La nivel de infrastructură și suprastructură: Perioada lungă de exploatare fără reparații capitale, degradarea, creșterea
traficului rutier și a tonajului, a impus expertizarea și evaluarea tehnică privind starea pasajului și promovarea unui proiect
care va asigura prelungirea duratei de viaţă, fluenţa circulaţiei în zonă, și desfăşurarea acesteia în deplină siguranţă si
confort.La nivel de iluminat elect...
La nivel de infrastructură și suprastructură: Perioada lungă de exploatare fără reparații capitale, degradarea, creșterea
traficului rutier și a tonajului, a impus expertizarea și evaluarea tehnică privind starea pasajului și promovarea unui proiect
care va asigura prelungirea duratei de viaţă, fluenţa circulaţiei în zonă, și desfăşurarea acesteia în deplină siguranţă si
confort.La nivel de iluminat electric: Starea generală a sistemului de iluminat public este îngrijorătoare din cauza următoarelor
aspecte : aparatele de iluminat cu surse cu descărcare existente sunt uzate fizic şi moral, având o vechime mai mare de
10 ani; costuri cu energia electrică mari faţă de eficienţă luminoasă; costuri de întreţinere / menținere foarte mari
generate de starea proastă a sistemului; nu acoperă activitatea nocturnă, generând stări de teamă, insecuritate şi favorizând
posibilitatea apariţiei vandalismului şi a fenomenelor criminale; distribuţia în teritoriu a punctelor luminoase este inechitabilă
şi neeficientă; distribuţia luminii este neconformă cu standardele în vigoare şi creează dificultăţi participanților la
trafic (disconfort, percepție târzie şi incorectă a obstacolelor, orbire, lipsă de fluență în trafic, etc). Datorită creșterii
traficului greu din cauza situației geopolitice existente și pentru dezvoltarea infrastructurii portuare este necesar a se
aduce infrastructura existentă în parametrii normali de utilizare. În acest moment calea de rulare a pasajului prezintă degradări
avansate la nivel de rosturi astfel:-sunt zone în care au fost montate plăci metalice ca să se poata circula peste rosturi-zone
in care s-a spart betonul la rosturi , iar armatura este vizibilă existând pericolul accidentărilor Aceste degradări nereparate
vor conduce la o serie de probleme atât la partea de tablier cât și la aparatele de reazem, ceea ce va conduce la costuri
mari de remediere ulterioare.Datorită efectuării unei reparații capitale se va prelungi durata de viață a pasajului, se vor
reduce costurile cu reparațiile periodice, va crește traficul rutier pentru operatorii portuari care sunt deserviți de pasaj,
se va scurta durata de timp de traversare dinspre poarta 6 spre poarta 7 și va ajuta traficul suplimentar generat de noul
drum realizat în zona danei fluviomaritime. Prin Documentatie au fost prevazute urmatoarele lucrari de reparatii capitale
a pasajului:INFRASTRUCTURA- Lucrari la infrastructura- Lucrari la suprastructura- Lucrari la calea pe pod- Lucrari la rampe
de accesILUMINAT- Demontarea stalpilor, corpurilor si a consolelor vechi- Montare de stalpi, aparate de iluminat - Realizarea
de instalatii de legare la pamant- Verificarile si masuratorile inaintea punerii sub tensiune a retelei electrice