Înfiinţarea ANABI necesită o dezvoltare şi implementare continue de instrumente de lucru şi strategice necesare funcţionării performante a Agenţiei, precum şi investirea în capitalul de resursă umană, astfel încât să fie posibilă independenţa operaţională a Agenţiei şi îndeplinirea eficientă a funcţiilor acesteia.
De esenţa funcţionării acestei instituţii este cooperarea inter agenţii - toate instituţiile cu atribuţii vor f...
Înfiinţarea ANABI necesită o dezvoltare şi implementare continue de instrumente de lucru şi strategice necesare funcţionării performante a Agenţiei, precum şi investirea în capitalul de resursă umană, astfel încât să fie posibilă independenţa operaţională a Agenţiei şi îndeplinirea eficientă a funcţiilor acesteia.
De esenţa funcţionării acestei instituţii este cooperarea inter agenţii - toate instituţiile cu atribuţii vor fi implicate pe întreaga durată a procesului penal, într-o manieră integrată. Aceasta implică nevoia unei abordări holistice şi interdisciplinare, cu participarea tuturor instituţiilor din cadrul sistemului judiciar sau cu atribuţii în legătură cu sistemul judiciar, implicate în procesul de recuperare a creanţelor, în vederea asigurării unei pregătiri continue a specialiştilor şi a practicienilor, a schimbului de experienţă între aceştia, a accesului la noi instrumente şi modalităţi de investigaţii financiare, şi, implicit, a unei practici judiciare comune, pregătire ce este asigurată prin intermediul activităţilor derulate în cadrul proiectului.
Nevoia unei pregătiri continue a specialiştilor şi practicienilor derivă din adoptarea Noilor Coduri, care au adus în prim plan o nouă instituţie, aceea a confiscării extinse, dar şi din modificările legislative adoptate ulterior, printre care inclusiv Legea nr. 318/2015 prin care a fost înfiinţată Agenţia şi cele mai recente amendamente la aceasta, din anul 2022.
Rezultatul întâlnirilor regionale şi anuale se va concretiza în elaborarea, de către un consultant extern, a unei selecţii de bune practici cu privire la speţele identificate în practică, modul de soluţionare a acestora şi dificultăţile întâlnite pe parcursul soluţionării.
Astfel, prin prezentul Caiet de sarcini, este propusă achiziţia de servicii de consultanţă pentru elaborarea şi dezvoltarea unor instrumente de lucru, precum şi servicii de consultanţă pentru campania de informare publică, menite să sprijine funcţionarea performantă a Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, prin dezvoltarea de instrumente operaţionale, precum şi diseminarea bunelor practici către specialişti şi practicieni în domeniu.
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire, cu respectarea termenului limită stabilit de autoritatea contractanta în anunţul de participare şi fişa de date a achiziţiei la secţiunea I.3 Comunicare din Fişa de date a achiziţiei, respectiv, cu cel târziu 24 de zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.
Termenul limită exprimat în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet la toate solicitările de clarificări, conform obligaţiei prevăzute la art.160, alin. (2) şi art.161, alin. (1) din Legea nr.98/2016, este cu cel puţin 10 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
Răspunsurile la solicitările de clarificări se vor publica în SEAP la adresa www.e-licitatie.ro, fără a se dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările.