Înființarea ANABI necesită o dezvoltare și implementare continue de instrumente de lucru și strategice necesare funcționării
performante a Agenției, precum și investirea în capitalul de resursă umană, astfel încât să fie posibilă independența operațională
a Agenției și îndeplinirea eficientă a funcțiilor acesteia.De esența funcționării acestei instituții este cooperarea inter
agenții - toate instituțiile c...
Înființarea ANABI necesită o dezvoltare și implementare continue de instrumente de lucru și strategice necesare funcționării
performante a Agenției, precum și investirea în capitalul de resursă umană, astfel încât să fie posibilă independența operațională
a Agenției și îndeplinirea eficientă a funcțiilor acesteia.De esența funcționării acestei instituții este cooperarea inter
agenții - toate instituțiile cu atribuții vor fi implicate pe întreaga durată a procesului penal, într-o manieră integrată.
Aceasta implică nevoia unei abordări holistice și interdisciplinare, cu participarea tuturor instituțiilor din cadrul sistemului
judiciar sau cu atribuții în legătură cu sistemul judiciar, implicate în procesul de recuperare a creanțelor, în vederea asigurării
unei pregătiri continue a specialiștilor și a practicienilor, a schimbului de experiență între aceștia, a accesului la noi
instrumente și modalități de investigații financiare, și, implicit, a unei practici judiciare comune, pregătire ce este asigurată
prin intermediul activităților derulate în cadrul proiectului. Nevoia unei pregătiri continue a specialiștilor și practicienilor
derivă din adoptarea Noilor Coduri, care au adus în prim plan o nouă instituție, aceea a confiscării extinse, dar și din modificările
legislative adoptate ulterior, printre care inclusiv Legea nr. 318/2015 prin care a fost înființată Agenția și cele mai recente
amendamente la aceasta, din anul 2022. Rezultatul întâlnirilor regionale și anuale se va concretiza în elaborarea, de către
un consultant extern, a unei selecții de bune practici cu privire la spețele identificate în practică, modul de soluționare
a acestora și dificultățile întâlnite pe parcursul soluționării.Astfel, prin prezentul Caiet de sarcini, este propusă achiziția
de servicii de consultanță pentru elaborarea și dezvoltarea unor instrumente de lucru, precum și servicii de consultanță pentru
campania de informare publică, menite să sprijine funcționarea performantă a Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor
Indisponibilizate, prin dezvoltarea de instrumente operaționale, precum și diseminarea bunelor practici către specialiști
și practicieni în domeniu.Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informații suplimentare
în legătură cu documentația de atribuire, cu respectarea termenului limită stabilit de autoritatea contractanta în anunțul
de participare și fișa de date a achiziției la secțiunea I.3 Comunicare din Fișa de date a achiziției, respectiv, cu cel târziu
24 de zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.Termenul limită exprimat în care autoritatea contractantă va răspunde
în mod clar și complet la toate solicitările de clarificări, conform obligației prevăzute la art.160, alin. (2) și art.161,
alin. (1) din Legea nr.98/2016, este cu cel puțin 10 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.Răspunsurile
la solicitările de clarificări se vor publica în SEAP la adresa www.e-licitatie.ro, fără a se dezvălui identitatea celui care
a solicitat clarificările.