele notificari si contestatii ale agentilor economici pentru reprezentare in relatia cu CNSC, cu instantele competente si formularea de intampinari / plangeri la Curtea de Apel.
-Asistenta/consiliere pe parcursul derularii procedurii de atribuire
-Indrumare pentru intocmirea dosarului achizitiei publice.
-Efectuarea de audituri interne trimestriale
Pentru buna desfasurare si asigurarea indeplinirii tuturor cerintelor legale, se solicita:
- Personalul prestatorului sa presteze serviciile prin delegarea exepertului achizitii publice timp de doua ore, la sediul achizitorului, in fiecare zi lucratoare, pe toata perioada de valabilitate a contractului
-Prestatorul trebuie sa faca dovada ca Expertul Achizitii Publice desemnat pentru indeplinirea contractului, are o vasta exeperienta in acest domeniu, aducand documente doveditoare: contracte de colaborare, certificate de calificare de expert achizitii publice si de auditor intern, si alte documente prin care sa se demonstreze experienta personalului propus pentru prestarea serviciilor