Municipiul Bârlad deţine în patrimoniu mai multe imobile(terenuri şi clădiri). Lucrările necesare în vederea întreţinerii, reabilitării, regenerării şi dezvoltării acestor imobile presupun certificarea situaţiei lor juridice, prin înscrierea în Cartea Funciară.
În vederea pregătirii documentaţiilor necesare accesării de fonduri nerambursabile în domeniul regenerării spaţiilor verzi, este necesară întocmirea de documentaţii ...
Municipiul Bârlad deţine în patrimoniu mai multe imobile(terenuri şi clădiri). Lucrările necesare în vederea întreţinerii, reabilitării, regenerării şi dezvoltării acestor imobile presupun certificarea situaţiei lor juridice, prin înscrierea în Cartea Funciară.
În vederea pregătirii documentaţiilor necesare accesării de fonduri nerambursabile în domeniul regenerării spaţiilor verzi, este necesară întocmirea de documentaţii cadastrale şi înscrierea în Cartea Funciară a tuturor imobilelor aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Bârlad, reprezentând terenuri – spaţii verzi şi construcţii, din 2 zone ale oraşului, desfăşurate după cum urmează:
I. ZONA1 – cu o suprafaţă de aproximativ 25 ha, delimitată de străzile: B-dul Primăverii – B-dul Republicii – Str. Lirei – Str. Gral V. Milea,
II. ZONA2 – cu o suprafaţă de aproximativ 25 ha, delimitată de străzile: M. Kogălniceanu – B-dul Epureanu – B-dul Republicii.
În acest sens Primăria Municipiului Bârlad doreşte să atribuie întocmirea documentaţiilor cadastrale pentru cele două zone mai sus menţionate, în urma derulării procedurii de achiziţie, către un prestator autorizat de servicii de cadastru şi topografie.
Pentru realizarea documentaţiilor necesare înscrierii în Cartea Funciară a actelor şi/sau faptelor juridice referitoare la imobilele din domeniul public şi privat al municipiului, se vor parcurge următoarele etape:
1) identificarea exactă a zonelor de lucru;
2) identificarea exactă a tuturor imobilelor ce apar în evidenţele UAT(clădiri, drumuri, trotuare, spaţii verzi, parcări, alei), precum şi a celor ce nu apar ca proprietate a UAT, indicarea limitelor acestuia persoanei fizice/juridice autorizate şi determinarea numărului de documentaţii cadastrale ce trebuie întocmite pentru fiecare zonă în parte;
3) măsurarea tuturor suprafeţelor de teren;
4) prelucrarea datelor în format dwg;
5) înregistrarea cererii la O.C.P.I. Bârlad;
6) prezentarea datelor către UAT;
7) finalizarea şi depunerea dosarelor pentru OCPI;
8) formularea de răspunsuri la clarificările şi solicitările OCPI;
9) recepţia documentaţiei cadastrale;
10) înscrierea în Cartea Funciară a dreptului real asupra imobilului.
În cazul în care la documentaţia depusă OCPI emite Referat de completare, soluţionarea acestuia se va face exclusiv de Prestator.
11) predarea către beneficiar - UAT a documentaţiilor finale avizate OCPI, în vederea utilizării acestora pentru atragerea de fonduri.
În situaţia în care prestatorul, în urma măsurătorilor efectuate, constată existenţa unor diferenţe între suprafaţa din acte şi cea măsurată, acesta va întocmi planuri de amplasament şi delimitare a imobilelor respective şi le va transmite beneficiarului în vederea corelării datelor, creând astfel condiţiile necesare înscriertii în Cartea Funciară a unor date reale şi corecte.
Serviciul prestat se va finaliza prin consemnarea recepţiei documentaţiei, cu înregistrarea în registrul cadastral al imobilelor, după alocarea numărului cadastral şi aplicarea parafei OCPI, conform prevederilor Ordinului 700/2014 privind aprobarea Regulamentului de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară.