Obiectivul general al contractului este de derulare a unei cercetări sociologice ample pentru evaluarea relației Fisc-contribuabili,
obținerea de informație relevantă pentru îmbunătățirea serviciilor fiscale și dezvoltarea capacității ANAF de evaluare a calității
serviciilor oferite, prin diferite instrumente de cercetare.În acest sens, se urmăreşte crearea unor metodologii şi instrumente
pentru îmbunătăţi...
Obiectivul general al contractului este de derulare a unei cercetări sociologice ample pentru evaluarea relației Fisc-contribuabili,
obținerea de informație relevantă pentru îmbunătățirea serviciilor fiscale și dezvoltarea capacității ANAF de evaluare a calității
serviciilor oferite, prin diferite instrumente de cercetare.În acest sens, se urmăreşte crearea unor metodologii şi instrumente
pentru îmbunătăţirea sistemelor şi procedurilor de măsurare a performanţelor şi de raportare, inclusiv a mecanismelor de feedback
asupra activităţii administraţiei publice, luându-se în considerare opinia contribuabililor, în particular şi a societăţii
civile, în general. Obiectul contractului îl constituie derularea unei serii de studii sociologice cantitative şi calitative
pentru evaluarea relaţiei contribuabili – ANAF, precum și realizarea unor studii și derularea de activități de formare profesională.
Această relaţie este urmărită pe mai multe dimensiuni: (1) identificarea profilurilor pentru populaţia de contribuabili, inclusiv
evaluarea satisfacției contribuabililor;(2) elaborarea unei metodologii pentru calcularea/estimarea costului conformării,
inclusiv evaluarea procedurilor de administrare ţinând cont de punctul de vedere exprimat pe de o parte de contribuabili,
iar pe de altă parte de terți care intermediază tranzacțiile fiscale (de exemplu, experți contabili care acoperă sarcini de
conformare în numele clienților, societăți care rețin la sursă impozitele datorate de contribuabili și care au obligația de
a vărsa la bugetul de stat aceste sume etc.);(3) analiza factorilor determinanți ai conformării/neconformării.(4) training
pentru 10 angajați în următoarele domenii: sondaj online, colectare feedback și search engine optimisation. Pentru a putea
fi îndeplinit obiectul contractului se va proceda în prealabil la comensurarea posibililelor clivaje între administraţie şi
contribuabili, vor fi definiţi indicatorii relevanţi în evaluarea serviciilor şi corupţiei, pentru ca apoi să se treacă la
elaborarea unui instrument de măsurare obiectiv. Grila de indicatori va fi aplicată în teren utilizând diferite metode de
cercetare sociologice, în principiu ancheta pe bază de chestionar și focus-grupuri). Număr zile până la care se pot solicita
clarificări înainte de data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor - 18. Autoritatea contractantă va răspunde în mod
clar si complet tuturor acestor solicitări de clarificare în a 11-a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.