Printre proiectele pe care le întreprinde Universitatea din Bucureşti din perspectiva modernizării continue se înscrie şi proiectul de reabilitare a clădirii istorice a Universităţii din Bucureşti, situată pe B-dul Regina Elisabeta, nr. 4 – 12, Sector 3, Bucureşti. Multe dintre facultăţile UB desfăşoară activităţi educaţionale, de cercetare sau administrative în această clădire: Facultatea de Administraţie şi Afaceri, Facul...
Printre proiectele pe care le întreprinde Universitatea din Bucureşti din perspectiva modernizării continue se înscrie şi proiectul de reabilitare a clădirii istorice a Universităţii din Bucureşti, situată pe B-dul Regina Elisabeta, nr. 4 – 12, Sector 3, Bucureşti. Multe dintre facultăţile UB desfăşoară activităţi educaţionale, de cercetare sau administrative în această clădire: Facultatea de Administraţie şi Afaceri, Facultatea de Chimie, Facultatea de Geografie, Facultatea de Geologie şi Geofizică, Facultatea de Istorie, Facultatea de Matematică şi Informatică, Facultatea de Litere sau Facultatea de Limbi şi Literaturi străine. De asemenea, procesul presupune şi mutarea şi depozitarea a numeroase obiecte de mobilier, cărţi, dar şi documente instituţionale, de la documente de şcolaritate, la documente financiare sau istorice. Într-o perioadă foarte scurtă, Universitatea din Bucureşti trebuie să realizeze un audit al tuturor documentelor din arhivele facultăţilor aflate în această clădire, să arhiveze toate documentele ultimului an, precum şi să caseze tot ceea ce trebuie, conform reglementărilor Arhivelor Naţionale şi nomenclatorului arhivistic UB. Realizarea acestor activităţi suplimentare nu pot fi acoperite într-un timp atât de scurt de serviciile administrative ale Universităţii din Bucureşti, astfel că se impune achiziţionarea unor servicii de arhivare care, până la finalul anului, să suplimenteze eforturile instituţionale, fără să existe pericolul pierderii sau distrugerii unor documente. Documentele se descriu a fi legate de gestiunea şcolarităţii şi proceselor academice desfăşurate în cadrul acestor facultăţi: registre matricole, cataloage, lucrări de licenţă/disertaţie, documente admitere, documente susţinere examene de finalizare etc.
De asemenea, având în vedere istoria Universităţii din Bucureşti, trebuie menţionat că fără sprijinul şi implicarea unor specialişti în domeniul arhivisticii, există pericolul distrugerii unor documente de mare valoare pentru istoria învăţământului superior românesc.
În acest sens, actualmente, se va derula faza a doua a proiectului, care va viza finalizarea documentelor rămase de arhivat din locaţiile care au făcut obiectul acordurilor-cadru încheiatul în anul anterior (a căror valori au fost epuizate):
- Facultatea de Istorie,
- Facultatea de Geografie.
precum şi noi locaţii care necesită serviciile de arhivare:
- Facultatea de Litere,
- Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine.