Formarea se concentrează pe rolul lecturii în dezvoltarea personală (capacitate empatică, teoria minţii, recunoaşterea nevoilor umane, căi de dezvoltare (obstacole, ajutoare, mecanisme de coping etc.). Este important să subliniez acest lucru în procesul de educare a cititorilor, deoarece sunt convinsă că dacă copilul/tinerul înţelege rolul povestirilor în propria viaţă personală (în dezvoltarea relaţiilor sale umane, în aut...
Formarea se concentrează pe rolul lecturii în dezvoltarea personală (capacitate empatică, teoria minţii, recunoaşterea nevoilor umane, căi de dezvoltare (obstacole, ajutoare, mecanisme de coping etc.). Este important să subliniez acest lucru în procesul de educare a cititorilor, deoarece sunt convinsă că dacă copilul/tinerul înţelege rolul povestirilor în propria viaţă personală (în dezvoltarea relaţiilor sale umane, în autocunoaştere etc.), atunci el poate profund, să se conecteze cu poveştile altora cu un angajament venind dinspre interior (şi anume: a deveni cititor). Psihologii, cercetătorii inteligenţei socio-emoţionale, au formulat în urmă cu mai bine de două decenii că, pe lângă IQ, inteligenţa emoţională este în egală măsură responsabilă de succes şi de întreaga viaţă umană (Goleman, 1997).Există cercetări care arată că persoanele cu un nivel ridicat de empatie nu sunt doar mai prosociale, dar că aceste abilităţi sunt, de asemenea, legate de performanţă şi creativitate mai ridicată (Grant, 2014).În ultimele două decenii mai mulţi cercetători susţin că în procesul de lectură a textelor fictive interlocutorul are nevoie să înţeleagă sentimentele şi emoţiile altor persoane (ale personajelor), să deducă stările mentale ale lor şi să anticipeze ce vor face în continuare. - 20 ore