Contractul ce urmează a fi atribuit are ca obiect achiziţionarea serviciilor de audit financiar extern, respectiv auditarea tuturor activităţilor proiectului menţionat, a înregistrărilor şi a conturilor acestuia, conform legislaţiei în vigoare şi cerinţelor finanţatorului, activitate obligatorie pentru proiectele finanţate prin fondurile structurale.
Rapoartele de audit trebuie să descrie scopul şi procedurile agreate ale ...
Contractul ce urmează a fi atribuit are ca obiect achiziţionarea serviciilor de audit financiar extern, respectiv auditarea tuturor activităţilor proiectului menţionat, a înregistrărilor şi a conturilor acestuia, conform legislaţiei în vigoare şi cerinţelor finanţatorului, activitate obligatorie pentru proiectele finanţate prin fondurile structurale.
Rapoartele de audit trebuie să descrie scopul şi procedurile agreate ale acestui contract în detalii suficiente, astfel încât să permită Beneficiarului şi Autorităţii de Management să înţeleagă natura şi măsura procedurilor realizate de către furnizorul serviciilor de audit financiar extern.
Raportul privind constatările factuale pentru verificarea cheltuielilor efectuate în cadrul unui contract finanţat prin POIM trebuie să descrie scopul şi procedurile agreate ale angajamentului, suficient de detaliat încât să permită Beneficiarului şi Autorităţii de Management să înţeleagă natura şi aria de cuprindere a auditului şi opinia de audit.
Numărul rapoartelor de audit financiar solicitate, va fi egal cu cel al cererilor de plata/rambursare depuse la OI/AM de către Beneficiar. Se estimeaza un număr de minimum 2 rapoarte.
Rapoartele de audit financiar se vor elabora de fiecare dată premergător depunerii spre decontare a cererilor de rambursare/plată şi vor fi depuse împreună cu acestea la Autoritatea de Management/Organismul Intermediar POIM.
TERMENELE DE PRESTARE: Raportul intermediar: în termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea comenzii şi verificarea documentelor supuse auditării.
Raportul final auditează toată perioada de implementare a proiectului şi va fi depus beneficiarului până Ia data de 03.12.2021. Raportul final se va realiza Ia sfârşitul perioadei de implementare, înaintea datei de finalizare a proiectului. În cazul în care raportul final nu poate cuprinde auditarea tuturor cheltuielilor realizate şi a cererilor de rambursare/plată, prestatorul va face un raport final revizuit care va include şi cererea de rambursare finală.
Fiecare raport intermediar/final elaborat de către auditorul independent va fi insoţit şi de o declaraţie pe propria raspundere a cestuia, din care să rezulte că are calitatea de auditor financiar recunoscut de CAFR, şi o copie a carnetului de membru al CAFR vizat, cu menţiunea "activ", cu menţiunea "conform cu originalul".
Auditorul financiar se obligă să ofere suport beneficiarului până Ia data obţinerii rambursării sumelor solicitate prin Cererile de rambursare, chiar dacă această perioadă o depăşeşte pe cea de implementare a proiectului.
Rapoartele de audit se vor preda de către Prestator în 2 exemplare originale, cu adresă de înaintare, precum şi în format editabil şi în format pdf. scanat, cu toate semnăturile şi ştampilele necesare. Toată documentaţia aferentă proiectului, elaborată sub orice formă, este şi va rămâne în proprietatea beneficiarului, în timpul şi după finalizarea activităţilor contractului.