Pentru a repune în funcţiune maşina de ciuruit tip MCB 450, utilizată pentru refacerea mecanizată a prismului de piatra sparta a căii ferate, este necesară efectuarea reparaţiei motorului termic diesel tip MB 836 Bb, intr-o unitate specializata.
1.Caracteristicile tehnice necesare pentru executia prestatiei de reparatie a motorului termic diesel tip MB 836 Bb, sunt prezentate in Caietul de sarcini nr.230/405/2018.
- Cara...
Pentru a repune în funcţiune maşina de ciuruit tip MCB 450, utilizată pentru refacerea mecanizată a prismului de piatra sparta a căii ferate, este necesară efectuarea reparaţiei motorului termic diesel tip MB 836 Bb, intr-o unitate specializata.
1.Caracteristicile tehnice necesare pentru executia prestatiei de reparatie a motorului termic diesel tip MB 836 Bb, sunt prezentate in Caietul de sarcini nr.230/405/2018.
- Caracteristici motor MB 836 Bb:
• Motor cu aprindere prin comprimare, în 4 timpi, prevăzut cu un sistem de injecţie cu antecameră, arbore cotit sprijinit pe 7 cuzineţi palier. Motorul este supraalimentat prin turbo- suflantă antrenată de gazele de evacuare.
• Chiulasele, individuale, au cate două supape de admisie şi două de evacuare comandate prin culbutori.
• Arborele cotit are fusurile călite C.I.F., iar cuzineţii sunt trimetalici. Amortizorul de vibraţii torsionale este de tipul cu frecare vâscoasă. Carterul este de tip monobloc, turnat din aliaj uşor, cămăşile de cilindru turnate din fontă sunt de tip umed.
• Motorul este echipat cu demaror electric de 15 CP/24 V şi generator de curent continuu 1200 W/24 V. Motorul este de asemenea echipat cu sistem automat de protecţie şi avertizare pentru presiunea uleiului şi temperatura apei de răcire. Motorul destinat echipării maşinilor de ciuruit are un volant special care împreună cu un cuplaj elastic de tip STROMAG asigură protecţia contra vibraţiilor torsionale ce ar putea fi provocate de rotorul generatorului sincron.
• Caracteristicile tehnice ale motorului termic diesel tip MB 836 Bb:
- număr cilindri – 6 în linie, vertical;
- tipul camerei de ardere – cu antecameră centrală;
- aprindere prin comprimare
- alezaj cilindri – 175 mm;
- cursa – 205 mm;
- cilindree totală – 29,6 l;
- raport compresiune – 1:16
- turaţie maximă în sarcină – 1450 rot/min;
- turaţie maximă în gol 1600 rot/min;
- putere – 440 CP;
- consum specific – 170 gr/CP;
- temperatură lichid de răcire – 80-85 C;
- temperatura uleiului – 90-95 C;
- presiune ulei la nominal – 5-6 bari;
- presiune lichid de răcire la nominal – 1,8 bari;
- greutate – 2185 kg.
Starea tehnică actuală.
Datorita exploatarii indelungate, motorul termic MB 836 Bb a cumulat uzuri ale subansamblelor şi sistemelor aferente acestora, aspecte ce au condus la o funcţionare defectuoasă a intregului ansamblu, manifestate prin:
pornirea foarte greoaie a motorului, consum exagerat de ulei motor, pierderi de lichid de răcire; producere de noxe, pierderi de putere in sarcina etc.
Starea tehnică propusă dupa prestarea serviciului de reparatie :
Efectuarea reparaţiei pentru restabilirea parametrilor tehnici ai motorul termic MB 836 Bb, la valorile nominale, pentru asigurarea funcţionării normale a maşinii de ciuruit balast MCB -450 în campania de execuţie mecanizată a lucrărilor de întreţinere şi reparaţie a căii ferate.