La nivel de infrastructură şi suprastructură: Perioada lungă de exploatare fără reparaţii capitale, degradarea, creşterea traficului rutier şi a tonajului, a impus expertizarea şi evaluarea tehnică privind starea pasajului şi promovarea unui proiect care va asigura prelungirea duratei de viaţă, fluenţa circulaţiei în zonă, şi desfăşurarea acesteia în deplină siguranţă si confort.
La nivel de iluminat electric: Starea gene...
La nivel de infrastructură şi suprastructură: Perioada lungă de exploatare fără reparaţii capitale, degradarea, creşterea traficului rutier şi a tonajului, a impus expertizarea şi evaluarea tehnică privind starea pasajului şi promovarea unui proiect care va asigura prelungirea duratei de viaţă, fluenţa circulaţiei în zonă, şi desfăşurarea acesteia în deplină siguranţă si confort.
La nivel de iluminat electric: Starea generală a sistemului de iluminat public este îngrijorătoare din cauza următoarelor aspecte :
aparatele de iluminat cu surse cu descărcare existente sunt uzate fizic şi moral, având o vechime mai mare de 10 ani;
costuri cu energia electrică mari faţă de eficienţă luminoasă;
costuri de întreţinere / menţinere foarte mari generate de starea proastă a sistemului;
nu acoperă activitatea nocturnă, generând stări de teamă, insecuritate şi favorizând posibilitatea apariţiei vandalismului şi a fenomenelor criminale;
distribuţia în teritoriu a punctelor luminoase este inechitabilă şi neeficientă;
distribuţia luminii este neconformă cu standardele în vigoare şi creează dificultăţi participanţilor la trafic (disconfort, percepţie târzie şi incorectă a obstacolelor, orbire, lipsă de fluenţă în trafic, etc).
Datorită creşterii traficului greu din cauza situaţiei geopolitice existente şi pentru dezvoltarea infrastructurii portuare este necesar a se aduce infrastructura existentă în parametrii normali de utilizare.
În acest moment calea de rulare a pasajului prezintă degradări avansate la nivel de rosturi astfel:
-sunt zone în care au fost montate plăci metalice ca să se poata circula peste rosturi
-zone in care s-a spart betonul la rosturi , iar armatura este vizibilă existând pericolul accidentărilor
Aceste degradări nereparate vor conduce la o serie de probleme atât la partea de tablier cât şi la aparatele de reazem, ceea ce va conduce la costuri mari de remediere ulterioare.
Datorită efectuării unei reparaţii capitale se va prelungi durata de viaţă a pasajului, se vor reduce costurile cu reparaţiile periodice, va creşte traficul rutier pentru operatorii portuari care sunt deserviţi de pasaj, se va scurta durata de timp de traversare dinspre poarta 6 spre poarta 7 şi va ajuta traficul suplimentar generat de noul drum realizat în zona danei fluviomaritime.
Prin Documentatie au fost prevazute urmatoarele lucrari de reparatii capitale a pasajului:
INFRASTRUCTURA
- Lucrari la infrastructura
- Lucrari la suprastructura
- Lucrari la calea pe pod
- Lucrari la rampe de acces
ILUMINAT
- Demontarea stalpilor, corpurilor si a consolelor vechi
- Montare de stalpi, aparate de iluminat
- Realizarea de instalatii de legare la pamant
- Verificarile si masuratorile inaintea punerii sub tensiune a retelei electrice