Lucrări pentru realizarea obiectivului
1.1. se va încheia un contract de executie lucrări privind “REFACERE POD PE DJ 586A, KM 12+900, PESTE RÂUL DOGNECEA INTRAVILAN DOGNECEA".
Descrierea achiziţiei publice: Conform Referatului de necesitate nr.994/20.03.2023 elaborat de către Direcţia de Drumuri Judeţene Caraş — Severin se doreşte refacerea podului avariat peste DJ 586A, comuna Dognecea.
Podul existent este amplasat pe...
Lucrări pentru realizarea obiectivului
1.1. se va încheia un contract de executie lucrări privind “REFACERE POD PE DJ 586A, KM 12+900, PESTE RÂUL DOGNECEA INTRAVILAN DOGNECEA".
Descrierea achiziţiei publice: Conform Referatului de necesitate nr.994/20.03.2023 elaborat de către Direcţia de Drumuri Judeţene Caraş — Severin se doreşte refacerea podului avariat peste DJ 586A, comuna Dognecea.
Podul existent este amplasat pe DJ 586A, la km 12+900 are suprastructura compusă din 5 grinzi metalice tip ’’I 320’’, cu o doua deschideri (D1=D2= 9.70m) şi o lungime totală de de pod de 20.60 m. Podul este construit în curbă, oblic la dreapta faţă de cursul de apă al văii Dognecea.
Podul a fost realizat în anul 1930 şi consolidat în anul 2002 fiind dimensionat pentru clasa "II" de încărcare (convoi A10, S40), cu o două deschideri (D1=D2=9.70 m) şi o lungime totală de 20.60 m, cu o bandă de circulaţie cu lăţimea de 3.50 m, fără trotuare.
Lucrarea este un pod cu alcatuire mixtă (infrastructură din zidărie de piatră + beton şi suprastructură metalică) peste râul Dognecea, în localitatea Dognecea, jud. Caraş-Severin.
Podul are 2 deschideri de câte 9.70 m fiecare. Lungimea totală a podului este de 20.60 m.
Podul este amplasat în curbă şi este oblic la dreapta faţă de cursul de apă.
Structura de rezistenţă a suprastructurii este compusă din 5 grinzi metalice tip ’’I320’’. Grinzile metalice au lungimea de 10.50 m, înălţimea de 0.32 m şi lăţimea tălpii de 0.131 m, dispuse la o distanţă interax de 0.86 m.
Tablierul prezintă coroziune avansată, are cuiburi de rugină, şuruburi slăbite sau chiar lipsă. În starea actuală suprastructura podului nu mai poate asigura preluarea în siguranţă a traficului actual.
În sens transversal şi longitudinal podului, grinzile metalice sunt solidarizate prin intermediul panourilor (placilor) metalice prinse de grinzi prin şuruburi.
Calea pe pod cuprinde zona carosabilă de 3.50 m, fără trotuare pietonale.
Îmbrăcămintea pe zona carosabilă este realizată din metal (panouri/plăci metalice). Podul este mărginit în sens transversal de parapete pietonali metalice.
Structura de rezistenţă a infrastructurii podului este alcătuită din două culei cu elevaţii masive din zidărie de piatră şi o pilă din beton armat.
Elevaţiile culeelor prezintă o lăţime de cca. 5.00 m şi o înălţime de cca. 2.30 m, masurată de la nivelul terenului natural. Elevaţiile culeelor sunt echipate cu ziduri degardă.
Racordarea elevaţiilor culeelor cu terasamentele din rampele de acces se face cu aripi din zidărie de piatră.
Pila are elevaţia cu lăţimea de cca. 6.00 m şi o înălţime de cca. 2.30 m, măsurată de la nivelul terenului natural. Infrastructurile reazemă pe terenul de fundaţie prin intermediul unor fundaţii directe.
Podul nu este echipat la capete cu casiuri de descărcare a apelor meteorice şi nici cu scari de acces a personalului de întreţinere sub pod.
Pe rampe nu sunt dispuse parapete metalice de protecţie a circulaţiei rutiere.
Circulaţia rutieră pe rampele de acces se desfăsoară pe o îmbrăcăminte a căii de acces din beton asfaltic.
Pe rampele de acces partea carosabilă are o bandă de circulaţie de 3.80 m şi 2 acostamente de 0.50 m.
Albia râului în zona podului (amonte şi aval) prezintă material solid care împiedică libera curgere a apelor râului în caz de viitură. Albia râului atât amonte cât şi în aval este amenajata cu un pereu din piatră de râu.
Podul existent se va demola si se va construi un pod nou pe acelaşi amplasament. Pe perioada execuţiei podului nou circulaţia rutieră va fi deviată pe un pod provizoriu realizat din 3 tuburi prefabricate din beton (metalice) de diametru F=2000mm, la 37m aval de axul podului nou proiectat.