1. NOMENCLATOR ARHIVISTIC
Primul pas în realizarea şi ordonarea arhivei autoritătii o constituie elaborarea nomenclatorului arhivistic. Acesta este instrumentul principal de lucru, fiind un tabel cu toate categoriile de documente create în decursul anilor. Dosarele trebuie grupate pe documente, departamente, secţiuni şi termene de păstrare. Ordonarea lor are o mare importanţă în activitatea autorităţii şi pentru activitate...
1. NOMENCLATOR ARHIVISTIC
Primul pas în realizarea şi ordonarea arhivei autoritătii o constituie elaborarea nomenclatorului arhivistic. Acesta este instrumentul principal de lucru, fiind un tabel cu toate categoriile de documente create în decursul anilor. Dosarele trebuie grupate pe documente, departamente, secţiuni şi termene de păstrare. Ordonarea lor are o mare importanţă în activitatea autorităţii şi pentru activitatea ulterioară, dintre care amintim inventariera, retragerea, distrugerea la termen.
Cadrul legal pentru elaborarea nomenclatorului arhivistic este art.8 din legea 16/1996.
Nomenclatorul arhivistic va fi realizat de specialiştii noştri împreună cu reprezentanţii autorităţii contractante.
Pret :1000 lei
2. Intocmire Anexa 4 si Registru depozit conform Legii 16/1996
Pret: 1000 lei
3. SERVICII DE PRELUCRARE SI SELECTIONARE
Documentele vor fi ordonate cronologic, în cadrul fiecărui tip de documente, pe probleme şi termene de păstrare conform nomenclatorului arhivistic deţinut de creator;
Se vor desprăfui documentele, se îndepartează obiectele ce nu aparţin fondului de arhivă (ace, cleme, agrafe);
Ordonarea va fi stabilită de comun acord cu fiecare compartiment;
Pe coperta dosarului se scriu următoarele: institutia, denumirea compartimentului, indicativul, nr. dosar, an, conţinut pe scurt, număr volum, date extreme, termen de păstrare;
Se inventariază dosarele pe termene de păstrare şi an în cadrul fiecărui compartiment;
Dosarele se introduc în cuti