Având în vedere importanţa strategică, unicitatea şi complexitatea sistemului digital ce urmează să fie dezvoltat în cadrul Investiţiei 6, precum şi riscul neîndeplinirii la termen a jalonului asumat prin PNRR, scopul prezentei achiziţii îl reprezintă contractarea serviciilor de audit informatic privind sistemul digital pentru procesele de finanţare a culturii, dezvoltat în cadrul Investiţiei 6, din perspectiva îndeplinirii...
Având în vedere importanţa strategică, unicitatea şi complexitatea sistemului digital ce urmează să fie dezvoltat în cadrul Investiţiei 6, precum şi riscul neîndeplinirii la termen a jalonului asumat prin PNRR, scopul prezentei achiziţii îl reprezintă contractarea serviciilor de audit informatic privind sistemul digital pentru procesele de finanţare a culturii, dezvoltat în cadrul Investiţiei 6, din perspectiva îndeplinirii cerinţelor funcţionale şi nefuncţionale din Caietul de sarcini aferent achiziţionării de servicii de dezvoltare şi extindere a unui sistem digital pentru procesele de finanţare a culturii (denumit în continuare "Caietul de sarcini aferent dezvoltării sistemului") şi a confomităţii cu standardele tehnice, profesionale şi de calitate aplicabile, respectiv:
1) auditul sistemului digital, care va trebui să acopere specificaţiile, dezvoltarea, extinderea, testarea, implementarea şi operarea controalelor tehnice şi procedurale şi va consta în urmărirea, printr-o opinie obiectivă şi independentă, a îndeplinirii criteriilor calitative şi cantitative pe parcursul desfăşurării proiectului;
2) auditul proceselor IT, care va consta în: evaluarea proceselor de dezvoltare a soluţiilor software funcţionale intermediare (module) care ar trebui sa acopere: analiza, proiectarea, implementarea, testarea, mentenanţa, gestionarea incidentelor etc.;
3) auditul controlului şi securităţii informaţiilor, care va consta în evaluarea controalelor referitoare la confidenţialitatea, integritatea şi disponibilitatea sistemelor şi a datelor;
4) auditul conformităţii cu legalitatea, care va consta în: protecţia datelor cu caracter personal şi dreptul de copyright;
5) auditul accidentelor dezastruoase care ar putea afecta sistemul digital şi al planificării continuităţii activităţii / refacerii în caz de dezastru, care va consta în evaluarea măsurilor propuse pentru restaurarea după un dezastru;auditarea tehnică a echipamentelor achiziţionate pentru implementarea sistemului digital, dacă este cazul;
6) auditul documentelor/materialelor reprezentând livrabile ale Contractului de achiziţie de servicii de dezvoltare şi extindere a unui sistem digital pentru procesele de finanţare a culturii;
7) formularea de recomandări de remediere a deficienţelor identificate, respectiv de îmbunătăţire a calităţii livrabilelor analizate;
8) oferirea de îndrumări/consultanţă AC, la cerere, în etapele de implementare a contractului de servicii de dezvoltare şi extindere a sistemului digital pentru procesele de finanţare a culturii.
Auditul se va derula în 3 etape:
Etapa 1 – consultanţă şi audit al activităţii de analiză şi design al sistemului digital pentru procesele de finanţare a culturii dezvoltat în cadrul Investiţiei 6;
Etapa 2 – consultanţă şi audit etapizat al activităţii de dezvoltare a sistemului ;
Etapa 3 – consultanţă şi audit final (audit tehnic al sistemului digital, inclusiv auditul de securitate a sistemului digital).