ORDONAREA DOCUMENTELOR Operaţiunea de ordonare a arhivei se realizează pe baza Nomenclatorului Arhivistic, prin gruparea materialului documentar conform schemei organizatorice (organigrama) a instituţiei şi termenelor de păstrare a documentelor. CONSTITUIREA UNITATILOR ARHIVISTICE(dosarelor) Odată grupate în ordine cronologică, pe probleme şi termene de păstrare, conform Nomenclatorului Arhivistic, documentele se pot consti...
ORDONAREA DOCUMENTELOR Operaţiunea de ordonare a arhivei se realizează pe baza Nomenclatorului Arhivistic, prin gruparea materialului documentar conform schemei organizatorice (organigrama) a instituţiei şi termenelor de păstrare a documentelor. CONSTITUIREA UNITATILOR ARHIVISTICE(dosarelor) Odată grupate în ordine cronologică, pe probleme şi termene de păstrare, conform Nomenclatorului Arhivistic, documentele se pot constitui în unităţi arhivistice (dosare). În procesul de prelucrare arhivistică sunt eliminate din interiorul dosarelor filele albe, ciornele, obiectele metalice (agrafe, clame, ace). Unităţile arhivistice astfel pregătite, vor fi legate în coperţi de carton, urmând ca fiecare dosar să nu depăşească numărul de file prevăzut de Instrucţiunile privind activitatea de arhivă la creatorii şi deţinătorii de documente, aprobate de Arhivele Naţionale. La finalul acestei operaţiuni, fiecare dosar va avea trecute pe copertă elementele de identificare (cota, anul, indicativul din nomenclator, numărul filelor, etc.).