În cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativa 2014-2020, Cererea de proiecte POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puţin dezvoltate) Fundamentarea deciziilor, planificare strategică şi măsuri de simplificare pentru cetăţeni la nivelul administraţiei publice locale din regiunile mai puţin dezvoltate, COD SIPOCA 810/ COD MYSMIS 136237, Municipiul Alba Iulia implementează proiectul cu titlul BI Smart Alba...
În cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativa 2014-2020, Cererea de proiecte POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunile mai puţin dezvoltate) Fundamentarea deciziilor, planificare strategică şi măsuri de simplificare pentru cetăţeni la nivelul administraţiei publice locale din regiunile mai puţin dezvoltate, COD SIPOCA 810/ COD MYSMIS 136237, Municipiul Alba Iulia implementează proiectul cu titlul BI Smart Alba Iulia, COD SIPOCA 810/ COD MYSMIS 136237, în valoare de 1.237.794,46 lei, contractul de finanţare nr. 519/16.06.2020.
Se doreşte achiziţionarea şi implementarea unui sistem informatic integrat, după cum urmează:
• Platforma on-line de servicii de interacţiune cu cetăţeanul care va furniza următoarele servicii electronice:
o Fişa personală cu informaţii despre istoricul beneficiilor şi serviciilor sociale de care persoana a beneficiat. (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 2)
o Depunerea online a documentelor aferente acordării de beneficii sociale, pentru validarea electronica de către angajaţii DAS, urmată de depunerea fizică a dosarelor complete. (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 2)
o Planificarea Anchetelor Sociale. (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 2)
o Portal socio-medical- înregistrarea datelor medicale pentru persoane aflate în monitorizare la organizaţii non-guvernamentale, într-un mod standardizat
o Publicare servicii ONG – oferă organizaţiilor non-guvernamentale posibilitatea de a promova serviciile pe care le prestează şi de a intra în legătură cu potenţialii beneficiari (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 3)
o Solicitare servicii ONG – permite potenţialilor beneficiari să solicite înregistrarea în grupul ţintă şi prestarea de servicii sociale. Acordarea / neacordarea acestora ţine exclusiv de ONG-ul şi beneficiarul respectiv. (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 2 şi 3)
• Componentă de reducerea birocraţiei prin implementarea unui sistem de carduri pentru beneficiari.
o Crearea unui sistem unic pentru identificarea persoanelor – beneficiari ai asistenţei sociale (servicii şi beneficii) ce poate fi utilizat de administraţia locală (Direcţia de Asistenţă Socială) şi partenerii sociali (Organizaţii non-guvernamentale care oferă servicii sociale).
o Sistem evidenţiere beneficii pe care beneficiarul le poate solicita şi generare cereri precompletate.
o Sistem pentru partajarea datelor între Direcţia de Asistenţă Socială şi Organizaţii Non-guvernamentale furnizoare de servicii sociale pentru verificarea corectitudinii acordării serviciilor şi beneficiilor sociale pentru fiecare persoană.
o Raportare servicii sociale – raportarea de către ONG a serviciilor prestate pentru fiecare beneficiar, într-un mod standardizat. Vor fi transmise lista de servicii şi valoarea pentru toţi beneficiarii, precum şi documentele pentru decont (unde este cazul). (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 3) Serviciile incluse în cadrul proiectului sunt reglementate de Legea 292/2011, art. 44, 46, 53-103, care detaliază fiecare tip de serviciu/beneficiu social
• Componentă de facilitare acces la informaţii publice (Open Data)
o Publicare şi vizualizare seturi de date grupate pe domenii, având ca suport grafic harta oraşului
o Harta socială on-line – harta beneficiilor sociale, în timp real, harta furnizorilor de servicii sociale, harta mobilităţii din cauze sociale / socio-medicale (Legea 292/2011 actualizată, art. 112, alin. 2 şi 3)
o Vizualizarea hărţii sociale a Municipiului Alba Iulia
o Posibilitatea publicării altor seturi de date georeferenţiate
În completarea sistemului, ofertantul va pune la dispoziţie următoarele echipamente cu cerinţe minimale:
- 2 buc tablete cu suport
- 1 buc Imprimantă carduri
- 3 buc Ribon color
- 1000 buc Card PVC