Scopul achiziţiei publice este contractarea serviciilor de asistenţă tehnică prin diriginţi de şantier, pentru realizarea obiectivului de investiţie publică "Centru de recuperare pentru copii cu dizabilităţi Speranţa" amplasat în Timişoara, str. Cornelia Sălceanu, nr. 11.
În cadrul acestui contract, prestatorul, prin diriginţii de şantier propuşi, va superviza contractul de lucrări în fază de execuţie, urmărind derularea ob...
Scopul achiziţiei publice este contractarea serviciilor de asistenţă tehnică prin diriginţi de şantier, pentru realizarea obiectivului de investiţie publică "Centru de recuperare pentru copii cu dizabilităţi Speranţa" amplasat în Timişoara, str. Cornelia Sălceanu, nr. 11.
În cadrul acestui contract, prestatorul, prin diriginţii de şantier propuşi, va superviza contractul de lucrări în fază de execuţie, urmărind derularea obiectivelor specifice, aşa cum sunt acestea specificate în caietul de sarcini şi în draftul de contract, după cum urmează:
A. În perioada de pregătire a investiţiei:
1. Va verifica existenţa autorizaţiei de construire, precum şi îndeplinirea condiţiilor legale cu privire la încadrarea în termenul de valabilitate;
2. Va verifica concordanţa dintre prevederile autorizaţiei de construire, certificatului de urbanism, avizelor, acordurilor şi ale proiectului;
3. Va studia proiectul, caietele de sarcini, tehnologiile şi procedurile prevăzute pentru realizarea construcţiilor;
4. Va verifica existenţa tuturor pieselor scrise şi desenate din proiect, inclusiv existenţa studiilor solicitate prin certificatul de urbanism sau prin avize şi concordanţa dintre prevederile acestora;
5. Va verifica respectarea reglementărilor cu privire la verificarea proiectelor de către verificatori de proiecte atestaţi şi însuşirea acestora de către expertul tehnic atestat, acolo unde este cazul;
6. Va verifica dacă este precizată în proiect categoria de importanţă a construcţiei;
7. Va verifica existenţa în proiect a programelor de faze determinante;
8. Va verifica existenţa proiectului sau a procedurilor de urmărire specială a comportării în exploatare a construcţiilor, dacă aceasta va fi instituită;
9. Va participa la preluarea amplasamentului şi a reperelor de nivelment şi predarea acestora executantului, libere de orice sarcină, împreună cu personalul achizitorului;
10. Va participa, împreună cu antreprenorul, la trasarea generală a construcţiei şi la stabilirea bornelor de reper;
11. Prestatorul va avea obligaţia să se asigure ca bornele de reper ale construcţiei sunt marcate corespunzător şi sunt păstrate până la data recepţiei la terminarea lucrărilor.
12. Va verifica existenţa "Planului calităţii" şi a procedurilor/ instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă;
13. Va verifica existenţa anunţului de începere a lucrărilor la emitentul autorizaţiei şi la I.S.C.;
14. Va verifica existenţa panoului de identificare a investiţiei, dacă acesta corespunde prevederilor legale şi dacă este amplasat la loc vizibil;
B. În perioada execuţiei lucrărilor:
1. Va urmări realizarea construcţiei în conformitate cu prevederile autorizaţiei de construire, proiectului, caietului de sarcini şi ale reglementărilor tehnice în vigoare;
2. Va verifica existenţa documentelor de certificare a calităţii produselor pentru construcţii, respectiv corespondenţa calităţii acestora cu prevederile cuprinse în proiect;
3. Va interzice utilizarea produselor pentru construcţii fără certificate de conformitate, declaraţii de conformitate sau agrement tehnic;
4. Va interzice utilizarea de procedee şi echipamente noi, fără agremente tehnice sau cu agremente tehnice la care avizul tehnic a expirat;
5. Va verifica respectarea tehnologiilor de execuţie, aplicarea corectă a acestora în vederea asigurării nivelului calitativ prevăzut în documentaţia tehnică şi în reglementările tehnice;
6. Va verifica respectarea "Planului calităţii", a procedurilor şi instrucţiunilor tehnice pentru lucrarea respectivă;
7. Va interzice executarea de lucrări de către personal necalificat;
8. Va participa la verificarea lucrărilor ajunse în faze determinante;
9. Va efectua verificările prevăzute în reglementările tehnice, va semna şi va ştampila documentele întocmite ca urmare a verificărilor, respectiv procese-verbale în faze determinante, procese-verbale de recepţie calitativă a lucrărilor ce devin ascunse etc.;
10. Va asista la prelevarea de probe de la locul de punere în operă;
11. Va transmite către proiectant, prin intermediul investitorului, sesizările proprii sau ale participanţilor la realizarea construcţiei privind neconformităţile constatate pe parcursul execuţiei;
12. Va informa operativ investitorul privind deficienţele calitative constatate, în vederea dispunerii de măsuri şi, după caz, va propune oprirea lucrărilor;
13. Va urmări respectarea de către executant a dispoziţiilor şi/ sau a măsurilor dispuse de proiectant/ de organele abilitate;
14. Va verifica, în calitate de reprezentant al achizitorului, respectarea prevederilor legale în cazul schimbării soluţiilor tehnice pe parcursul execuţiei lucrărilor;
15. Va anunţa I.S.C. privind oprirea/ sistarea executării lucrărilor de către investitor/ achizitor pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros, şi va verifica punerea în siguranţă a construcţiei, conform proiectului;
16. Va anunţa I.S.C. privind reluarea lucrărilor la investiţiile la care a fost oprită/ sistată executarea lucrărilor de către investitor/ beneficiar pentru o perioadă mai mare de timp, exceptând perioada de timp friguros;
17. Va prelua documentele de la constructor şi proiectant şi va completa cartea tehnică a construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale;
18. Va urmări dezafectarea lucrărilor de organizare de şantier şi va preda terenul deţinătorului acestuia;
19. Va verifica şi va aviza, în termen de maxim 10 zile situaţiile de lucrări, situaţiile de plată aferente cantităţilor de lucrări real executate, prezentate spre decontare pe baza ataşamentelor şi a ofertei financiare a executantului;
20. Nu va accepta la plată lucrările care nu corespund faptic pe teren din punct de vedere calitativ şi cantitativ.
C. La recepţia lucrărilor:
1. Va participa la recepţia lucrărilor, va asigura secretariatul recepţiei şi va întocmi actele de recepţie;
2. Va verifica documentele de la antreprenor în legătură cu cartea tehnică a construcţiei, respectiv va întocmi şi va completa împreună cu antreprenorul cartea tehnică a construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale;
3. Va pregăti, în vederea predării către investitor/ beneficiarul final, actele de recepţie, documentaţia tehnică şi economică a construcţiei, împreună cu cartea tehnică a construcţiei, după recepţia de la terminarea lucrărilor.
D. Acordarea de asistenţă tehnică achizitorului pentru perioada de garanţie:
1. Va urmări comportarea construcţiilor şi instalaţiilor în perioada de garanţie. Această activitate va presupune şi întocmirea de rapoarte semestriale şi transmiterea lor către achizitor;
2. Va transmite achizitorului un raport special cu privire la defecţiunile care au apărut în perioada de garanţie şi pe care executantul va trebui sa le remedieze pe cheltuiala sa, dacă acestea s-au datorat nerespectării clauzelor contractuale de către executant. De asemenea, în cadrul rapoartelor menţionate, se vor menţiona şi eventualele deficienţe apărute din cauza unei exploatari deficitare cum ar fi: nerespectarea programelor de mentenanţă ale echipamentelor specificate de producători, folosirea de personal necalificat pentru activităţile de mentenanţă, etc);
3. După executarea lucrărilor de remediere, se va efectua recepţia finală a lucrărilor. Prestatorul prin diriginţii de şantier va pregăti cartea tehnică a construcţiei după efectuarea recepţiei finale, în vederea predării către investitor/ beneficiarul final.
E. Alte responsabilităţi:
1. Va respecta toate clauzele din contractul de servicii de dirigenţie de şantier;
2. Va întocmi şi va transmite achizitorului, rapoarte asupra derulării lucrărilor sub aspect calitativ si cantitativ, precum şi rapoarte privind modul de încadrare în Graficul de execuţie al lucrărilor;
3. Va propune spre respingere materialele şi echipamentele care nu au calitatea specificată. În acest sens, acesta va întocmi, un raport special pe care îl va transmite în maxim 24 de ore de la constatare achizitorului, în vederea emiterii ordinului administrativ de respingere.
4. Va participa la efectuarea testelor;
5. Se va asigura de corectitudinea datelor şi detaliilor din Jurnalul de şantier. Înregistrările în Jurnalul de şantier vor fi semnate de către reprezentantul antreprenorului la momentul înregistrării şi vor fi verificate şi contrasemnate de diriginţii de şantier în termen de 5 zile de la data înregistrării;
6. Va urmări rezolvarea remedierilor eventualelor deficienţe apărute în perioada de exploatare, în perioada dintre recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală;
7. Activitatea prestatorului va începe după primirea Ordinului de începere al serviciilor de asistenţă tehnică - dirigenţie de şantier şi se va finaliza la sfârşitul perioadei de notificare a defecţiunilor, până la emiterea procesului-verbal de recepţie finală în condiţiile legii române aplicabile;
8. Va participa la toate întâlnirile organizate de constructorul lucrării pe şantier cu reprezentanţi ai Inspectoratului de Stat în Construcţii, în vederea verificării execuţiei lucrărilor în conformitate cu proiectul tehnic avizat, conform Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare;
9. Va asigura personal pentru supravegherea lucrărilor în şantier pe toata perioada execuţiei lucrărilor şi pentru toate specialităţile;
10. Diriginţii de şantier propuşi vor avea obligaţia participării la toate şedinţele de lucru şi de progres organizate de achizitor.
Obligaţiile prevăzute mai sus nu sunt limitative, prestatorul prin diriginţii de şantier putând participa în toate fazele privind realizarea construct.
Autoritatea contractantă va răspunde tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare cu 4 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor, în măsura în care solicitările de clarificări/ informaţii suplimentare au fost adresate în termenul prevăzut la punctul I.3), respectiv 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.