În conformitate cu prevederile Legii 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările şi completările ulterioare, CNAIR SA, în calitate de administrator de infrastructură rutieră, are obligaţia de a elabora şi reface periodic hărţile strategige de zgomot pentru reţeaua din administrare. Această activitate este necesară pentru respectarea obligaţiilor ce revin din prevederile Directiveia 2002/49/...
În conformitate cu prevederile Legii 121/2019 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, cu modificările şi completările ulterioare, CNAIR SA, în calitate de administrator de infrastructură rutieră, are obligaţia de a elabora şi reface periodic hărţile strategige de zgomot pentru reţeaua din administrare. Această activitate este necesară pentru respectarea obligaţiilor ce revin din prevederile Directiveia 2002/49/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 iunie 2002 privind evaluarea şi gestiunea zgomotului ambiental, varianta consolidată, care include şi prevederile Directivei (UE) 2015/996 a Comisiei, Directivei (UE) 2020/367 a Comisiei, Directiva Delegată (UE) 2021/1226 a Comisiei precum şi a Rectificării publicate în JO L 005, 10.1.2018, p. 35 (2015/996), transpusă în legislaţia naţională prin Legea 121/2019 cu modificările şi completările ulterioare.
Obiectivul general la care contribuie contractul:
Prevenirea sau reducerea efectelor dăunătoare, ínclusiv a disconfortului, provocate de expunerea populaţiei la zgomotul ambiant produs de traficul rutier care se poate aborda prin implementarea progresivă a urmatoarelor măsuri:
a) determinarea expunerii la zgomotui ambiant, prin realizarea cartării zgomotului cu metodele de evaluare prevăzute in lege;
b) asigurarea accesului publicului la informaţiile cu privire la zgomotul ambiant şi la efectele sale;
c) adoptarea. pe baza rezultatelor cartării zgomotului a planurilor de acţiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant, unde este cazul, în special acolo unde nivelurile de expunere pot cauza efecte dăunătoare asupra sănătăţíi umane, şi pentru a menţine nivelurile zgomotului ambiant sub valorile-limită admise, in situaţia în care acestea nu sunt depăşite.
Necesitatea obiectivă: Respectarea obligatiilor ce revin CNAIR SA de raportare la Comisia Europeana a informatiilor despre zgomotul rutier, in vederea evitarii sanctiunilor de infrigement in caz contrar.
Analiza impactului zgomotului produs de traficul rutier in vederea implementării de solutii tehnice care să prevină sau să reducă efectele dăunătoare provocate de expunerea populaţiei la zgomotul generat de traficul rutier, inclusiv a disconfortului, cu rol în protejarea sănătăţii umane.
Constrângeri de natură tehnică: nu este cazul.
Constrângeri de natură financiară şi contractuală: nu este cazul.