Planul Urbanistic General în vigoare al Comunei Mihai Viteazu , a fost realizat in perioada 2009-2012,aprobat prin HCL 60/2012 si are o valabilitate de 10 ani,aceasta fiind prelungita prin HCL nr.95/20.12.2022 pana la data aprobarii,in conditiile legii,a noii
documentatii de urbanism.
Planul Urbanistic General a înregistrat de-a lungul perioadei care a trecut multiple interventii importante prin intermediul planurilor urban...
Planul Urbanistic General în vigoare al Comunei Mihai Viteazu , a fost realizat in perioada 2009-2012,aprobat prin HCL 60/2012 si are o valabilitate de 10 ani,aceasta fiind prelungita prin HCL nr.95/20.12.2022 pana la data aprobarii,in conditiile legii,a noii
documentatii de urbanism.
Planul Urbanistic General a înregistrat de-a lungul perioadei care a trecut multiple interventii importante prin intermediul planurilor urbanistice zonale si a planurilor urbanistice de detaliu aprobate, devenind astfel depasit în raport cu noile realitati economice si
teritoriale ale comunei, ceea ce impune actualizarea acestuia.
Revizuirea permanenta a datelor si prevederilor din documentatiile privind activitatea de amenajare a teritoriului si de urbanism constituie una dintre metodele de monitorizare a aplicarii documentatiilor aprobate si este în sarcina compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice de specialitate. Revizuirea documentatiilor urmareste marcarea sistematica, atât în format electronic, cât si în piesele scrise si desenate ale documentatiilor, a modului de realizare a propunerilor, în special a obiectivelor de utilitate publica, a restrictiilor impuse pentru protectia împotriva riscurilor naturale, precum si a eventualelor modificari sau detalieri prin planuri urbanistice aprobate.
Conform Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, art. 15, alin. (b), activitatile de amenajare a teritoriului si de urbanism au ca obiect, pe lânga altele, si constituirea, întretinerea, extinderea si dezvoltarea bazei de date urbane si teritoriale standardizate si compatibile, inclusiv în conformitate cu directiva INSPIRE transpusa prin Ordonanta Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale în România, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 190/2010.
Pentru respectarea acestor obligatii legale, este nevoie deci de utilizarea unei aplicatii informatice pe suport GIS, care sa permita revizuirea permanenta a datelor si prevederilor din documentatiile de urbanism si evidentierea astfel a planurilor urbanistice în vigoare, pe care sa fie marcate în format electronic eventualele modificari ale reglementarilor urbanistice si care sa permita monitorizarea aplicarii strategiilor, politicilor si programelor de dezvoltare teritoriala, precum si a prevederilor documentatiilor de amenajare a teritoriului si de urbanism.
Prezenta investitie are ca Obiectiv îmbunatatirea cadrului de planificare teritoriala prin documente si proceduri simplificate si digitalizate de amenajare a teritoriului, un acces sporit si transparent la documentele de planificare spatiala si teritoriala.
Beneficiile pe care Autoritatea Contractanta intentioneaza sa le obtina dupa prestarea serviciilor:
- Respectarea obligatiilor prevazute de art. 46 si art. 15 ale Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, de actualizare a Planul urbanistic general în functie de evolutia previzibila a factorilor sociali, geografici, economici, culturali si a necesitatilor locale si de constituire, întretinere, extindere si dezvoltare a bazei de date urbane si teritoriale standardizate si compatibile, inclusiv în conformitate cu directiva INSPIRE.
- Respectarea HG 579/2015 privind stabilirea responsabilitatilor specifice ale autoritatilor publice, precum si a structurilor tehnice pentru realizarea temelor de date spatiale si aprobarea masurilor necesare pentru punerea în comun a acestora.
-Imbunatatirea cadrului de planificare prin documente si proceduri simplificate si digitalizate de amenajare a teritoriului , asigurarea unui acces sporit si transparent la documentele de planificare spatiala si teritoriala .
- Sporirea transparentei actului decizional, cresterea accesului la informatie si a gradului de informare al populatiei inclusiv prin implementarea solutiilor IT modeme.
- Cresterea participarii publice la procesul de guvernare locala inclusiv prin implementarea solutiilor IT modeme.
- Eficientizarea activitatii autoritatii locale prin implementarea solutiilor IT modeme. reglementat pentru:
• sustinerea dezvoltarii economiei locale prin crearea bazelor unei economii vibrante, bazata pe resursele si valorificarea superioara a potentialului localitatii, sprijinirea dezvoltarii serviciilor, infrastructurii de cercetare-inovare, antreprenoriale, promovarea potentialului turistic,
• cresterea calitatii locuirii, care sa permita tuturor locuitorilor sa se bucure de o înalta calitate a vietii prin modelarea si dotarea acestora - dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare, a infrastructurii educationale, sociale, pentru a asigura cele mai bune conditii de trai
• asigurarea deplasarii cu usurinta a cetatenilor din Comuna Mihai Viteazu catre locurile de munca si catre alte zone de interes prin accesibilitate si conectivitate în interiorul localitatii si în afara ei, îmbunatatirea mobilitatii,
• crearea unei comunitati puternice, durabile si mai sanatoase, prin dezvoltarea identitatii comunitare, prin promovarea unei localitati verzi si active, care sa îngrijeasca si sa îmbunatateasca mediul pentru generatiile viitoare, prin construirea unei localitati inteligenta si rezilienta.
Componenta de urbanism din prezentul contract se va derula în urmatoarele etape:
• Etapa I - Realizarea suportului topografic
• Etapa II - Elaborarea studiilor de fundamentare
• Etapa III - Elaborarea analizei diagnostic multicriteriale integrate
• Etapa IV - Elaborarea formei preliminare a documentatiei de urbanism PUG si a Strategiei de dezvoltare spatiala
• Etapa V Obtinerea de avize si/sau acorduri
• Etapa VI redactarea finala a documentatiei de urbanism PUG- cu introducerea tuturor observatiilor din avize si/sau acorduri,aprobare prin HCL.
COMPONENTA INFORMATICĂ
Specificaţii tehnice pentru sistemul informatic GIS
Licenţe GIS de bază:
Se vor furniza licenţe pentru următoarele produse GIS de bază:
1. Portal extern GIS
2. Portal intern GIS
- componenta PUG
- componenta date cadastrale
- componenta nomenclatură stradală
Solutia GIS propusa va acomoda tehnologii de ultima generatie, care sa permita personalizarea si extinderea functionalitatilor fara a fi nevoie de dezvoltari software.
Solutia informatica va fi una de tip thin-based, putand fi accesata prin cele mai cunoscute browsere de internet.
Arhitectura propusa va fi una modulara, de tip cloud off-premise.
Modulele aplicatiei trebuie sa poata functiona atat unitar cat si individual si vor putea fi accesate conform drepturilor stabilite pentru fiecare utilizator in parte.
Solutia va fi structurata in 2 componente:
- Componenta interna (principala): dedicata utilizatorilor din primarie; va pune la dispozitie un portal web intern precum si un instrument specializat de prelucrare a datelor;
- Componenta externa: dedicata cetatenilor, prin care acestia vor putea consulta datele GIS publicate de primarie si vor putea accesa serviciile de urbanism puse la dispozitie .